Ford Galaxy 2,0 TDCI – Hot bus

Ford Galaxy 2,0 TDCI – Hot bus

 
 

Proč by měl vlastně kupující volit mezi modely S-Max a Galaxy, když jde o dvojčata téměř jednovaječná? Do obou se vejde až sedm osob, oba mají téměř stejnou nabídku motorů…

Proč by měl vlastně kupující volit mezi modely S-Max a Galaxy, když jde o dvojčata téměř jednovaječná? Do obou se vejde až sedm osob, oba mají téměř stejnou nabídku motorů…

Už exteriér napovídá, že rozdíl spočívá ve stylu, jakým se dá sedm míst obalit karoserií – zatímco Ford S-Max 2.5 jsme v testu (doplněném o komentované video) označili za hot MPV a stojíme si za tím, Galaxy vypadá jako luxusní mikrobus. Dominuje přitom jak výškou (+65 mm), tak délkou (+52 mm). Pomineme-li odlišný styling přední masky a lehce pozměněný tvar dveří, čekají nás hlavní rozdíly uvnitř.

obrázek [300 x 260] Galaxy je na rozdíl od svého sportovnějšího sourozence už v základní výbavě sedmimístné, přičemž na sedadlech třetí řady se bez větších problémů usadí i 180 cm vysoký pasažér. Místa je tu na kolena i nad hlavou dost a na těchto sedadlech bychom se nebáli ani delší cesty. Ve druhé řadě se místem skoro plýtvá a pod sedadly najdou navíc cestující schránky na drobnosti. Celou délkou stropu probíhá konzola s pěti výklopnými odkládacími prostory, zajímavější jsou ale spíše čtyři poměrně rozměrná pevná střešní okna.

V sedmimístném uspořádání se do vozu vejde 435 litrů zavazadel, čímž je konkurence téměř deklasována. Po složení třetí a posléze druhé řady sedadel do podlahy vznikne sice zcela rovná plocha, hodnoty kapacity 1260/2365 litrů ale už za jinými značkami zaostávají. Problém je v tom, že jakkoli je skládání sedadel snadné a rychlé, přece jen o něco zvyšují podlahu a ubírají cenné litry. Na druhou stranu odpadá manipulace se sedačkami a nutnost jejich skladování, což hodnotíme jako větší přínos. Pohled do ceníku pak prozrazuje, že kryt zavazadlového prostoru je i vrcholné výbavy Ghia za příplatek.

I přes značný počet odkládacích prostor na drobnosti jsme u Galaxy žehrali také na sice efektní, leč málo praktickou středovou konzolu. Ta totiž na rozdíl o S-Maxu nepřechází do úložného boxu mezi předními sedadly, ale svažuje se bez využití dolů k podlaze. Naopak nadšen jsme byli po celou dobu testu z „leteckého“ táhla ruční brzdy, které k estetické hodnotě přidávalo i doboru účinnost.

obrázek [300 x 192] S S-Maxem sdílí Galaxy precizní podvozek, který kombinuje jistotu v zatáčkách s komfortem a dobrým utlumením nerovností. Těžší záď je sice znát, ale díky skvělému řízení s jasnou zpětnou vazbou lze potřeby a chování vozu předvídat a účinně jej korigovat. U luxusního MPV za milion korun nás překvapila absence ESP ve standardní výbavě, nemluvě o tom, že v základní výbavě nejsilnější turbodieselové motorizace není ani protiprokluzový systém.

Dvoulitrový vznětový motor je dobře utlumen a dává o sobě více vědět jen při volnoběhu nebo studených startech. Agregát zatahuje už od 1600 otáček, je ale potřeba citlivě pracovat s plynem a spojkou – síla motoru může být na úkor plynulosti jízdy při řazení. Dlouhodobě lze jezdit se spotřebou okolo 7,3 litru/100 km, ve městě si pak vůz řekne o litr více. Spotřeba je velmi závislá na stylu jízdy – jen občasné využití tahu 320 Nm (krátkodobě až 340 Nm) zvedne hodnoty spotřeby mimo obec až k devítilitrové hranici.

Usedlejší z dvojice fordových MPV novinek bojuje o přízeň větším vnitřním prostorem a o kousek komfortnějším pocitem z jízdy. Početná rodina s nemalým příjmem, případně firemní klientela – to budou jistě nadšení zákazníci.

První cena vozu844.990,- (2.0 Duratec 108 kW Core)
První cena vozu s testovanou motorizací984.990,- (2.0 Duratorq 103 kW Trend)
Základní cena testovaného vozu1.034.990,- (2.0 Duratorq 103 kW Ghia)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.285.590,- (2.0 Duratorq 103 kW Ghia)

Plusy:

  • pružný a úsporný motor
  • dost místa na obou zadních řadách sedadel
  • dobrá variabilita
  • kvalitní sedadla
  • přesné řazení
  • přesné řízení
  • velmi dobré jízdní vlastnosti
  • brzdy

Minusy

  • ESP a kryt zavazadelníku i u nejdražší verze za příplatek
  • velký poloměr otáčení
  • špatný výhled šikmo vpřed
  • méně praktická středová konzole než u S-Maxu
  • nestejnorodé ovládací prvky
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Galaxy 2,0 TDCI

Cena v základní výbavě: 1 034 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 285 590 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě karoserie, chromované kliky dveří, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, s osvětlením okolí vozu, střešní úchyty pro příčníky, přední mlhové světlomety, zadní stěrač s automatickou aktivací při zpětném chodu, stěrače s dešťovým senzorem, světlomety se světelným senzorem, palubní počítač, přední a zadní okna elektricky ovládaná, výklopná zadní boční okénka, kůží potažený volant, úložné přihrádky pod 2. řadou sedadel, výklopné stolky a odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, duální klimatizace, přední, boční a stropní airbagy, kolenní airbagy pro řidiče, ABS+EBD, výstražná světla s detekcí krizového brždění, dálkově ovládané centrální zamykání, sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou, autorádio s kazetovým přehrávačem, tempovat, kola z lehkých slitin, pneu 215/60 R16, bez rezervního kola, sada pro opravu pneumatik, systém kontroly tlaku v pneumatikách

Výbava testovaného vozu:panoramatická střecha, stropní konzole s úložnými prostory (+19.600,-), metalický lak (+19.500,-), bixenonové světlomety s odbočovacími světlomety (+30.800,-), elektricky ovládaná zadní výklopná okna (+5.900,-), kryt zavazadlového prostoru (+6.900-), ESP (+19.900,-), sedadlo řidiče a spolujezdce elektricky nastavitelné v 8 směrech (+16.000,-), kožené čalounění (+89.000,-), navigace + měnič na 6 CD (+43.000,-)

Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 

Štítky Ford Testy MPV

Technické údaje
Motor Ford Galaxy 2,0 TDCI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1260 / 2325
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1800 / 705
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4820
b) šířka (mm): 1884
c) výška (mm): 1807
d) rozvor (mm): 2850
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Galaxy 2,0 TDCI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Spy Photos: Ford Galaxy příští generace už jezdí Spy Photos: Ford Galaxy příští generace už jezdí

Po šesti letech prodeje současné generace přichází pravý…

Ford Galaxy na českém trhu: Po faceliftu od 659.990,- Kč, turbodiesel začíná na 734.990,- Kč Ford Galaxy na českém trhu: Po faceliftu od 659.990,- Kč, turbodiesel začíná na 734.990,- Kč

Ford Galaxy přináší s faceliftem stejné technické inovace…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…