Ford: Airbag v bezpečnostním pásu zlepší ochranu cestujících na zadních sedadlech

Ford: Airbag v bezpečnostním pásu zlepší ochranu cestujících na zadních sedadlech

 
 

Ford příští rok uvede na trh airbagy v bezpečnostních pásech zadních sedadel – prvek, který rozloží zatížení hrudníku v případě kolize na pětkrát větší plochu a tím sníží riziko poranění, především u dětí a starších osob.

Airbagy v zadních pásech, slovy Fordu nafukovací bezpečnostní pásy, se poprvé objeví v nové generaci SUV Explorer, která jde v USA do prodeje v příštím roce. Tato novinka kombinuje vlastnosti konvenčního bezpečnostního pásu a airbagu, tedy nafukovacího vaku, který v případě kolize vytvoří před tělem pasažéra ochranný „polštář“.

Tento inovativní prvek bude v případě čelní kolize chránit hrudník, krk a hlavu cestujících na zadních sedadlech. Výrazné snížení rizika poranění má přinést zejména u snadno zranitelných dětí a starších osob. Na první pohled má přitom nafukovací pás téměř stejné vlastnosti jako běžný, který známe ze všech moderních aut – při testování jej 90 % osob označilo jako stejně pohodlný nebo pohodlnější.

V případě čelní i boční kolize se pás nafoukne a tím výrazně zvětší svůj objem. Může tak pevněji držet trup pasažéra v bezpečné pozici, aniž by na něj vyvíjel nepřiměřený tlak. Pás se plní plynem ze zásobníku pod sedadlem – stlačený plyn začne proudit do vaku poskládaného uvnitř pásu jako harmonika. Při tom se odspodu začne trhat látka na povrchu pásu a airbag se během zhruba 40 milisekund naplní. Tato doba odpovídá při dálniční rychlosti přibližně vzdálenosti 0,9 metru jízdy.

Protože je plyn v zásobníku udržován při nízké teplotě, po nafouknutí má pás pokojovou teplotu. To je také hlavní rozdíl proti běžnému airbagu, kde je plnící plyn výsledkem exotermní chemické reakce a vzniká tak teplo. Airbag v bezpečnostním pásu se také nafukuje pomaleji a zůstává naplněný po dobu několika sekund. I tak je v kritickém čase dotyková plocha, na kterou se rozloží síla nárazu, pětinásobně větší než u běžného pásu.

Jak přiznávají lidé přímo z oddělení vývoje bezpečnostních systémů u Fordu, je tento systém založen na velmi jednoduché myšlence. Vývoj a testování ale zabraly několik let, než systém dosáhl potřebné spolehlivosti a stal se dostatečně univerzálním, aby mohl poskytovat ochranu v různých situacích a nezávisle na tělesných proporcích.

Airbag v bezpečnostních pásech Ford uvede na trh v roce 55. výročí prvního nasazení bezpečnostních pásů – ty se u Fordu poprvé objevily v roce 1955. Od roku 1993 je pak většina Fordů vybavena alespoň dvojicí airbagů. Letos se navíc v modelech F-150 2009 a Taurus 2010 objevily první tlakově plněné boční airbagy, které se nafukují o 30 % rychleji.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

 

Štítky Ford

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 





 
Alfa Romeo Quadrifoglio Verde: Kde se vzal zelený čtyřlístek?

Alfa Romeo Quadrifoglio Verde: Kde se vzal zelený čtyřlístek?

Dnes 18:50

„Zelený čtyřlístek“ neboli italsky quadrifoglio verde najdete na karoserii všech nejvýkonnějších vozů Alfy Romeo posledních několika desítek let. Kde se ale toto logo vzalo a proč jej Alfa Romeo používá?




Blesk.cz

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci propukli v pláč! Bez tebe to není ono, vzlykají

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci…

„Pošta, pošta, žluté auto má…“ Touto autorskou písní soutěžící Ladislav Angyal (19) totálně odzbrojil nejen…

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

HITY bundesligy: Kadeřábek v sestavě kola, přímák bez zdi i akce snů

HITY bundesligy: Kadeřábek v sestavě kola, přímák…

Víkendové 31. kolo německé bundesligy bylo nabité parádními akcemi i góly, jedním se blýskl i český obránce…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…