Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang GT350: Proč má dírky v koncovkách výfuku? To nevymyslíte!

Michal Fokt
Diskuze (17)
Otvory v koncovkách výfuku zpravidla mají upravovat zvuk, to ale není případ dírek u Mustangu Shelby GT350, ty vůbec nesouvisí s motorem.

Automobily se v posledních letech učíme vnímat jako absolutní hi-tech stroje, kde hraje roli každá hranka, ploška nebo kousek plastu. Zcela poprávu, jedná se v řadě případů o mimořádně pečlivě zkonstruované a navržené výrobky. Dají se však u nich občas najít i věci, nad jejichž jednoduchostí se člověk pozastaví a pousměje. Jednu takovou nedávno odhalil Fordův Chief Performance Engineer Jamal Hamedi americkému moderátorovi a automobilovému nadšenci Jay Lenovi. Jedná se o dvě tajemné dírky v každé z koncovek výfuku nadupaného Mustangu GT350.

Asi první, co by vás napadlo, je zvuk. Vzpomínám si, že jsem před desítkami let koupil v tuningovém obchodě moc pěknou koncovku na výfuk favoritu, dvouplášťovou, přičemž vnitřní plášť byl děravý víc, než ementál. Po namontování se dýchavičný sípot třináctistovky ozvláštnil velmi příjemným chraplákem. Jenže tady jsou dírky jen dvě, dole, to na zvuk nebude mít žádný vliv. Že by to nějak souviselo s aerodynamikou nebo termodynamikou? Ale vůbec ne.

Triviálnější důvod by vás asi nenapadl. Mustang se těmito otvůrky zbavuje drobných kamínků, jimiž bombardují celé okolí lepivé pneumatiky Shelby GT350. Vzhledem k tomu, že jsou koncovky falešné a výfuky jsou do nich vyvedeny jen na volno, mezerou se do koncovky mohou dostat kamínky určité velikosti, které se z ní nesnadno vyklepávají. A právě pro ně jsou dírky určeny - propadnou jimi zpět na silnici. To prostě nevymyslíte!

Michal Fokt
Diskuze (17)
23. 3. 2017 15:00
:-(
Jak může někdo myslet, že to má vliv na výkon, nebo na zvuk, to už mi vážně hlava nebere.
Jen mě to utvrzuje v tom, že spousta lidí se minulo povoláním a vzpomínky na základní, případně střední vzdělání jsou v nenávratnu a to nepíšu o selském rozumu :-)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2017 11:51
Re: Nevadí :)
protože se jí tu tak nějak nadržuje >:D že je to vrak se napíše až u testu výběhové modelu >:D
17. 2. 2017 11:17
Re: a proč jako
Myslim ze jediny duvod bude design... Vyfuk se lehce pohybuje spolu s motorem, takze mezi vyfukem a naraznikem.musi byt mezera - a to asi designerum nevoni
17. 2. 2017 09:42
Re: a proč jako
Třeba to problém je, chromový díl na nějaký obyč pozink plech nebo z čeho bude tlumič.
17. 2. 2017 09:41
Re: Nevadí :)
Vůbec mi to jako výsměch nepřipadá. A proč do diskuze o mustangu zase musí někdo tahat škodovku, to z ní máš opravdu takový mindrák?