Ford Focus ST: Kombi pro rychlé rodiny, hatch pro tatínky (video)

Ford Focus ST: Kombi pro rychlé rodiny, hatch pro tatínky (video)

 
 

Nové estéčko všichni čekali. Provedení kombi je však absolutním překvapením.

Ford namíchal frankfurtský koktejl hodně divoce. Na jedné straně výkonového spektra stojí nový tříválec 1,0 EcoBoost, na té druhé pak nový Focus ST v sériovém provedení.

Evropští zákazníci budou mít poprvé možnost zvolit Focus ST ve verzi kombi. Obě varianty se začnou prodávat v roce 2012.

Ford se chlubí tím, že Focus ST je prvním globálním hot-hatchem v historii. V praxi to začalo už když na vývoji pracovaly dvě součásti divize sportovních vozů – evropský Ford Team RS a Special Vehicles Team (SVT) ze Spojených států. Poznatky přispěli i další inženýři Fordu z regionů Asie a Afriky. Stejně má v budoucnu probíhat vývoj všech globálních sportovních modelů Ford.

Jako všechny budoucí příchozí modely ST zdobí nový Focus ST klíčové prvky: agresivně rozšířené nárazníky vpředu i vzadu, střešní přítlačné křídlo, nástavce prahů a spolu s nimi unikátní charakteristický barevný odstín.

Pětidveřový hatchback Focus ST je určen pro zákazníky z více než 40 zemí na šesti kontinentech. Změny na jednotlivých trzích budou minimální a jen kvůli tomu, aby vyhověly místním homologačním požadavkům.

Proč se pustil Ford do revíru rychlých kombi, podobně jako Škoda s Octavií RS? „Jsme si vědomi toho, že mnoho evropských zákazníků preferuje přepravní schopnosti kombi, ale zároveň touží po řidičských zážitcích a výkonech nabízených hatchbacky,“ vysvětluje Matthias Tonn, hlavní konstruktér programu Focus ST.

2,0 EcoBoost místo 2,5 T

Focus ST je poháněn zážehovým motorem Ford EcoBoost 2,0 l, který střídá pětiválec 2,5 Turbo z předchozí generace.

Vrchol čtyřválcové nabídky motorů Fordu využívá vysokotlaké přímé vstřikování benzinu, přeplňování turbodmychadlem s nízkou setrvačností a proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT).

Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 184 kW, plochá křivka točivého momentu nabízí široké pásmo, v němž je dostupné maximum 360 Nm. V porovnání s pětiválcovým zážehovým motorem 2,5 l pod kapotou předchozí generace Focusu ST nabízí nový čtyřválec vyšší výkon, ale současně je hospodárnější.

Předpokládá se, že EcoBoost 2,0 l sníží spotřebu paliva asi o 20 % na přibližně 7,0 l/100 km.

Zážehový dvoulitrový agregát bude dodáván s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Elektrický posilovač, tři režimy ESP

Klasické hydraulické posilovače ve Focusech skončily a týká se to i Focusu ST. Ford se dušuje, že na správnou funkci to nebude mít vliv. Navíc nyní mluví o "nové generaci sportovního řízení". Smyslem této techniky, využívající proměnného převodu řízení, má být zvýšení hbitosti v ostrých zatáčkách a zároveň zajištění stability ve vysokých rychlostech. Elektrický posilovač řízení spolupracuje se zdokonaleným systémem pro minimalizaci přenosu točivého momentu do řízení (Torque Steer Compensation, TSC).

Řidiči budou mít k dispozici tři režimy ESP, jejichž volba závisí na počasí, stavu povrchu, nebo ochotě řidiče nechat si vypomáhat elektronickými asistenty.

V prvním případě se ESP chová podobně jako běžném Focusu, i když ve verzi ST má za úkol ještě méně rušit v řízení. Volbou druhého režimu, který umožňuje větší míru smyku, se vypíná systém regulace prokluzu kol. Systém ESP může být taky zcela deaktivován. Aktivní zůstávají pouze pomocné podsystémy jako dynamické řízení průjezdu zatáčkami (EDCC).

