Ford Ka - Převlečená pětistovKa?

Ford Ka - Převlečená pětistovKa?

 
 

Není tajemstvím, že nové Káčko technicky vychází z Fiatu 500. Je to opravdu jen překarosovaná italská stylovka, nebo můžete očekávat něco jiného?

Z malého auta mají automobilky malý zisk, proto je pro výrobce výhodné spolupracovat. A Ford se rozhodl spolupracovat na nástupci miniauta Ka se specialistou na tento typ vozů – s Fiatem. Při pohledu na karoserii tomu ale nic nenaznačuje. Příď KAtchbacku jako by z oka vypadla fiestě, z profilu vynikne vysoká „vajíčková“ stavba karoserie, zatímco záď nám silně připomíná jedno o něco větší auto z Rüsselsheimu.

obrázek [555 x 317]
 

Tak trochu Fiat

V kabině už „káčko“ své italské příbuzné nezapře. Ani jediný díl moderně vyhlížející palubní desky snad není shodný, přesto základní rysy odpovídají. Tím máme na mysli především vystupující středový panel s řadicí pákou, jenž dost výrazně omezuje prostor pro pravou nohu řidiče (a pochopitelně levou spolujezdcovu). Jako prakticky ve všech miniautech je posaz za volantem dost vysoký, i přesto ale nad hlavou zbývá dost místa – a to i vzadu. Kolena pasažérů vzadu už to ale nemají k čalounění opěradla moc daleko. Sedadlu chybí boční vedení, pochvalu ale zaslouží tvar a velikost tříramenného volantu.

Jižanský temperament?

Motor o objemu 1,2 l, nebo chcete-li 1,24 l se k fordu hodí. Má výkon 51 kW při 5500 otáčkách a maximální točivý moment 102 Nm je k dispozici v 3000 min-1. Je tichý, v nízkých a středních otáčkách příjemně pružný, ve vysokých otáčkách se ale už tak dobře necítí. Jeho dynamika se také zdá v pořádku, souběžné nahodilé porovnání s litrovým tříválcem toyoty ale odhalilo, že co se týče akcelerace a agility, má vůči špičce kategorie lehké rezervy. Čtyřválec spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou s přesnými a krátkými drahami, umístění řadicí páky v bezprostřední blízkosti volantu je velice příjemné.

obrázek [555 x 300]
 

Špička – jako vždy

Už se to pomalu stává klišé, ale i nejmenší ford představuje ve své kategorii etalon, co se požitku z jízdy týče. Inženýři upravili řízení, takže je přesně takové, jak ho máme rádi – přesné, ostré a s optimálním účinkem posilovače. A nezaostává ani podvozek. Karoserie se v zatáčkách naklání jen minimálně a vzdor vysoké stavbě karoserie netrpí ovladatelnost. Ka zatáčí ochotně a je stabilní. Nakonec sice zvítězí nedotáčivost, přichází ale později, než jsme zvyklí u jeho italských příbuzných. Záď hatchbacku je velmi stabilní, při ostrém jízdním stylu ale lze docílit i lehké přetáčivosti, kterou vyřeší lehké kontra volantem.

Na druhou stranu je ale třeba říci, že se vytratila „motokárovost“ minulého káčka, novinka už není tak hravá a zábavná, jako byla dosud, zato přibylo jistoty a stability. Tou se Ka vyznačuje i při brzdění, účinek soustavy je bezproblémový a díky plynulému nástupu i dobře dávkovatelný.

Přestože je podvozek docela tuhý, dobře absorbuje většinu rázů od nerovností vozovky, takže je i na horších cestách s „káčkem“ docela příjemná, i když nejlépe se pochopitelně cítí na kvalitním asfaltu. Kvůli krátkému rozvoru a tuhému podvozku totiž na horším povrchu v zatáčkách znervózní a odskakuje. Ale to není v této kategorii aut nic zvláštního.

Vysoký standard

Mohli jsme mít rádi minulý Ford Ka, jak to jen šlo, to ale nic nemění na tom, že je tento vůz jeho důstojným nástupcem. Mezi běžnými miniauty rozhodně představuje špičku co se podvozku a řízení týče, stydět se ale nemusí ani za motor a řešení interiéru. Suma sumárum – špička mezi miniauty.

obrázek [555 x 330]
 

První cena vozu219 990,-Kč (1.2 Ambiente, 51 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací219 990,-Kč (1.2 Ambiente, 51 kW)
Základní cena testovaného vozu259 990,-Kč (1.2 Titanium, 51 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků360 690,-Kč (1.2 Titanium, 51 kW)

Plusy:

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Dobré tlumení nerovností
  • Přesné řízení a řazení
  • Tichý interiér

Mínusy:

  • Sedadla bez bočního vedení
  • Omezený prostor pro pravou nohu řidiče
  • Ceny jsou nebezpečně blízko 3dv.Fiestě
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ka

Cena v základní výbavě: 259 990 Kč Cena v testované výbavě: 360 690 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS + EBD, posilovač řízení, palubní počítač, denní svícení, tónovaná skla, ocelová 15“ kola, manuální klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, sklopný klíček, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka.

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (12 000,-), vyhřívané čelní sklo (5000,-), automatická klimatizace (10 000,-), kožený volant (3200,-), boční a hlavové airbagy (14 000,-), ESP s brzdovým asistentem a asistentem rozjezdu do svahu (16 500,-), 16“ litá kola s pneu 195/45, zatmavená zadní boční okna (22 500,-), rádio s CD a MP3, 6x repro (17 500,-),

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Ford Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Ford Ka
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 102 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.5 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 224 / 747
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 865 / 475
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3620
b) šířka (mm): 1658
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2300
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Ka
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii? Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii?

Ford představí v Brazílii zanedlouho koncept nové…

Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč

Káčku se prodejně moc nedaří, Ford zkouší nalákat nové…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…