Ford Fiesta ST 1,6 Ecoboost (132 kW): Předskokan sériovému modelu (video)

Ford Fiesta ST 1,6 Ecoboost (132 kW): Předskokan sériovému modelu (video)

 
 

Dlouho očekávaná Fiesta ST se představila na IAA. Prozatím pouze jako koncept.

Ford si pro autosalon ve Frankfurtu připravil přehlídku sportovně laděných vozů. Vedle sériového Focusu ST ve dvou karosářských verzích se zde představuje i závodní Focus ST-R, pokračovatel čtyřicetileté tradice závodních monopostů Formula Ford, koncept Evos a také Fiesta ST, která v současnosti rovněž spadá do kategorie konceptů.

Ford Fiesta ST Concept ja automobilkou oficiálně označována jako předobraz budoucí sportovní Fiesty. Ta se má zařadit do globální nabídky Fordu vedle Focusu ST. Zároveň má navázat na popularitu sportovních modelů Fiesta XR2 aXR2i, Fiesta RS1800 a RS Turbo a samozřejmě i na Fiestu ST předchozí generace.

Design předních partií Fiesty ST Concept odkazuje na nový sériový Focus ST. Stejně jako u něj je použita rozměrná lichoběžníková maska chladiče s voštinovým výpletem a pod ní jsou tři nízké vstupy vzduchu. Hlavní světlomety jsou zatmaveny stejně jako u Focusu ST.

Na bocích nechybí nástavce prahů, zatímco na zádí dává Fiesta ST Concept svůj potenciál najevo, spoilerem nad zadním oknem, dramatickým difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku. Vzhled sportovce mají podtrhovat 17palcová litá kola a oranžový lak s označením Molten, který důvěrně znají majitelé ostrého pick-upu Ford SVT F-150 Raptor.

V interiéru ukrytém za tmavými okny mají mít hlavní slovo anatomická přední sedadla Recaro spolu s kontrastním barevným provedením.

V případě pohonné jednotky Ford odkazuje na soutěžní Fiestu RS WRC a vyzdvihuje přednosti přeplňovaného zážehového čtyřválce Ford EcoBoost o objemu 1,6 litru. Ten pod kapotou Fiesty ST Concept poskytuje nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 240 Nm.

Třídveřový hatchback s tímto motorem ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou má akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než sedm sekund a jeho nejvyšší rychlost má být přes 200 km/h. Emise CO2 se přitom mají pohybovat pod hodnotou 140 g/km.

V případě podvozku Ford přímo uvádí, že speciální sportovní nastavení podvozku dodá jistotu méně zkušeným řidičům, zatímco ostříleným pilotům umožní prozkoumávat vysoko položené limity sportovního potenciálu vozu.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Fiesta: přehled všech článků


Ford Fiesta ST ve Frankfurtu
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý? Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý?

Že nejsou ojeté polo či fabia levné, na to jsme si už…

Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…