Ženeva živě: Ford Fiesta ST konečně jako sériový model!

Ženeva živě: Ford Fiesta ST konečně jako sériový model!

 
 

Ford nás s novou ostrou Fiestou dlouho napínal. Po dvou konceptech se v Ženevě představuje sériová podoba ST.

Fiesta měla verzi s touto zkratkou už v předchozí generaci MkVI, poháněl ji stopadesátikoňový dvoulitr. Koncept té současné se představil loni ve Frankfurtu, v Los Angeles následovala dokonce pětidveřová varianta. Sériová podoba se od studie prakticky neliší.

Pod kapotou najdeme zážehový čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW (180 k)/5750 min-1. Točivý moment 240 Nm/1500-5000 min-1 přenáší šestistupňová manuální převodovka na přední kola. Připomeňme jen základní informace o celohliníkovém agregátu: kombinuje přímé vstřikování paliva s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Nový mezichladič stlačeného vzduchu byl posunut více dopředu.

Fiestu ST vyvinulo oddělení Ford Team RS. Přední náprava má optimalizovanou geometrii, zadní se zkrutnou příčkou dostala jiné nestavení, které eliminuje naklánění karoserie. Pružiny by měly poskytovat komfort i na nekvalitním povrchu, ale prioritou jsou zde sportovní jízdní vlastnosti, oproti běžným Fiestám dále posílené. Auto kleslo k zemi o 15 mm, snížilo se tedy i těžiště.

Fiesta ST má sice čím dál častější elektrický posilovač řízení, ale ten je kalibrován tak, aby poskytoval ostřejší reakce a lepší zpětnou vazbu od kol. Řízení dle tiskových materiálů reaguje hbitěji už ve středové poloze, na vlastní zkušenosti si ovšem budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Byla přepracována i řídící tyč. Brzdy dostaly nový tandemový válec, vpředu jsou chlazené kotouče s pístky o průměru 54 mm.

Systém stranového přesměrování točivého momentu (eTVC) umožňuje autu zatáčet ve vyšších rychlostech a s větší přesností, v zatáčce vždy přibrzďuje vnitřní kolo. Oproti Focusu byl přeprogramován software. Elektronická stabilizace ESC má tři režimy, prostřední Wide Slip zasahuje později. I při vypnuté kontrole ale zůstává eTVC v činnosti. Jízdní vlastnosti byly otestovány na na slavné Severní smyčce Nürburgringu, kde zkušební vozy najely přes 5.000 km. Na dálnicích může novinka uhánět až 220 km/h, sprint z klidu na stovku jí trvá méně než 7 s.

Vnější vzhled charakterizují rozměrná lichoběžníková maska chladiče s voštinovým výpletem, tři nízké vstupy vzduchu, přítlačné křídlo nad zadním oknem, difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Nechybí kola z lehkých slitin ani trojrozměrné tvarování v okolí předních mlhovek, přecházející přes přední blatníky až k prahům dveří. Fiesta ST bude k dispozici v pěti odstínech laku karoserie, zájemce může zvolit například oranžovou barvu Molten, červenou Race nebo modrou Performance. A interiér? Uvnitř najdeme sportovní anatomická sedadla Recaro, dekorace v designu uhlíkových vláken, volant s emblémem ST a hliníkové pedály. Není divu, vždyť zkratka ST znamená Sport Technologies.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Fiesta: přehled všech článků

Sportovní Fiesta nabídne také hlasově ovládaný komunikační systém Ford Sync. Ten zahrnuje například bezdrátové připojení externích zařízení či automatické tísňové volání v případě nehody. Pomocí MyKey může majitel omezit výkony vozu a aktivovat všechny bezpečnostní systémy v případě, kdy do něj sedne méně zkušený řidič. Sympozér zvuku sbírá pod kapotou nejatraktivnější sound a přenáší je do prostoru pro cestující.

Fiesta ST se objeví na trhu až v příštím roce. Ford uvažuje, že ji nabídne také Američanům. Ti byli z pětidvířka loni v Los Angeles nadšeni.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 












Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř obchodoval i s dalšími celebritami

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř…

Případ bankéře, který prodával celebritám padělky obrazů, narůstá do obrovských rozměrů! Vypadá to, že za…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…