reklama


Ford Focus ST: Kombi pro rychlé rodiny, hatch pro tatínky (video)

Ford Focus ST: Kombi pro rychlé rodiny, hatch pro tatínky (video)

 
 

Nové estéčko všichni čekali. Provedení kombi je však absolutním překvapením.

Ford namíchal frankfurtský koktejl hodně divoce. Na jedné straně výkonového spektra stojí nový tříválec 1,0 EcoBoost, na té druhé pak nový Focus ST v sériovém provedení.

Evropští zákazníci budou mít poprvé možnost zvolit Focus ST ve verzi kombi. Obě varianty se začnou prodávat v roce 2012.

Ford se chlubí tím, že Focus ST je prvním globálním hot-hatchem v historii. V praxi to začalo už když na vývoji pracovaly dvě součásti divize sportovních vozů – evropský Ford Team RS a Special Vehicles Team (SVT) ze Spojených států. Poznatky přispěli i další inženýři Fordu z regionů Asie a Afriky. Stejně má v budoucnu probíhat vývoj všech globálních sportovních modelů Ford.

Jako všechny budoucí příchozí modely ST zdobí nový Focus ST klíčové prvky: agresivně rozšířené nárazníky vpředu i vzadu, střešní přítlačné křídlo, nástavce prahů a spolu s nimi unikátní charakteristický barevný odstín.

Pětidveřový hatchback Focus ST je určen pro zákazníky z více než 40 zemí na šesti kontinentech. Změny na jednotlivých trzích budou minimální a jen kvůli tomu, aby vyhověly místním homologačním požadavkům.

Proč se pustil Ford do revíru rychlých kombi, podobně jako Škoda s Octavií RS? „Jsme si vědomi toho, že mnoho evropských zákazníků preferuje přepravní schopnosti kombi, ale zároveň touží po řidičských zážitcích a výkonech nabízených hatchbacky,“ vysvětluje Matthias Tonn, hlavní konstruktér programu Focus ST.

2,0 EcoBoost místo 2,5 T

Focus ST je poháněn zážehovým motorem Ford EcoBoost 2,0 l, který střídá pětiválec 2,5 Turbo z předchozí generace.

Vrchol čtyřválcové nabídky motorů Fordu využívá vysokotlaké přímé vstřikování benzinu, přeplňování turbodmychadlem s nízkou setrvačností a proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT).

Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 184 kW, plochá křivka točivého momentu nabízí široké pásmo, v němž je dostupné maximum 360 Nm. V porovnání s pětiválcovým zážehovým motorem 2,5 l pod kapotou předchozí generace Focusu ST nabízí nový čtyřválec vyšší výkon, ale současně je hospodárnější.

Předpokládá se, že EcoBoost 2,0 l sníží spotřebu paliva asi o 20 % na přibližně 7,0 l/100 km.

Zážehový dvoulitrový agregát bude dodáván s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Elektrický posilovač, tři režimy ESP

Klasické hydraulické posilovače ve Focusech skončily a týká se to i Focusu ST. Ford se dušuje, že na správnou funkci to nebude mít vliv. Navíc nyní mluví o "nové generaci sportovního řízení". Smyslem této techniky, využívající proměnného převodu řízení, má být zvýšení hbitosti v ostrých zatáčkách a zároveň zajištění stability ve vysokých rychlostech. Elektrický posilovač řízení spolupracuje se zdokonaleným systémem pro minimalizaci přenosu točivého momentu do řízení (Torque Steer Compensation, TSC).

Řidiči budou mít k dispozici tři režimy ESP, jejichž volba závisí na počasí, stavu povrchu, nebo ochotě řidiče nechat si vypomáhat elektronickými asistenty.

V prvním případě se ESP chová podobně jako běžném Focusu, i když ve verzi ST má za úkol ještě méně rušit v řízení. Volbou druhého režimu, který umožňuje větší míru smyku, se vypíná systém regulace prokluzu kol. Systém ESP může být taky zcela deaktivován. Aktivní zůstávají pouze pomocné podsystémy jako dynamické řízení průjezdu zatáčkami (EDCC).

Sportovnější tlumiče pérování a vinuté pružiny snižují světlou výšku modelu ST o 10 mm a spolu s ní i těžiště. Zadní zavěšení konstruktéři přepracovali s využitím mnoha nových komponentů, vyvinutých speciálně pro Focus ST. Mezi ty klíčové patří zesílené závěsy kol a zcela nová podoba stabilizátoru.

Pětidveřový hatchback a kombi se nicméně v konstrukci zadního zavěšení mírně odlišují. Tlumiče pérování kombi mají totiž stejně jako u standardního modelu poněkud jiný sklon, díky kterému zůstává zachována optimální kapacita zavazadlového prostoru.

Zákazníci ST si nově budou moci zvolit „Performance Pack“, který kombinuje černé ráfky s kontrastními červenými brzdovými třmeny.

Kola z lehkých slitin jsou obutá do pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/40R18, které byly testovány mj. i na slavné Severní smyčce německého okruhu Nürburgring.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín

Kontrolorům vadí přítomnost hořčice, měla být podle nich…

Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem

Ministerstvo vnitra chce ústavním zákonem povýšit právo…

Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu

Marek Dospiva a jeho spolupracovníci ze skupiny Penta…

Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly

Podle ministra životního prostředí odsouhlasili senátoři…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

 




Avatar Roadster s motorem z Fordu Focus RS míří do výroby Avatar Roadster s motorem z Fordu Focus RS míří do výroby

Mala britská automobilka Avatar Sports Cars v loňském…

Snowkhana 5: Mental Block driftuje kolem Forresta Gumpa Snowkhana 5: Mental Block driftuje kolem Forresta Gumpa

Páté pokračování tradiční série Snowkhana se odehrává…

 



 
McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

Dnes 16:52

U McLarenu teď můžete za nejžhavější novinku v nabídce nechat stejnou sumičku peněz, jako za hypersport P1. Ale tentokrát jde o hodinky...




Blesk.cz

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“ do Prahy, majitelka je zoufalá

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“…

Gabriele Hradecké ze Znojma utekla ze zahrady sedmiletá fenka Kofi středního vzrůstu. Zoufalá majitelka rozjela…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Plzeň je blízko dohody s Ivanschitzem! Jedná se pouze o délce smlouvy

Plzeň je blízko dohody s Ivanschitzem! Jedná se…

Blíží se to, balík s mimořádně cenným obsahem by mohli v Plzni rozbalit už koncem týdne. Jednání o příchodu…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama