Ford Mustang Boss 302: Můžeme se těšit na jeho návrat?

 

Ford Mustang se ve své šesté generaci dočkal zatím jediné ostřejší verze nabízené samotnou automobilkou, ale objevují se spekulace o možném návratu provedení Boss 302.

Ford Mustang se ve své šesté generaci představil již na podzim roku 2013 a na trh zamířil o rok později jako modelový rok 2015. Začátkem letošního roku byla odhalena modernizovaná podoba kupé i kabrioletu pro modelový rok 2016, v němž bude standardně k dispozici s přeplňovaným čtyřválcem a atmosférickým osmiválcem.

Zájemci o ostřejší verzi mohou v případě šesté generace volit z nabídky automobilky „jen“ Shelby GT350 a GT350R nebo musí zamířit k některému z nezávislých úpravců. Ve srovnání s pátou generací je tedy nabídka verzí a speciálních vydání výrazně užší. To se ovšem může změnit.

S odstupem několika dnů o informacích o možném uvedení limitované edice Mustang Bullitt inspirované detektivkou se Stevem McQueenem v hlavní roli jsou zde další spekulace ohledně možného návratu provedení Boss 302.

Ford Mustang Boss 302: Za volantem americké bestie (+ video)

Jejich základem se přitom nestaly informace přímo z automobilky nebo neplánovaný únik fotek či filmových záběrů, ale snímek z propagačních materiálů k modelovému roku 2018, na nějž upozornil jeden ze čtenářů Fox News. Na tomto snímku je totiž vidět Ford Mustang Boss 302 vyráběný v rámci páté generace. Tímto záběrem má údajně automobilka naznačovat, co si pro své zákazníky připravuje.

Zda se i v rámci šesté generace dočkáme na okruhy zaměřené verze Boss 302, ukáže až čas, ale s ohledem na Shelby GT350 se to nezdá příliš pravděpodobné.

Ford Mustang Boss 302 a jeho minulost

Na závodní dráhy i do ulic vyrazil Ford Mustang Boss 302 poprvé v roce 1969. Tehdy díky svému osmiválci o objemu 5,0 litru s výkonem 213 kW (290 k) představoval nejvyváženější provedení mezi výkonnými Mustangy své doby a spojoval vysoký výkon s přijatelnou ovladatelností. Během dvou let bylo vyrobeno 8641 vozů Ford Mustang Boss 302.

Design Mustangu Boss 302, jehož výroba probíhala pouze v letech 1969 a 1970, má na svědomí Larry Shinoda. Díky němu z vozu zmizely nefunkční nasávací otvory a karoserie dostala dramatické barevné provedení s černými pruhy v kombinaci s pastelovými barvami. Shinoda je ovšem zodpovědný i za funkční černé spoilery pod přídí a na zádi i za plastovou žaluzii přes zadní okno, která byla ve své době velmi módním prvkem.

Původní Ford Mustang BOSS 302 se asi nejvíce proslavil v kombinaci žlutého laku s černými pruhy. Právě takto zbarvený vůz řídil při závodech SCCA Trans-Am jezdec Parnelli Jones.

Původní Ford Mustangu Boss 302, zastupující první generaci, se dočkal i dvojice sourozenců v podobě modelů Boss 429 a Boss 351. První z této dvojice s číselným označením 429 se stejně jako 302 vyráběl v letech 1969 a 1970, ale díky osmiválci o objemu 7,0 litrů s výkonem 280 kW (375 k) sloužil k homologaci v seriálu NASCAR. Tento model vyrobený v sérii čítající pouhých 1356 vozů patří k nejvzácnějším zástupcům výkonných Mustangů.

Boss 351 je nástupcem verzí 302 i zároveň 429 a jedná se model, který má sice zcela novou karoserii, ale stále patří do první generace Mustangu a byl nabízen v letech 1971 až 1973. Jeho 5,8litrový osmiválec poskytoval výkon 243 kW (330 k). Vyrobeno bylo celkem 1.806 těchto Mustangů.

Ford Mustang Boss 302: Megagalerie legendy

Ford vrátil označení Boss 302 na trh až s pátou generaci modelu Mustang a do své nabídky jej zařadil v modelových letech 2012 a 2013. Ford jej tehdy uvedl jako závodní vůz pro běžný provoz. Od výchozího provedení Mustang GT se na první pohled odlišil svým exteriérem, inspirovaným původním modelem 302.

Pod kapotou tohoto vozu vyrobeného v sérii 2000 exemplářů byl při jeho uvedení na trh atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru s výkonem 324 kW (440 k) a točivým momentem 515 N.m, který spolupracoval s šestistupňovou manuální převodovkou se zkrácenými drahami řazení a samosvorným diferenciálem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra

V pondělí vyvrcholil boj o první kořist z brexitových…

Tvrdíkovi Číňané ze CEFC odmítají, že by upláceli v Africe Tvrdíkovi Číňané ze CEFC odmítají, že by upláceli v Africe

Čínský konglomerát CEFC China Energy ostře odmítl, že by…

Klid před bouří? Investoři nemají strach, naposledy to tak bylo před krizí Klid před bouří? Investoři nemají strach, naposledy to tak bylo před krizí

Sebevědomí investorů je v nejlepší kondici za poslední…

Komárek dostal od úřadu zelenou. Může koupit IT firmu AutoCont Komárek dostal od úřadu zelenou. Může koupit IT firmu AutoCont

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil změnu…

 
Zdroj: MotorAuthority

Štítky Ford Nové modely Sportovní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Revology Cars nabízí stroj času. Shelby GT500 z roku 1967 vyrobený v současnosti Revology Cars nabízí stroj času. Shelby GT500 z roku 1967 vyrobený v současnosti

Shelby GT500 od Revology Cars na první pohled působí jako…

Robert Downey Jr. si nechal postavit nádherný Ford Mustang Boss 302 Robert Downey Jr. si nechal postavit nádherný Ford Mustang Boss 302

Herec Robert Downey Jr., který je dnes vnímám především…

 



 
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

TEST: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Dnes 12:51

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.




Blesk.cz

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a Podaného omluva

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a…

14. kolo Het ligy se asi oslavovalo především doma u Škodů – oba bratři útočníci dali po krásných gólech za…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Po změně oslovování cestujících v newyorském metru zde máme další skutečně důležitý problém prvního světa, a tím…

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka poznají, až padnou na hubu, říká Fedor Gál

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka…

Z výsledku voleb v Česku mu běhá mráz po zádech. „Čechy nechápu,“ říká v rozhovoru s Pavlem Štruncem disident,…