Ford čelí v Indii skandálu kvůli reklamě s podtextem sexuálního násilí
Určitě vám neuniklo, že Indie teď čelí mezinárodnímu skandálu kvůli neschopnosti zabránit množícímu se sexuálnímu násilí na ženách. Aby také ne, jsou toho plné noviny, internet i televizní zprávy. V trošku jiném světě uzavřených čtvrtí s ozbrojenou ochrankou ale zjevně žije marketing indického zastoupení Fordu. Nebo je to skutečně dáno tím, že se podobné incidenty v Indii vnímají mnohem méně citlivě...
Ať už jsou důvody jakékoli, faktem každopádně je, že indický Ford v nejnovější reklamě na vůz Ford Figo, odvozeného od minulé generace Fiesty, která měla poukázat na velikost jeho zavazadlového prostoru, použil dvě kresby polonahých spoutaných žen, naskládaných v dotyčném kufru.
Co na tom, že v prvním případě šlo, soudě dle vyobrazených karikatur, o narážku na sexuální skandály Silvia Berlusconiho a ve druhém patrně o jakési spory na bulvární úrovni mezi Paris Hilton a rodinou Kardashianů - v případě poměrně konzervativní Indie se rozhodně jednalo už samo o sobě o kontroverzní reklamu, která navíc přišla v naprosto nevhodné chvíli. Nic už na tom nedokázala změnit ani její třetí alternativa s piloty formule 1.
Těžko odhadovat, zda měla kampaň reflektovat aktuální dění v Indii nebo jen naprostý šlendrián propagačního oddělení americké automobilky, faktem ovšem je, že si teď Ford (trochu pozdě) v Indii sype popel na hlavu. Pověst značky každopádně na tomto druhém nejdůležitějším rozvojovém asijském silně utrpěla.
K tomu se snad dá dodat jen to, že pokud mělo jít o reakci na aktuální dění, asi měl Ford angažovat Italy. V případě slavného spotu Lancie jak samotná kampaň, ta následná veřejná omluva vyzněla úplně jinak.