Ford Ka - Převlečená pětistovKa?

Ford Ka - Převlečená pětistovKa?

 
 

Není tajemstvím, že nové Káčko technicky vychází z Fiatu 500. Je to opravdu jen překarosovaná italská stylovka, nebo můžete očekávat něco jiného?

Z malého auta mají automobilky malý zisk, proto je pro výrobce výhodné spolupracovat. A Ford se rozhodl spolupracovat na nástupci miniauta Ka se specialistou na tento typ vozů – s Fiatem. Při pohledu na karoserii tomu ale nic nenaznačuje. Příď KAtchbacku jako by z oka vypadla fiestě, z profilu vynikne vysoká „vajíčková“ stavba karoserie, zatímco záď nám silně připomíná jedno o něco větší auto z Rüsselsheimu.

obrázek [555 x 317]
 

Tak trochu Fiat

V kabině už „káčko“ své italské příbuzné nezapře. Ani jediný díl moderně vyhlížející palubní desky snad není shodný, přesto základní rysy odpovídají. Tím máme na mysli především vystupující středový panel s řadicí pákou, jenž dost výrazně omezuje prostor pro pravou nohu řidiče (a pochopitelně levou spolujezdcovu). Jako prakticky ve všech miniautech je posaz za volantem dost vysoký, i přesto ale nad hlavou zbývá dost místa – a to i vzadu. Kolena pasažérů vzadu už to ale nemají k čalounění opěradla moc daleko. Sedadlu chybí boční vedení, pochvalu ale zaslouží tvar a velikost tříramenného volantu.

Jižanský temperament?

Motor o objemu 1,2 l, nebo chcete-li 1,24 l se k fordu hodí. Má výkon 51 kW při 5500 otáčkách a maximální točivý moment 102 Nm je k dispozici v 3000 min-1. Je tichý, v nízkých a středních otáčkách příjemně pružný, ve vysokých otáčkách se ale už tak dobře necítí. Jeho dynamika se také zdá v pořádku, souběžné nahodilé porovnání s litrovým tříválcem toyoty ale odhalilo, že co se týče akcelerace a agility, má vůči špičce kategorie lehké rezervy. Čtyřválec spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou s přesnými a krátkými drahami, umístění řadicí páky v bezprostřední blízkosti volantu je velice příjemné.

obrázek [555 x 300]
 

Špička – jako vždy

Už se to pomalu stává klišé, ale i nejmenší ford představuje ve své kategorii etalon, co se požitku z jízdy týče. Inženýři upravili řízení, takže je přesně takové, jak ho máme rádi – přesné, ostré a s optimálním účinkem posilovače. A nezaostává ani podvozek. Karoserie se v zatáčkách naklání jen minimálně a vzdor vysoké stavbě karoserie netrpí ovladatelnost. Ka zatáčí ochotně a je stabilní. Nakonec sice zvítězí nedotáčivost, přichází ale později, než jsme zvyklí u jeho italských příbuzných. Záď hatchbacku je velmi stabilní, při ostrém jízdním stylu ale lze docílit i lehké přetáčivosti, kterou vyřeší lehké kontra volantem.

Na druhou stranu je ale třeba říci, že se vytratila „motokárovost“ minulého káčka, novinka už není tak hravá a zábavná, jako byla dosud, zato přibylo jistoty a stability. Tou se Ka vyznačuje i při brzdění, účinek soustavy je bezproblémový a díky plynulému nástupu i dobře dávkovatelný.

Přestože je podvozek docela tuhý, dobře absorbuje většinu rázů od nerovností vozovky, takže je i na horších cestách s „káčkem“ docela příjemná, i když nejlépe se pochopitelně cítí na kvalitním asfaltu. Kvůli krátkému rozvoru a tuhému podvozku totiž na horším povrchu v zatáčkách znervózní a odskakuje. Ale to není v této kategorii aut nic zvláštního.

