Ford Focus RS přijede do ČR v květnu: Nové foto a podrobné informace

Ford Focus RS přijede do ČR v květnu: Nové foto a podrobné informace

 
 

Ford Focus RS se na scénu vrací po šestileté přestávce – tak dlouhá doba uplynula od ukončení výroby minulé generace. Ta nová je silnější a navzdory původním spekulací opět přichází s pohonem jen předních kol.

Motor nového Focusu RS překonává hranici 300 koní – výkon má maximum 224 kW (305 koní) při 6500 ot./min, omezovač zasahuje při 7050 otáček. Konkurence Focusu RS nedosahuje zdaleka takových výkonů. Audi S3 se může pochlubit 195 kW, Opel Astra OPC pak 176 kW. Další zástupce Fordu v této kategorii – Focus ST – dosahuje 168 kW. Ani Volkswagen Golf páté generace by se ve verzích GTI (147 kW) a R32 (184 kW) – co do výkonu motoru - Focusu RS nevyrovnal.

Přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru je známý už z Focusu ST, kde je silnější než první generace Focusu RS. Cílem konstruktérů při vývoji nového RS proto bylo postavit silnější auto než aktuální Focus ST a zároveň podobně radikální jako předchozí RS.

Maximum točivého momentu posílaného na přední kola je přitom 440 Nm v rozpětí 2300 až 4500 ot/min. Motor je osazen větším turbodmychadlem Borg Warner K16, které dává maximální plnicí tlak 1,4 bar – přesně dvojnásobek než Focus ST. Výčet dalších odlišností zahrnuje například upravenou hlavu motoru, vačky, těsnění pod hlavou, sací potrubí a svody výfuku.

Naladění motoru zdůrazňuje požitek z vysokého špičkového výkonu. Široké maximum točivého momentu pokrývající celé střední pásmo otáček by ale zároveň mělo zaručovat dobrou využitelnost motoru v běžném provozu. Kombinovaná spotřeba je 9,4 l/100 km.

Šestistupňová převodovka je odvozená od Focusu ST. Má stejně dlouhé převody, kvůli vyššímu přenášenému momentu ale prošla ložiska a uložení spojky úpravami. Diferenciál se zvýšenou svorností Quaife je odvozený od minulé generace Focusu RS. Nejvyšší rychlost je 263 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,9 s.

Hlavním problémem u takto výkonných aut s pohonem předních kol je přenos momentu do volantu při zatáčení. Ford za tímto účelem vyvinul a nechal patentovat přední zavěšení RevoKnuckle, které konstrukčně vychází z nápravy typu McPherson. Na rozdíl od McPherson je ale RevoKnuckle rozdělené do dvou celků – jedna část je připevněná ke vzpěře, druhá se otáčí společně s kolem. Spodní uložení má tvar písmene C, je dvěma rameny spojeno s ložiskem kola a z horní strany je k němu připevněna vzpěra.

Tímto řešením konstruktéři dosáhli většího rozsahu nastavení geometrie a menšího přenosu rozdílu momentu na kolech do volantu (rozdíl momentu také potlačuje zvýšená svornost diferenciálu). Spodní rameno zajišťuje stejně jako u McPherson vedení kola, osa středového čepu je ale oddělená, čímž se RevoKnuckle podobá složitější konstrukci nápravy s dvojitými lichoběžníky.

Na obou nápravách má Focus RS tužší pružiny, vzadu je to dokonce o 40 %. Rozchod kol se vpředu i vzadu rozšířil o 40 mm, světlá výška byla snížena o 20 mm. Elektrohydraulický posilovač řízení pracuje se strmějším převodem (13,2:1 místo 14,7:1 u Focusu ST) a volant má jen 2,32 otáčky z rejdu do rejdu.

Brzdová soustava má vpředu kotouče o průměru 336 mm, vzadu 302 mm. Ukrývají se za 19palcovými koly s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 235/35. Brzdná dráha ze 100 km/h je 34,8 m. Brzdám samozřejmě pomáhají systémy ABS a EBD, standardem je i stabilizace ESP, nastavená ovšem na pozdější a agresivnější zásahy.

Na výběr budou tři barvy karoserie – modrá Indianapolis Blue, zelená Performance Green a bílá Frost White. Cena pro německý trh byla stanovena na 33.900 Euro (asi 925 tisíc Kč), RS je tak o více než 8 tisíc Euro dražší než ST. První vozy budou v Evropě dodány v březnu, český trh se dočká pravděpodobně v květnu 2009.

Ford Focus RS - technické údaje a srovnání s Focus ST
ModelFocus RSFocus ST 3dv.
Motor2,5 Turbo2,5 Turbo
Zdvihový objem [cm3]25222522
Válce/ventily5/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]224/6500166/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]440/2300-4500320/1600-4000
Max. rychlost [km/h]263241
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,66,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,49,3
Provozní hmotnost [kg]14671392
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS přijede do ČR v květnu: Nové…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality

Druhá generace focusu obchodně navázala na svého v mnoha…

Ojetý Ford Focus II (2004-2011): Rozumná volba Ojetý Ford Focus II (2004-2011): Rozumná volba

Ford Focus druhé generace výrazně zlepšil antikorozní…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…