Ford Ranger 2,5 TD

Ford Ranger 2,5 TD

 
 

Přibližně rok už můžeme na tuzemských silnicích potkávat dalšího z bojovníků o přízeň zájemců o terénní pick-upy - Ford Ranger. Testu jsme podrobili jeho pětimístnou verzi Double Cab s některými luxusními doplňky.

Přibližně rok už můžeme na tuzemských silnicích potkávat dalšího z bojovníků o přízeň zájemců o terénní pick-upy - Ford Ranger. Testu jsme podrobili jeho pětimístnou verzi Double Cab s některými luxusními doplňky.

U zmíněných luxusních doplňků se sluší připomenout, že pick-up není ani v našich zemích už vnímán jen jako pracovní nástroj (viz test Nissanu Pick-up), ale jako běžný vůz pro milovníky jakýchkoli činností v nepřístupném terénu. Základní prvky, tedy tuhý rám, relativně silný vznětový motor a pohon všech kol tak zůstávají zachovány, a vcelku bohatá nabídka estetických a komfortních doplňků tak dovoluje auto dotvořit podle individuálních potřeb či vkusu.

Ranger stojí jakoby napůl cestě, což ovšem nenaznačuje kompromisy. Mohutný a sebevědomý vzhled s tradičními důsledně půlkruhovými podběhy a značnou světlou výškou naznačuje leccos z terénních jízdních vlastností nezničitelného vozu pro pracovní čety. Naopak chromované přídavné stupačky, rám na korbě nebo zadní nárazník dokládají spíše příslušnost k luxusní třídě této kategorie.

Uvnitř čeká řidiče účelně a jednoduše pojatý interiér s vcelku bohatou základní výbavou. Všechny ovládací prvky jsou na očekávatelných místech a ani při jízdě terénem není o co zavadit a co zlomit. Nezvyklé, ale praktické se ukázalo být táhlo ruční brzdy vlevo pod volantem, které dovolilo plynulé rozjezdy do svahů. Krátké sedáky a zejména opěradla lehce zhoršují dojem z jinak příjemně vysokého posezu, naopak nastupování i na zadní sedadla je přiměřeně pohodlné.

Motor nabízí sice v kontextu s konkurencí nijak oslnivých 80 kW, ale dobře odstupňovaná převodovka s krátkými drahami řazení dovoluje využít jeho potenciál velmi dobře. O průchodnost terénem se stará jednak zadní diferenciál se zvýšenou svorností, pak přijde na řadu připojení pohonu předních kol (i za jízdy), tlačítkem u volantu ovládaná uzávěrka diferenciálu a nakonec redukční převod. S pomocí kombinace všech těchto pomocníků se námi testovaný Ranger vyhrabal i z dost rozbahněné cesty, a tak můžeme opět konstatovat, že průchodnost terénem závisí hlavně na použitých pneumatikách a je mimo jiné limitována i třímetrovým rozvorem. Ranger se může pochlubit velmi solidním rejdem a s pomocí rozměrných zpětných zrcátek se tak neztratí ani při obtížných manévrech v městském provozu.

Hluku si řidič užije ve všech režimech kromě studených startů celkem málo a potěšen může být i spotřebou: Při plynulé jízdě vyšší rychlostí platí zhruba pravidlo, že spotřeba se rovná desetině rychlosti, v běžném kombinovaném provozu jsme se pak vešli vždy pod jedenáctilitrovou hranici (včetně jízdy po městě a terénem).

Jak už bývá u pick-upů pravidlem, jízdní vlastnosti se mění v závislosti na zatížení. Zatímco s nějakým tím metrákem na korbě se Ranger chová nedotáčivě, prázdné auto má tendence k blokování zadních kol a přetáčivému smyku vcelku často. Záď vozu poskakuje na nerovných tuzemských silnicích sice často, v běžných rychlostech ale nelze mluvit o jakémkoli ohrožení bezpečnosti. I zde platí, že jízdní vlastnosti jsou daní za nezničitelnou konstrukci podvozku a listové odpružení tuhé zadní nápravy.

Z doplňků považujeme za nejúčelnější plastovou vanu kryjící podlahu a bočnice korby před poškozením - ložná plocha se snadno udržuje a není třeba se bát převážet cokoli.

Ford Ranger tak můžeme považovat za zdařilý přínos konkurenci na trhu stále oblíbenější třídy terénních pick-upů. Nároky na praktického pomocníka při práci splní beze zbytku a navíc z něj lze jednoduše vykouzlit i komfortní off-road pro volný čas.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 712 295 Kč Cena v testované výbavě: 835 246 Kč

Základní výbava:2 airbagy, autorádio s kazetovým přehrávačem, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, diferenciál se zvýšenou svorností

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+13.115,-), manuální klimatizace (+24.590,-), plastová podlaha ložného prostoru (+9.016,-), kola z lehké slitiny (+31.148,-), sada chromovaných doplňků (chromovaný rám nad korbou, boční stupátka, zadní chromovaný nárazník) (+45.082,-)

EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad

Elektronická evidence tržeb (EET), která byla spuštěna od…

Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU

Ukončit rozhovory o přistoupení Turecka k Evropské unii…

Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

 

Štítky SUV Ford Testy Pick-up

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 266 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 143
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 25.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 10 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1530 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1740 / 1085
Rozměr pneu:235/75 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4998
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1750
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford

Devítinásobný mistr světa v závodech na silničních…

 



 
Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Dnes 13:42

Škoda představila v Šanghaji studii elektromobilu Vision E. Jak vznikaly její tvary? Spolupracovali na nich návrháři z více než dvacítky zemí.




Blesk.cz

Evakuace volebních místností i vysoká účast: Francouzi si volí prezidenta

Evakuace volebních místností i vysoká účast:…

Volební účast v prvním kole francouzských prezidentských voleb dosáhla v nedělní poledne 28,5 procenta, tedy jen…

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

 

iSport.cz

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí, hrozila i kontumace

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí,…

Dlouho Barcelona hledala cestu, jak nasadit potrestaného Neymara v dnešním El Clásiku. Na první pohled jasný…

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

 

Reflex.cz

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat francouzské volby

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat…

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním urnám, aby si vybrali novou hlavu státu. Poprvé v…

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…