Ford Mondeo a Mercedes C mají silnou nadváhu, může být nelegální je řídit
Švédský časopis Teknikens Wärld se stal kvůli svým losím testům noční můrou nejedné automobilky a jak vidno, nepolevuje ani v jiných oblastech. Nyní přišel s informací, že je nový Ford Mondeo "nebezpečně přetížený". Ve verzi Titanium 2.0 TDCi 110 kW S6 MPS by měl mít provozní hmotnost 1601 kg, zvážení vozu však ukázalo, že kombi má plných 1880 kg, tedy o 279 kg více, než uvádí výrobce, což je odchylka o děsivých 17,4 % více, než je uváděno.
To představuje problém ve chvíli, kdy potřebujete využít celou nebo většinu povolené užitečné hmotnosti, která je reálně o těchto 279 kg nižší, než slibuje výrobce a tím pádem je jednak nelegální s přetíženým vozem jet a současně to může být i opravdu nebezpečné. Jak ukázaly zkoušky, plné využití papírové nosnosti, tedy reálné přetížení o 279 kg, způsobí, že zadní kola drhnou o podběhy už při jízdě rovně, ke zkoušce losím testem tedy ani nedošlo. Současně se však ukázalo, že Mondeo kombi nemá problém s přetížením 100 kg, s nímž losí test absolvuje bez obtíží.
Vypadá to, že má Teknikens Wärld novou zálibu, před měsícem totiž odhalilo stejný problém u kombíku Mercedesu C 220 BlueTEC, jenž vážil o 245 kg více, než podle technického průkazu má. Stuttgartská automobilka na to zareagovala oznámením, že přepracuje metodiku vážení.
Že auta váží o dost více, než by oficiálně měla, není ovšem žádná nová senzace, na značné rozdíly v této oblasti jsme poukazovali u v roce 2008 u srovnávacího testu kombi střední třídy, přičemž největším hříšníkem byl, jaká náhoda, také Ford Mondeo, byť "jen" o 134 kg. Jak vidno, v mezičase se situace nezlepšila, právě naopak.