Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus ST 2008 na českém trhu od 769.990,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Ceny nového Focusu ST se nemění, nabídka příplatkové výbavy se ale rozšířila.

Na hnacím ústrojí a podvozku se toho mnoho nezměnilo. I nadále je vpředu napříč uložený řadový pětiválec Volva o objemu 2522 cm3, dopovaný směsí vzduchu a benzinu dopravovanou do válců s pomocí výfukového turbodmychadla. Nejvyšší výkon 165,5 kW je k dispozici při 6100 ot./min, maximální točivý moment 320 Nm je díky turbodmychadlu k dostání mezi 1600 a 4000 ot./min. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 6,8 s, maximální rychlost činí 241 km/h.

Základní cena třídveřové verze činí 769.990,-Kč, za pětidveřovou verzi je třeba připlatit 20 tisíc Kč. Standardní výbava nepostrádá žádný důležitý bezpečnostní prvek, za řadu komfortních ale zaplatíte. Bi-xenonové světlomety příjdou na 32.900,-Kč, upgrade z manuální na automatickou klimatizaci znamená přidání položky 10.800,-Kč do faktury, možnost přehrávat formát MP3 existuje po dalším upgrade na rádio Sony za 6.100,-Kč.

Novinky modelového roku 2008

Spolu s novým vzhledem celé modelové řady zavádí Ford i do Focusu ST nové prvky.

„Bezklíčové“ startování Ford Power, které bylo poprvé k vidění na novém Fordu Mondeo, je pro Focus ST dodáváno standardně. Má-li řidič při sobě klíč, stačí sešlápnout spojkový pedál a stisknout tlačítko. Motor se probudí k životu za méně než půl sekundy. Dalším dotykem se zapalování vypne. Z bezpečnostních důvodů to však nelze učinit za jízdy. Nový Focus ST lze na přání vybavit také „bezklíčovým“ otevíráním.

Stejně jako jeho větší příbuzný, Mondeo, těží i nový Focus z výhod řešení víčka nádrže Easyfuel. Kromě toho, že usnadňuje tankování, zabraňuje tento systém načerpání nesprávného paliva. Ford uvádí výhody ve dvou rovinách. "Zaprvé, řidič se nemusí během čerpání pohonných hmot dotýkat tolika předmětů, což snižuje pravděpodobnost potřísnění prstů palivem a zadruhé, hrdlo nádrže je navrženo tak, aby bylo možné použít jen tankovací pistoli o odpovídajícím průměru. Nesprávné ústí pistole tedy nedostane šanci ani tehdy, když je jeho průměr menší, než průměr hrdla nádrže. Díky chytrému technickému řešení je systém i bez tradičního víčka nádrže naprosto bezpečný – není třeba se obávat netěsností nebo náhodného otevření za jízdy."

Všechny nové Fordy Focus – včetně sportovního ST – disponují samočinnou aktivací výstražných světel. Překročí-li intenzita brzdění hodnotu decelerace 6-7 m/s2, což představuje 60-70 procent maximálního brzdného účinku, dojde k samočinné aktivaci výstražných světel. Řidič je poté může kdykoli deaktivovat.

Objedná-li si zákazník nový Focus ST s adaptivními světlomety AFS nebo s xenonovými světlomety, dostane zároveň i zadní svítilny osazené světelnými diodami.Každá z obou svítilen je tvořena dvanácti diodami. Namísto dnes tolik oblíbeného soustředění diod do geometrických obrazců se Ford vydal novou cestou – samotné diody jsou očím pozorovatele skryty. Jejich světlo je přenášeno na horizontální žebrování, odkud se pod úhlem 45 stupňů odráží ven.

Na přání (6.500,-Kč) může být nový Focus vybaven systémem nepřímé detekce ztráty tlaku v pneumatikách (DDS). Pokud jeho senzory otáček kol zaznamenají změnu průměru kola (v důsledku poklesu tlaku v pneumatice), rozsvítí se na palubní desce kontrolka. Systém je jednoduchý, efektivní a bezpečný. Z technických důvodů je DDS k dispozici pouze v kombinaci se stabilizačním programem ESP.

Středovou konzolu v provedení Premium, kterou Focus ST obdrží standardně, lze na přání vybavit zásuvkou s napětím 230 voltů za 3.500,-Kč. Transformátor je ukrytý přímo v konzole, zásuvka se pak nachází v zadní části konzoly, kde na ni mohou pohodlně dosáhnout cestující na zadních sedadlech. S tímto příslušenstvím lze napájet jakýkoli spotřebič o příkonu až 150 Wattů bez nutnosti pořizovat speciální adaptér.

Díky novému modulu s všeříkajícím názvem „Konektivita“ mohou cestující v novém Fordu Focus ST snadno propojit audio soustavu vozu s nejnovější generací zvukových médií. Pro tyto účely je k dispozici jak tradiční „jack“ 3,5 mm, tak port USB, jejichž prostřednictvím lze přenést do reproduktorů vozu zvuk z jakéhokoli mobilního přehrávače na trhu. Majitelé přehrávače Apple iPod mohou využít ještě třetího konektoru. Takto propojený iPod lze pak ovládat tlačítky palubní audio soustavy. Modul „Konektivita“ s sebou přináší i hlasové ovládání audio soustavy, klimatizace a případně i mobilního telefonu, jenž je možné připojit přes bezdrátové rozhraní Bluetooth. Modul může být kombinován se všemi audio a navigačními systémy.

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Avatar - Charger
7. 1. 2008 20:49
Re: nejlepsi
ale jinak zdravý jo? R26 že je na machrování na Masarykáči? asi těžko
Avatar - Charger
7. 1. 2008 20:47
Re: nejlepsi
Reanult R26 a Clio 197, Golf GTI je tak na stejno, jinak nikdo
6. 1. 2008 18:41
Re: navyseni vykonu
Myslim,ze se stejnym postojem k veci,jako mas ty k 280koni,muzou konstrukteri pristoupit ke 1000konim........(dyt to ma dnes jiz tolik rozsirene a jeste vic proflakle Bugatti Veyron,kdejaky,,Koenissegg",......
Avatar - SpiderJ
6. 1. 2008 18:09
Re: výstražný světla ?
Mno... už to vidím.... sraz Focusářů jak se prohání zatáčkami.. A pak: "Woe, vidělsi? Sem tomu dal..Mě to voe blikalo skoro pětkrát..." >:-[] >:-[] >:-[]