Ford Ka - Převlečená pětistovKa?

Ford Ka - Převlečená pětistovKa?

 
 

Není tajemstvím, že nové Káčko technicky vychází z Fiatu 500. Je to opravdu jen překarosovaná italská stylovka, nebo můžete očekávat něco jiného?

Z malého auta mají automobilky malý zisk, proto je pro výrobce výhodné spolupracovat. A Ford se rozhodl spolupracovat na nástupci miniauta Ka se specialistou na tento typ vozů – s Fiatem. Při pohledu na karoserii tomu ale nic nenaznačuje. Příď KAtchbacku jako by z oka vypadla fiestě, z profilu vynikne vysoká „vajíčková“ stavba karoserie, zatímco záď nám silně připomíná jedno o něco větší auto z Rüsselsheimu.

obrázek [555 x 317]
 

Tak trochu Fiat

V kabině už „káčko“ své italské příbuzné nezapře. Ani jediný díl moderně vyhlížející palubní desky snad není shodný, přesto základní rysy odpovídají. Tím máme na mysli především vystupující středový panel s řadicí pákou, jenž dost výrazně omezuje prostor pro pravou nohu řidiče (a pochopitelně levou spolujezdcovu). Jako prakticky ve všech miniautech je posaz za volantem dost vysoký, i přesto ale nad hlavou zbývá dost místa – a to i vzadu. Kolena pasažérů vzadu už to ale nemají k čalounění opěradla moc daleko. Sedadlu chybí boční vedení, pochvalu ale zaslouží tvar a velikost tříramenného volantu.

Jižanský temperament?

Motor o objemu 1,2 l, nebo chcete-li 1,24 l se k fordu hodí. Má výkon 51 kW při 5500 otáčkách a maximální točivý moment 102 Nm je k dispozici v 3000 min-1. Je tichý, v nízkých a středních otáčkách příjemně pružný, ve vysokých otáčkách se ale už tak dobře necítí. Jeho dynamika se také zdá v pořádku, souběžné nahodilé porovnání s litrovým tříválcem toyoty ale odhalilo, že co se týče akcelerace a agility, má vůči špičce kategorie lehké rezervy. Čtyřválec spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou s přesnými a krátkými drahami, umístění řadicí páky v bezprostřední blízkosti volantu je velice příjemné.

obrázek [555 x 300]
 

Špička – jako vždy

Už se to pomalu stává klišé, ale i nejmenší ford představuje ve své kategorii etalon, co se požitku z jízdy týče. Inženýři upravili řízení, takže je přesně takové, jak ho máme rádi – přesné, ostré a s optimálním účinkem posilovače. A nezaostává ani podvozek. Karoserie se v zatáčkách naklání jen minimálně a vzdor vysoké stavbě karoserie netrpí ovladatelnost. Ka zatáčí ochotně a je stabilní. Nakonec sice zvítězí nedotáčivost, přichází ale později, než jsme zvyklí u jeho italských příbuzných. Záď hatchbacku je velmi stabilní, při ostrém jízdním stylu ale lze docílit i lehké přetáčivosti, kterou vyřeší lehké kontra volantem.

Na druhou stranu je ale třeba říci, že se vytratila „motokárovost“ minulého káčka, novinka už není tak hravá a zábavná, jako byla dosud, zato přibylo jistoty a stability. Tou se Ka vyznačuje i při brzdění, účinek soustavy je bezproblémový a díky plynulému nástupu i dobře dávkovatelný.

Přestože je podvozek docela tuhý, dobře absorbuje většinu rázů od nerovností vozovky, takže je i na horších cestách s „káčkem“ docela příjemná, i když nejlépe se pochopitelně cítí na kvalitním asfaltu. Kvůli krátkému rozvoru a tuhému podvozku totiž na horším povrchu v zatáčkách znervózní a odskakuje. Ale to není v této kategorii aut nic zvláštního.

Vysoký standard

Mohli jsme mít rádi minulý Ford Ka, jak to jen šlo, to ale nic nemění na tom, že je tento vůz jeho důstojným nástupcem. Mezi běžnými miniauty rozhodně představuje špičku co se podvozku a řízení týče, stydět se ale nemusí ani za motor a řešení interiéru. Suma sumárum – špička mezi miniauty.

obrázek [555 x 330]
 

První cena vozu219 990,-Kč (1.2 Ambiente, 51 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací219 990,-Kč (1.2 Ambiente, 51 kW)
Základní cena testovaného vozu259 990,-Kč (1.2 Titanium, 51 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků360 690,-Kč (1.2 Titanium, 51 kW)

Plusy:

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Dobré tlumení nerovností
  • Přesné řízení a řazení
  • Tichý interiér

Mínusy:

  • Sedadla bez bočního vedení
  • Omezený prostor pro pravou nohu řidiče
  • Ceny jsou nebezpečně blízko 3dv.Fiestě
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ka

Cena v základní výbavě: 259 990 Kč Cena v testované výbavě: 360 690 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS + EBD, posilovač řízení, palubní počítač, denní svícení, tónovaná skla, ocelová 15“ kola, manuální klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, sklopný klíček, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka.

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (12 000,-), vyhřívané čelní sklo (5000,-), automatická klimatizace (10 000,-), kožený volant (3200,-), boční a hlavové airbagy (14 000,-), ESP s brzdovým asistentem a asistentem rozjezdu do svahu (16 500,-), 16“ litá kola s pneu 195/45, zatmavená zadní boční okna (22 500,-), rádio s CD a MP3, 6x repro (17 500,-),

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Ford Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Ford Ka
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 102 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.5 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 224 / 747
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 865 / 475
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3620
b) šířka (mm): 1658
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2300
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Ka
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii? Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii?

Ford představí v Brazílii zanedlouho koncept nové…

Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč

Káčku se prodejně moc nedaří, Ford zkouší nalákat nové…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…