Ženeva živě: Ford Fiesta ST konečně jako sériový model!

Ženeva živě: Ford Fiesta ST konečně jako sériový model!

 
 

Ford nás s novou ostrou Fiestou dlouho napínal. Po dvou konceptech se v Ženevě představuje sériová podoba ST.

Fiesta měla verzi s touto zkratkou už v předchozí generaci MkVI, poháněl ji stopadesátikoňový dvoulitr. Koncept té současné se představil loni ve Frankfurtu, v Los Angeles následovala dokonce pětidveřová varianta. Sériová podoba se od studie prakticky neliší.

Pod kapotou najdeme zážehový čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW (180 k)/5750 min-1. Točivý moment 240 Nm/1500-5000 min-1 přenáší šestistupňová manuální převodovka na přední kola. Připomeňme jen základní informace o celohliníkovém agregátu: kombinuje přímé vstřikování paliva s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Nový mezichladič stlačeného vzduchu byl posunut více dopředu.

Fiestu ST vyvinulo oddělení Ford Team RS. Přední náprava má optimalizovanou geometrii, zadní se zkrutnou příčkou dostala jiné nestavení, které eliminuje naklánění karoserie. Pružiny by měly poskytovat komfort i na nekvalitním povrchu, ale prioritou jsou zde sportovní jízdní vlastnosti, oproti běžným Fiestám dále posílené. Auto kleslo k zemi o 15 mm, snížilo se tedy i těžiště.

Fiesta ST má sice čím dál častější elektrický posilovač řízení, ale ten je kalibrován tak, aby poskytoval ostřejší reakce a lepší zpětnou vazbu od kol. Řízení dle tiskových materiálů reaguje hbitěji už ve středové poloze, na vlastní zkušenosti si ovšem budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Byla přepracována i řídící tyč. Brzdy dostaly nový tandemový válec, vpředu jsou chlazené kotouče s pístky o průměru 54 mm.

Systém stranového přesměrování točivého momentu (eTVC) umožňuje autu zatáčet ve vyšších rychlostech a s větší přesností, v zatáčce vždy přibrzďuje vnitřní kolo. Oproti Focusu byl přeprogramován software. Elektronická stabilizace ESC má tři režimy, prostřední Wide Slip zasahuje později. I při vypnuté kontrole ale zůstává eTVC v činnosti. Jízdní vlastnosti byly otestovány na na slavné Severní smyčce Nürburgringu, kde zkušební vozy najely přes 5.000 km. Na dálnicích může novinka uhánět až 220 km/h, sprint z klidu na stovku jí trvá méně než 7 s.

Vnější vzhled charakterizují rozměrná lichoběžníková maska chladiče s voštinovým výpletem, tři nízké vstupy vzduchu, přítlačné křídlo nad zadním oknem, difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Nechybí kola z lehkých slitin ani trojrozměrné tvarování v okolí předních mlhovek, přecházející přes přední blatníky až k prahům dveří. Fiesta ST bude k dispozici v pěti odstínech laku karoserie, zájemce může zvolit například oranžovou barvu Molten, červenou Race nebo modrou Performance. A interiér? Uvnitř najdeme sportovní anatomická sedadla Recaro, dekorace v designu uhlíkových vláken, volant s emblémem ST a hliníkové pedály. Není divu, vždyť zkratka ST znamená Sport Technologies.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Fiesta: přehled všech článků

Sportovní Fiesta nabídne také hlasově ovládaný komunikační systém Ford Sync. Ten zahrnuje například bezdrátové připojení externích zařízení či automatické tísňové volání v případě nehody. Pomocí MyKey může majitel omezit výkony vozu a aktivovat všechny bezpečnostní systémy v případě, kdy do něj sedne méně zkušený řidič. Sympozér zvuku sbírá pod kapotou nejatraktivnější sound a přenáší je do prostoru pro cestující.

Fiesta ST se objeví na trhu až v příštím roce. Ford uvažuje, že ji nabídne také Američanům. Ti byli z pětidvířka loni v Los Angeles nadšeni.

Spolupracujeme s TipCars.com
USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

 
 













Blesk.cz

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji rodina odsoudila!

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji…

Brzy se stane poprvé maminkou. Herečka Andrea Kerestešová (32) má momentálně trochu jiné starosti, než přemýšlet…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se dívám na lidi okolo

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Návrat k tenisu byl komplikovaný, ale nečekaně rychlý. Petra Kvitová si prošla v minulém…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…