Sportovnější tlumiče pérování a vinuté pružiny snižují světlou výšku modelu ST o 10 mm a spolu s ní i těžiště. Zadní zavěšení konstruktéři přepracovali s využitím mnoha nových komponentů, vyvinutých speciálně pro Focus ST. Mezi ty klíčové patří zesílené závěsy kol a zcela nová podoba stabilizátoru.

Pětidveřový hatchback a kombi se nicméně v konstrukci zadního zavěšení mírně odlišují. Tlumiče pérování kombi mají totiž stejně jako u standardního modelu poněkud jiný sklon, díky kterému zůstává zachována optimální kapacita zavazadlového prostoru.

Zákazníci ST si nově budou moci zvolit „Performance Pack“, který kombinuje černé ráfky s kontrastními červenými brzdovými třmeny.

Kola z lehkých slitin jsou obutá do pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/40R18, které byly testovány mj. i na slavné Severní smyčce německého okruhu Nürburgring.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Dálný východ při chuti Zápisník Tomáše Stingla: Dálný východ při chuti

Nejrychlejší vlakové spojení na světě chce obnovit Čína…

Valentův Synot Tip expanduje, získal povolení pro provoz internetového kasina Valentův Synot Tip expanduje, získal povolení pro provoz internetového kasina

Společnost Synot Tip v těchto dnech získala povolení pro…

Praha vyzkouší další obří autobus. Mercedes pro linku na letiště má 21 metrů Praha vyzkouší další obří autobus. Mercedes pro linku na letiště má 21 metrů

Na čtyřměsíčním pronájmu vozu se DPP dohodl s obchodním…

O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP

Do tendru na výběr strategického partnera, se kterým by…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou…

Na Tour de France se ukázal speciální Ford Focus RS. Je jediný na světě! Na Tour de France se ukázal speciální Ford Focus RS. Je jediný na světě!

Automobilka Ford je exkluzivním dodavatelem doprovodných…

 



 
BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci oficiálně! A poprvé se čtyřkolkou

Včera

Mnichovská automobilka oficiálně odhalila novou generaci M5. Vůbec poprvé dostala pohon všech kol.




Blesk.cz

Tramvaj z Muzea na Můstek chybí. Podle historika měla nenahraditelnou roli

Tramvaj z Muzea na Můstek chybí. Podle historika…

Do začátku 80. let minulého století jezdila mezi horní a spodní částí Václavského náměstí tramvaj. Spojovala…

5 chyb při pěstování rakytníku: Kde vzít sazenici a kam ji dát?

5 chyb při pěstování rakytníku: Kde vzít sazenici a…

Rakytník řešetlákový, jehož plody mají téměř zázračné účinky na zdraví, se objevuje na stále více zahradách.…

 

iSport.cz

Hertlova pátá sezona v NHL: přebere roli Thorntona a pomůže Šimkovi

Hertlova pátá sezona v NHL: přebere roli Thorntona a…

V začátcích kariéry v NHL se o něj skvěle staral Martin Havlát. Teď se Tomáš Hertl těší, že si vezme pod křídla…

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól vzali, Slavii sudí nepomohl

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól…

Komise rozhodčích FAČR musela po 4. kole HET ligy pitvat hned několik sporných momentů. Nejvíce emocí vzbudil…

 

Reflex.cz

Budeme legalizovat znásilnění a sadistické sexuální mučení?

Budeme legalizovat znásilnění a sadistické sexuální mučení?

Minulý týden se ve veřejném prostoru objevil požadavek na legalizaci pedofilie a zrovnoprávnění, osvobození…

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval tabákový průmysl

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval…

Zatímco v západních zemích je kouření na ústupu, ostrovní stát v jihovýchodní Asii řeší zcela opačný problém.…