Ford Focus ST: 250koňový hot-hatch, zatím jen jako prototyp
Ford v poslední době sází na neobvyklou taktiku představovat nové generace svých modelů zhruba v ročním předstihu. Bylo tomu tak s loňskou premiérou nového C-Maxe (ten vyjede na evropské silnice již brzy), hatchbacku a kombi Focus 3. generace, který byl představen na jaře v Ženevě a na trh se dostane na jaře 2011, a stejného vzorce se Ford drží i u budoucího Focusu ST. Ten je naplánován na rok 2012, ukáže se ale už na začátku října v Paříži.
Současný Focus ST musí nedobrovolně ukončit svoji kariéru ještě v roce 2010, jeho pětiválcový motor 2,5 Turbo o výkonu 166 kW (226 k) totiž není schopen vyhovět normě Euro 5. Ford má ale už v zásobě víc než odpovídající náhradu – 2,0 SCTi EcoBoost. Tento motor má sice o 20 % nižší objem a chybí mu jeden válec, přesto dosahuje výkonu 184 kW (250 k). Jedná se tak zatím o nejsilnější inkarnaci nové rodiny motorů EcoBoost.
Agresivní design 3. generace Focusu je v podobě Focusu ST ještě agresivnější. Přední nárazník je zcela odlišný – od rallyového stylingu základního modelu se posunul k až tuningovému pojetí. Lichoběžníkový nasávací otvor je oblejší, větší a posunutý výš. Pod ním se nachází trojice přídavných mřížek, logo automobilky je naopak umístěno volně v ploše – mřížka kolem něj u verze ST zmizela.
Focus ST má také nástavce prahů, výrazný střešní spoiler, sportovně tvarovaný zadní nárazník s výfukem vyvedeným uprostřed a diodovou techniku v předních světlometech. Prototyp si ponechal typický design litých kol s paprsky ve tvaru písmene Y. Pro prezentaci je zvolena zlatavá barva Tangerine Scream, která bude nástupcem legendární oranžové u končícího Focusu ST.
Kromě Focusu ST chystá Ford také plug-in hybridní verzi, ta se ale předvede až na některém z dalších velkých autosalonů. Celkem má na platformě nového Focusu vzniknout 10 modelových verzí pro všechny světové trhy, s roční produkcí kolem 2 milionů kusů a sdílením až 80 % částí.