Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fusion a C-Max Hybrid: Největší rozdíl mezi papírem a realitou

Michal Fokt
Diskuze (5)
Americký Consumer Reports uštědřil pověsti hybridních modelů Fordu těžkou ránu. Žádná jiná jím testovaná auta nevykazovala tak velký rozdíl mezi oficiální spotřebou a naměřenými údaji.

Ford si v Americe velmi zakládá na tom, že jeho nejnovější modely Fusion Hybrid a C-Max Hybrid se svou normovanou EPA spotřebou 47 mpg (5,0 l na 100 km) ve městě, na dálnici i v kombinaci bez problémů trumfne vyhlášené hybridy Toyoty Camry (43/39/41) a Prius V (44/40/42). Jenže teď reputace těchto modelů modrého oválu dostala těžký zásah, ocitly se totiž ve spárech organizace Consumer Reports, která vloni odstřelila americký Civic 4D a de facto tak donutil Hondu k urychlenému faceliftu.

A Consumer Reports si ani v tomto případě nebral servítky, když prohlásil, že "tyto dva vozy vykazují největší rozdíly mezi našim výsledkem měření spotřeby a údaji, vydanými EPA, ze všech současných automobilů na americkém trhu." Řečí čísel: Consumer Reports naměřil modelu Fusion Hybrid 35/41/39 mpg, zatímco menší C-max skončil s výsledkem 35/38/37 mílí na galon. Aby se CR, které na vlastní náklady kupuje jednotlivá auta a testuje je zcela nezávisle, vyhnulo výhradám ohledně objektivity měření u nového auto, došlo k měření až po najetí 3200 km.

Zástupce agentury Environmental Protection Agency (EPA), jenž si nepřál být jmenován, údajně v reakci na test CR prohlásil, že EPA bude muset provést měření znova. Je jasné, že toto zjištění odstartovalo mediální přestřelku mezi Fordem a Consumer Reports, kdy mluvčí Fordu prohlásil, že zákazníci jsou novými hybridy nadšení a řada z nich najede na galon dokonce více, než avizovaných 47 mil. A nesměla chybět kouzelná formulka, že spotřeba se může lišit v závislosti na aktuálních podmínkách a jízdním stylu.

Consumer Reports nicméně argumentuje tím, že provádí své testy stále stejně a na stejných zkušebních trasách a podotýká, že 80 % testovaných vozů vykazuje v jeho testech odchylku maximálně 2 mpg. Ovšem aby CR trošku obrousil hrany sporu, prohlašuje, že i tak jsou oba hybridy Fordu velmi úsporné, jen prostě nedosahují propagovaných hodnot. Podobné starosti měl nedávno i Hyundai a Kia, na rozdíl od nich ale Ford uvádí reálné EPA údaje, nikoli smyšlené cifry. Tak se nechme překvapit, zda EPA své měření pro Fusion a C-Max zkoriguje.

Michal Fokt
Diskuze (5)
13. 12. 2012 16:31
Re: Tuhle spotřebu
Na řepkovou naftu dnes povinně jezdíme všichni.
13. 12. 2012 08:53
Re: Tuhle spotřebu
lenze neplnila tolko nezmyselnych noriem...
Avatar - WinDiesel
12. 12. 2012 17:59
Re: Tuhle spotřebu
Jo ty myslíš ty uvařené americké káry s benzínovými motory??? Jo, to se stává a často.
12. 12. 2012 17:44
Re: Tuhle spotřebu
mezi Fusionem (Mondeem) a Fabii 1.9SDI je ale ktapet rozdil ve tride a docela i ve vykonu >:D , schvalne jestli by se takova particka 4 Amiku pohodlne odvezla ve Fabii 1.9SDI >:D jedna jizda nekde okolo Vegas a z Fabie by se coudilo jak v kdejakym filmu kde uvarej nejakou karu
Avatar - Ada je zase tady
12. 12. 2012 17:25
Tuhle spotřebu
měla i stará Fabie 1,9 SDI... :no: A navíc jezdila na řepkovou naftu. :-)