Ford Ka - Převlečená pětistovKa?

Ford Ka - Převlečená pětistovKa?

 
 

Není tajemstvím, že nové Káčko technicky vychází z Fiatu 500. Je to opravdu jen překarosovaná italská stylovka, nebo můžete očekávat něco jiného?

Z malého auta mají automobilky malý zisk, proto je pro výrobce výhodné spolupracovat. A Ford se rozhodl spolupracovat na nástupci miniauta Ka se specialistou na tento typ vozů – s Fiatem. Při pohledu na karoserii tomu ale nic nenaznačuje. Příď KAtchbacku jako by z oka vypadla fiestě, z profilu vynikne vysoká „vajíčková“ stavba karoserie, zatímco záď nám silně připomíná jedno o něco větší auto z Rüsselsheimu.

obrázek [555 x 317]
 

Tak trochu Fiat

V kabině už „káčko“ své italské příbuzné nezapře. Ani jediný díl moderně vyhlížející palubní desky snad není shodný, přesto základní rysy odpovídají. Tím máme na mysli především vystupující středový panel s řadicí pákou, jenž dost výrazně omezuje prostor pro pravou nohu řidiče (a pochopitelně levou spolujezdcovu). Jako prakticky ve všech miniautech je posaz za volantem dost vysoký, i přesto ale nad hlavou zbývá dost místa – a to i vzadu. Kolena pasažérů vzadu už to ale nemají k čalounění opěradla moc daleko. Sedadlu chybí boční vedení, pochvalu ale zaslouží tvar a velikost tříramenného volantu.

Jižanský temperament?

Motor o objemu 1,2 l, nebo chcete-li 1,24 l se k fordu hodí. Má výkon 51 kW při 5500 otáčkách a maximální točivý moment 102 Nm je k dispozici v 3000 min-1. Je tichý, v nízkých a středních otáčkách příjemně pružný, ve vysokých otáčkách se ale už tak dobře necítí. Jeho dynamika se také zdá v pořádku, souběžné nahodilé porovnání s litrovým tříválcem toyoty ale odhalilo, že co se týče akcelerace a agility, má vůči špičce kategorie lehké rezervy. Čtyřválec spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou s přesnými a krátkými drahami, umístění řadicí páky v bezprostřední blízkosti volantu je velice příjemné.

obrázek [555 x 300]
 

Špička – jako vždy

Už se to pomalu stává klišé, ale i nejmenší ford představuje ve své kategorii etalon, co se požitku z jízdy týče. Inženýři upravili řízení, takže je přesně takové, jak ho máme rádi – přesné, ostré a s optimálním účinkem posilovače. A nezaostává ani podvozek. Karoserie se v zatáčkách naklání jen minimálně a vzdor vysoké stavbě karoserie netrpí ovladatelnost. Ka zatáčí ochotně a je stabilní. Nakonec sice zvítězí nedotáčivost, přichází ale později, než jsme zvyklí u jeho italských příbuzných. Záď hatchbacku je velmi stabilní, při ostrém jízdním stylu ale lze docílit i lehké přetáčivosti, kterou vyřeší lehké kontra volantem.

Na druhou stranu je ale třeba říci, že se vytratila „motokárovost“ minulého káčka, novinka už není tak hravá a zábavná, jako byla dosud, zato přibylo jistoty a stability. Tou se Ka vyznačuje i při brzdění, účinek soustavy je bezproblémový a díky plynulému nástupu i dobře dávkovatelný.

Přestože je podvozek docela tuhý, dobře absorbuje většinu rázů od nerovností vozovky, takže je i na horších cestách s „káčkem“ docela příjemná, i když nejlépe se pochopitelně cítí na kvalitním asfaltu. Kvůli krátkému rozvoru a tuhému podvozku totiž na horším povrchu v zatáčkách znervózní a odskakuje. Ale to není v této kategorii aut nic zvláštního.

Vysoký standard

Mohli jsme mít rádi minulý Ford Ka, jak to jen šlo, to ale nic nemění na tom, že je tento vůz jeho důstojným nástupcem. Mezi běžnými miniauty rozhodně představuje špičku co se podvozku a řízení týče, stydět se ale nemusí ani za motor a řešení interiéru. Suma sumárum – špička mezi miniauty.

obrázek [555 x 330]
 

První cena vozu219 990,-Kč (1.2 Ambiente, 51 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací219 990,-Kč (1.2 Ambiente, 51 kW)
Základní cena testovaného vozu259 990,-Kč (1.2 Titanium, 51 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků360 690,-Kč (1.2 Titanium, 51 kW)

Plusy:

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Dobré tlumení nerovností
  • Přesné řízení a řazení
  • Tichý interiér

Mínusy:

  • Sedadla bez bočního vedení
  • Omezený prostor pro pravou nohu řidiče
  • Ceny jsou nebezpečně blízko 3dv.Fiestě
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ka

Cena v základní výbavě: 259 990 Kč Cena v testované výbavě: 360 690 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS + EBD, posilovač řízení, palubní počítač, denní svícení, tónovaná skla, ocelová 15“ kola, manuální klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, sklopný klíček, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka.

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (12 000,-), vyhřívané čelní sklo (5000,-), automatická klimatizace (10 000,-), kožený volant (3200,-), boční a hlavové airbagy (14 000,-), ESP s brzdovým asistentem a asistentem rozjezdu do svahu (16 500,-), 16“ litá kola s pneu 195/45, zatmavená zadní boční okna (22 500,-), rádio s CD a MP3, 6x repro (17 500,-),

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

 
Technické údaje
Motor Ford Ka
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 102 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.5 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 224 / 747
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 865 / 475
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3620
b) šířka (mm): 1658
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2300
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Ka
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii? Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii?

Ford představí v Brazílii zanedlouho koncept nové…

Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč

Káčku se prodejně moc nedaří, Ford zkouší nalákat nové…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu předvede s AAA tituly

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu…

Placená služba Xbox Live Gold, která umožňuje hráčům na Xbox konzolích hrát online a získávat pravidelně každý…

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

 

iSport.cz

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel 14, vyhrál Viňales

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel…

Motocyklový závodník Karel Abraham oslavil návrat do mistrovství světa MotoGP bodovaným 14. místem ve Velké ceně…

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord, pálili Barák i Darida

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord,…

Neponechali nic náhodě. Fotbalisté české reprezentace rozhodli kvalifikační duel proti San Marinu v prvním…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…