Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus ST: 250koňový hot-hatch, zatím jen jako prototyp

Diskuze (32)
V Paříži v podobě předprodukčního prototypu se poprvé ukáže Ford Focus ST modelového roku 2012. Vedle něj bude k vidění celá rodina budoucí generace Focusu, která zamíří do prodeje začátkem roku 2011.

Ford v poslední době sází na neobvyklou taktiku představovat nové generace svých modelů zhruba v ročním předstihu. Bylo tomu tak s loňskou premiérou nového C-Maxe (ten vyjede na evropské silnice již brzy), hatchbacku a kombi Focus 3. generace, který byl představen na jaře v Ženevě a na trh se dostane na jaře 2011, a stejného vzorce se Ford drží i u budoucího Focusu ST. Ten je naplánován na rok 2012, ukáže se ale už na začátku října v Paříži.

Současný Focus ST musí nedobrovolně ukončit svoji kariéru ještě v roce 2010, jeho pětiválcový motor 2,5 Turbo o výkonu 166 kW (226 k) totiž není schopen vyhovět normě Euro 5. Ford má ale už v zásobě víc než odpovídající náhradu – 2,0 SCTi EcoBoost. Tento motor má sice o 20 % nižší objem a chybí mu jeden válec, přesto dosahuje výkonu 184 kW (250 k). Jedná se tak zatím o nejsilnější inkarnaci nové rodiny motorů EcoBoost.

Agresivní design 3. generace Focusu je v podobě Focusu ST ještě agresivnější. Přední nárazník je zcela odlišný – od rallyového stylingu základního modelu se posunul k až tuningovému pojetí. Lichoběžníkový nasávací otvor je oblejší, větší a posunutý výš. Pod ním se nachází trojice přídavných mřížek, logo automobilky je naopak umístěno volně v ploše – mřížka kolem něj u verze ST zmizela.

Focus ST má také nástavce prahů, výrazný střešní spoiler, sportovně tvarovaný zadní nárazník s výfukem vyvedeným uprostřed a diodovou techniku v předních světlometech. Prototyp si ponechal typický design litých kol s paprsky ve tvaru písmene Y. Pro prezentaci je zvolena zlatavá barva Tangerine Scream, která bude nástupcem legendární oranžové u končícího Focusu ST.

Kromě Focusu ST chystá Ford také plug-in hybridní verzi, ta se ale předvede až na některém z dalších velkých autosalonů. Celkem má na platformě nového Focusu vzniknout 10 modelových verzí pro všechny světové trhy, s roční produkcí kolem 2 milionů kusů a sdílením až 80 % částí.

Diskuze (32)
17. 9. 2010 15:25
počkejte na živé srovnání
...to je zas remcání :-) nad designem...mě se libí...a doufám, že na živo to bude ještě lepší...a pak stejnak uvidíme, že patří mez top co se týče prodejů a všech možných i nemožných testů a srovnávaček :o))) řekl bych ze Ford ví, co dělá.
Avatar - igor77
17. 9. 2010 12:14
ach jo
bože, proč všechny ty fordy vypadaj tak zoufalecky...
Avatar - kari.laz
17. 9. 2010 09:15
Re: Môj pohľad
Spíš ty imprezy řídil někdo, kdo se o to bál, nebo kdo to neuměl. I takový civilista jako Golf R má zrychlení na 100km/h dřív než fofo RS a při testech na okruhu rychlejší čas. A to hlavně díky tomu 4x4. Navíc impreza má o nějaký ten koník víc. Konkrétně 221 KW. a permanentní pohon 4x4. Prostě porovnávat imprezu nebo EVO s fofo tak úlně nejde. FoFo jde porovnat spíše s klasickými HH renault Megane RS a podobně.
Avatar - bubucci
16. 9. 2010 23:00
Re: Môj pohľad
Na okruhu by to mohlo být vyrovnané, ale stačí zapršet a si víš kde... ;-) nebo nedej bože na našich rozbombardovaných okreskách, tam by ses na ty 2 asi nechytal. Jinak do jap. STi dávali 300k už před 15 lety sériově, se samosvorama i mezinápravou. Jeden známý má z 2.0 od coswortu v 04 impreze přes 500k...
16. 9. 2010 17:43
Re: Smutný smích
Souhlas, tohle ST vypadá mnohem hůř než obyčejnej Focus, sice zadní část je stejná bída, ale předek je dle mě povedenej. Bohužel u ST zmršili i ten předek.