Vysoký standard

Mohli jsme mít rádi minulý Ford Ka, jak to jen šlo, to ale nic nemění na tom, že je tento vůz jeho důstojným nástupcem. Mezi běžnými miniauty rozhodně představuje špičku co se podvozku a řízení týče, stydět se ale nemusí ani za motor a řešení interiéru. Suma sumárum – špička mezi miniauty.

obrázek [555 x 330]
 

První cena vozu219 990,-Kč (1.2 Ambiente, 51 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací219 990,-Kč (1.2 Ambiente, 51 kW)
Základní cena testovaného vozu259 990,-Kč (1.2 Titanium, 51 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků360 690,-Kč (1.2 Titanium, 51 kW)

Plusy:

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Dobré tlumení nerovností
  • Přesné řízení a řazení
  • Tichý interiér

Mínusy:

  • Sedadla bez bočního vedení
  • Omezený prostor pro pravou nohu řidiče
  • Ceny jsou nebezpečně blízko 3dv.Fiestě
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ka

Cena v základní výbavě: 259 990 Kč Cena v testované výbavě: 360 690 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS + EBD, posilovač řízení, palubní počítač, denní svícení, tónovaná skla, ocelová 15“ kola, manuální klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, sklopný klíček, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka.

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (12 000,-), vyhřívané čelní sklo (5000,-), automatická klimatizace (10 000,-), kožený volant (3200,-), boční a hlavové airbagy (14 000,-), ESP s brzdovým asistentem a asistentem rozjezdu do svahu (16 500,-), 16“ litá kola s pneu 195/45, zatmavená zadní boční okna (22 500,-), rádio s CD a MP3, 6x repro (17 500,-),

Ruský parlament legalizuje armády žoldáků Ruský parlament legalizuje armády žoldáků

Ruský parlament začne v únoru projednávat návrh zákona o…

OBRAZEM: Nejstarší metro na světě jezdí už přes 155 let OBRAZEM: Nejstarší metro na světě jezdí už přes 155 let

Londýnské metro je nejstarší podzemní dráha na světě.…

Ukrajina zase začne nakupovat plyn z Ruska Ukrajina zase začne nakupovat plyn z Ruska

Ukrajina letos v důsledku rozhodnutí švédského…

U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie

V právní kanceláři MSB Legal, která zastupuje…

 

Štítky Ford Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Ford Ka
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 102 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.5 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 224 / 747
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 865 / 475
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3620
b) šířka (mm): 1658
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2300
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Ka
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii? Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii?

Ford představí v Brazílii zanedlouho koncept nové…

Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč

Káčku se prodejně moc nedaří, Ford zkouší nalákat nové…

 



 
Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Dnes 12:56

Americká značka Ford evropskému trhu nadále věří, přestože to v posledních letech mohlo vypadat jinak. Jednoho tradičního modelu se ale patrně zbaví.




Blesk.cz

Nominace Českého lva 2018: Favoritem Bába z ledu, Milada nebo Po strništi bos?

Nominace Českého lva 2018: Favoritem Bába z ledu,…

Opět se nám přiblížilo předávání prestižních ocenění Český lev. Které filmy letos nejvíc zaujmou Českou filmovou…

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útěk kvůli dopingu? Ruští atleti se masově odhlašovali z mítinku

Útěk kvůli dopingu? Ruští atleti se masově…

Ruská atletická federace začala prověřovat podezřelé množství odhlášených účastníků halového mítinku v Irkutsku…

 

Reflex.cz

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o polovinu. Nová revoluční technologie ho ale brzy vzkřísí

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o…

Cena bitcoinu spadla za posledních šest týdnů skoro o polovinu. Z téměř 20 tisíc dolarů na méně než 11 tisíc. Po…

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země. Letos musí splatit obří dluh, hlavně kvůli Sobotkově vládě

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země.…

Stát musí letos od ledna do prosince vrátit věřitelům přes 300 miliard korun, tedy takřka o třetinu více peněz…