Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta S1600 pro běžné silnice: Sportovec pro Velkou Británii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Šestá generace Fiesty prozatím postrádá vyloženě sportovní provedení. Jistou nápravu mohou představovat alespoň sportovně laděné limitované edice.

Nejsportovnějším zástupcem modelové řady Fiesta u první až třetí generace bylo provedení XR2, resp. XR2i a u páté generace se jednalo o oblíbené ST. V případě šesté generace Ford spoléhá na limitované edice, které jsou většinou určeny jen pro Německo nebo Velkou Británii.

Nejnovějším sportovně laděným zástupcem modelové řady Fiesta je provedení S1600, které je určeno právě pro Velkou Británii. Tato verze je v podstatě dvojčetem v Německu nabízené Fiesty Sport S a vznikne v omezené sérii 500 vozů.

Od běžné Fiesty se S1600 odliší decentním bodykitem se spoilerem na sériovém předním nárazníku, nástavci prahů, difuzorem pod zadním nárazníkem a střešním spoilerem. Zájemci o tento model budou moci volit jeden ze dvou laků karoserie, modrý Performance Blue a bílý Frozen White. V souladu s tradicemi Fordu bude modrá verze mít bílé polepy a s bílým lakem naopak. Sportovní styl podpoří 17palcová kola ve stříbrném nebo bílém provedení.

V interiéru budou standardem sportovní vyhřívaná přední sedadla čalouněná kůží a ta bude použita i na volant, řadicí páku a madlo ruční brzdy. Chybět nebudou ani hliníkové pedály a plaketa se sériovým číslem vozu.

K pohonu S1600 slouží zážehový čtyřválec 1,6 Ti-VCT s duálním variabilním časováním ventilů, který se do Fiesty dodává už nyní. Tato limitovaná série se ovšem může pochlubit mírně zvýšeným výkonem na 99 kW (+11 kW) při 6700 min-1 a točivým momentem 160 Nm (+8 Nm) při 4250 min-1.

Maximální rychlost Fiesty S1600 je 195 km/h (+2 km/h), akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 8,7 sekundy, o 1,2 sekundy méně než se standardní verzí Ti-VCT.

Cena Fordu Fiesta S1600 pro Velkou Británii je stanovena na 15.895 britských liber (zhruba 460.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
28. 2. 2011 21:07
Re: Sportovni politika Fordu
Spotreba urcite naroste 8-9.. ale zas je to "skoro" uz zavodni motor, jako je ve Fieste R2 od M-Sportu.
28. 2. 2011 19:50
Re: Sportovni politika Fordu
Kurnik 155kW to už by byl s Cliem boj na krev :yes: Jinak za použití atmosféry tleskám jako u Clia nebo Civicu. :yes:
28. 2. 2011 15:32
Re: Sportovni politika Fordu
tak ta fiesta 155 vyzera slusne, hlavne to zrychlenie na 60 mph za 7,5s je paradne.
myslim, ze nie je problem zobrat LHD fiestu a nechat si ju v UK trosku upravit :-!
co by mna zaujimalo je spotreba, ci sa s tym zmestim do 8,5 litra?
28. 2. 2011 12:41
Sportovni politika Fordu
Nic proti 1,6 Ti-VCT, ale asi bych tomu osobne rikal misto S1600 spise R2. >:D

V kazdem pripade je dost zajimave auto s atmosferickou 99+ kW, kterych na trhu moc neni.

Ale abych neprechvalil, kit motoru je urcite davno vyrobeny u Mountune, dokonce ted nove se 155 konmi, coz nema konkureci ani v Renaultu, ale stejne plati, ze vyvoj Forda nestoji nic.

[odkaz]

Trochu me prijde nefer vuci zakaznikum rejzovat na beznych 1.2, 1.4 Fiestach a pritom skudlit na vyvoji poradnych sporvnich verzich typu RS.

Asi maji u Fordu pocit, ze to tak staci, ja bych rekl, ze to je jen pocit. >:D

I kdyz ta varianta 1,6 Ti-VCT se 155 konmi, pokud by byla dostupna i v CR, tak by me hodne zajimala.