Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford čelí v Indii skandálu kvůli reklamě s podtextem sexuálního násilí

Ford Fusion
Ford Fusion
Ford Fusion
4 Fotogalerie
Diskuze (5)
Indická reklamní kampaň Fordu se zřejmě dostane do učebnic jako ukázkový příklad toho, jak se propagace značky v kontextu aktuálního dění v dané zemi rozhodně dělat nemá.

Určitě vám neuniklo, že Indie teď čelí mezinárodnímu skandálu kvůli neschopnosti zabránit množícímu se sexuálnímu násilí na ženách. Aby také ne, jsou toho plné noviny, internet i televizní zprávy. V trošku jiném světě uzavřených čtvrtí s ozbrojenou ochrankou ale zjevně žije marketing indického zastoupení Fordu. Nebo je to skutečně dáno tím, že se podobné incidenty v Indii vnímají mnohem méně citlivě...

Ať už jsou důvody jakékoli, faktem každopádně je, že indický Ford v nejnovější reklamě na vůz Ford Figo, odvozeného od minulé generace Fiesty, která měla poukázat na velikost jeho zavazadlového prostoru, použil dvě kresby polonahých spoutaných žen, naskládaných v dotyčném kufru.

Co na tom, že v prvním případě šlo, soudě dle vyobrazených karikatur, o narážku na sexuální skandály Silvia Berlusconiho a ve druhém patrně o jakési spory na bulvární úrovni mezi Paris Hilton a rodinou Kardashianů - v případě poměrně konzervativní Indie se rozhodně jednalo už samo o sobě o kontroverzní reklamu, která navíc přišla v naprosto nevhodné chvíli. Nic už na tom nedokázala změnit ani její třetí alternativa s piloty formule 1.

Těžko odhadovat, zda měla kampaň reflektovat aktuální dění v Indii nebo jen naprostý šlendrián propagačního oddělení americké automobilky, faktem ovšem je, že si teď Ford (trochu pozdě) v Indii sype popel na hlavu. Pověst značky každopádně na tomto druhém nejdůležitějším rozvojovém asijském silně utrpěla.

K tomu se snad dá dodat jen to, že pokud mělo jít o reakci na aktuální dění, asi měl Ford angažovat Italy. V případě slavného spotu Lancie jak samotná kampaň, ta následná veřejná omluva vyzněla úplně jinak.

Vstoupit do diskuze (5)