Ford Focus RS míří na rallycrossové okruhy
Fanoušci rallycrossu se v letošním roce mohou těšit již na třetí ročník světového šampionátu, který mohou sledovat vedle tradičního Mistrovství Evropy pořádaného nepřetržitě od roku 1976 a stále populárnějšího severoamerického Global Rallycross Championship.
Ford Performance si pro novou sezónu Mistrovství světa v rallycrossu připravil nový závodní speciál, který vychází z Fordu Focus RS a nahrazuje vůz založený na Fiestě ST - ten jezdci používali v předchozích dvou ročnících.
Nový Ford Focus RS pro rallycross se od výchozího sériového modelu odlišuje již na první pohled svou karoserií s rozšířenými blatníky a rozsáhlou sadou aerodynamických prvků. K nejzajímavějším úpravám exteriéru pak patří otvory ve druhém páru dveří, přivádějící vzduch k chladičům umístěným ve výrazně bezpečnějším prostoru interiéru.
Finální vzhled karoserie je výsledkem spolupráce se společností M-Sport, disponující bohatými zkušenostmi s přípravou závodních vozů značky Ford. Specialisté této firmy se ve spolupráci s týmem Ford Performance podíleli i na vývoji přeplňovaného dvoulitru Ford EcoBoost s turbodmychadlem Garrett, jednotka disponuje výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 900 N.m.
Rallycrossový Ford Focus RS s tímto motorem je vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, spojkou AP se ztrojenými lamelami a stavitelnými mechanickými diferenciály vpředu i vzadu. Podvozek je vybaven stavitelnými tlumiči a brzdový systém Brembo je vybaven kotouči o průměru 350 mm se čtyřpístkovými třmeny. S ohledem na pravidla šampionátu jsou použita 17-palcová kola s pneumatikami Avon.
Ford Performance uvádí, že Focus RS pro rallycross zrychlí z 0 na 96 km/h za méně než 2,0 s. První dva vozy dostane k dispozici Hoonigan Racing Division, což znamená, že za volantem jednoho z nich budeme vídat Kena Blocka, kterého s druhým vozem doplní Andreas Bakkerud.
Premiéru si Ford Focus RS odbude na prvním podniku Mistrovství světa v rallycrossu 2016, který se uskuteční v termínu od 15. do 17. dubna v Portugalsku. Následovat pak bude ještě dalších jedenáct podniků v jedenácti různých zemích na třech kontinentech.