Ženeva živě: Ford Fiesta ST konečně jako sériový model!

Ženeva živě: Ford Fiesta ST konečně jako sériový model!

 
 

Ford nás s novou ostrou Fiestou dlouho napínal. Po dvou konceptech se v Ženevě představuje sériová podoba ST.

Fiesta měla verzi s touto zkratkou už v předchozí generaci MkVI, poháněl ji stopadesátikoňový dvoulitr. Koncept té současné se představil loni ve Frankfurtu, v Los Angeles následovala dokonce pětidveřová varianta. Sériová podoba se od studie prakticky neliší.

Pod kapotou najdeme zážehový čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW (180 k)/5750 min-1. Točivý moment 240 Nm/1500-5000 min-1 přenáší šestistupňová manuální převodovka na přední kola. Připomeňme jen základní informace o celohliníkovém agregátu: kombinuje přímé vstřikování paliva s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Nový mezichladič stlačeného vzduchu byl posunut více dopředu.

Fiestu ST vyvinulo oddělení Ford Team RS. Přední náprava má optimalizovanou geometrii, zadní se zkrutnou příčkou dostala jiné nestavení, které eliminuje naklánění karoserie. Pružiny by měly poskytovat komfort i na nekvalitním povrchu, ale prioritou jsou zde sportovní jízdní vlastnosti, oproti běžným Fiestám dále posílené. Auto kleslo k zemi o 15 mm, snížilo se tedy i těžiště.

Fiesta ST má sice čím dál častější elektrický posilovač řízení, ale ten je kalibrován tak, aby poskytoval ostřejší reakce a lepší zpětnou vazbu od kol. Řízení dle tiskových materiálů reaguje hbitěji už ve středové poloze, na vlastní zkušenosti si ovšem budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Byla přepracována i řídící tyč. Brzdy dostaly nový tandemový válec, vpředu jsou chlazené kotouče s pístky o průměru 54 mm.

Systém stranového přesměrování točivého momentu (eTVC) umožňuje autu zatáčet ve vyšších rychlostech a s větší přesností, v zatáčce vždy přibrzďuje vnitřní kolo. Oproti Focusu byl přeprogramován software. Elektronická stabilizace ESC má tři režimy, prostřední Wide Slip zasahuje později. I při vypnuté kontrole ale zůstává eTVC v činnosti. Jízdní vlastnosti byly otestovány na na slavné Severní smyčce Nürburgringu, kde zkušební vozy najely přes 5.000 km. Na dálnicích může novinka uhánět až 220 km/h, sprint z klidu na stovku jí trvá méně než 7 s.

Vnější vzhled charakterizují rozměrná lichoběžníková maska chladiče s voštinovým výpletem, tři nízké vstupy vzduchu, přítlačné křídlo nad zadním oknem, difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Nechybí kola z lehkých slitin ani trojrozměrné tvarování v okolí předních mlhovek, přecházející přes přední blatníky až k prahům dveří. Fiesta ST bude k dispozici v pěti odstínech laku karoserie, zájemce může zvolit například oranžovou barvu Molten, červenou Race nebo modrou Performance. A interiér? Uvnitř najdeme sportovní anatomická sedadla Recaro, dekorace v designu uhlíkových vláken, volant s emblémem ST a hliníkové pedály. Není divu, vždyť zkratka ST znamená Sport Technologies.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Fiesta: přehled všech článků

Sportovní Fiesta nabídne také hlasově ovládaný komunikační systém Ford Sync. Ten zahrnuje například bezdrátové připojení externích zařízení či automatické tísňové volání v případě nehody. Pomocí MyKey může majitel omezit výkony vozu a aktivovat všechny bezpečnostní systémy v případě, kdy do něj sedne méně zkušený řidič. Sympozér zvuku sbírá pod kapotou nejatraktivnější sound a přenáší je do prostoru pro cestující.

Fiesta ST se objeví na trhu až v příštím roce. Ford uvažuje, že ji nabídne také Američanům. Ti byli z pětidvířka loni v Los Angeles nadšeni.

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané vyčtou Číně její ekonomickou agresi, píší Financial Times Američané vyčtou Číně její ekonomickou agresi, píší Financial Times

Nová bezpečnostní strategie, kterou se v pondělí chystají…

Číňané chtěli supermoderním elektromobilem konkurovat Tesle, dnes jsou před krachem Číňané chtěli supermoderním elektromobilem konkurovat Tesle, dnes jsou před krachem

Společnost Faraday Future chtěla být důstojným soupeřem…

Bankám a spořitelnám klesá zisk, může za to prodej podílu ve Visa Bankám a spořitelnám klesá zisk, může za to prodej podílu ve Visa

Bankám a spořitelnám v Česku za tři čtvrtletí 2017 klesl…

V Praze čeká na V Praze čeká na "zelenou" čtyřicet tisíc bytů, číslo v poslední době roste

V Praze je v současné době v povolovacím procesu…

 
 












Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Pražská policie dopadla gang dealerů s heroinem: U sebe měli drogy za miliony korun

Pražská policie dopadla gang dealerů s heroinem: U…

Pražská policie dopadla skupinu čtyř dealerů s více než kilogramem heroinu za několik milionů korun. U sebe měli…

 

iSport.cz

Voráček probudil nové parťáky. Je jeden z nejlepších v NHL, klaní se mu

Voráček probudil nové parťáky. Je jeden z nejlepších…

Řada nešťastných proher je pryč, Flyers stoupají zase k výšinám. Po hrůzostrašné sérii 10 porážek je…

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí, silné Švédy složili 4:1

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí,…

Čeští hokejisté porazili ve svém závěrečném vystoupení na Channel One Cupu v Moskvě Švédsko 4:1 a skončí na…

 

Reflex.cz

Výhled na Paříž bez státní ve frontě: rozhlédněte se z Eiffelovy věže v úžasném 360° videu

Výhled na Paříž bez státní ve frontě: rozhlédněte se…

Jak vypadá Paříž z ptačí perspektivy?  Co uvidíte, když si vystojíte frontu na vstup na legendární pařížskou…

Ruský David Rath? Uljukajev dostal 8 let vězení. O úplatku prý nevěděl, v tašce mělo být víno

Ruský David Rath? Uljukajev dostal 8 let vězení. O…

Bývalý ruský ministr ekonomického rozvoje Alexej Uljukajev byl v pátek odsouzen k osmi letům vězení se…