reklama


Ford Ranger 2,5 TD

Ford Ranger 2,5 TD

 
 

Přibližně rok už můžeme na tuzemských silnicích potkávat dalšího z bojovníků o přízeň zájemců o terénní pick-upy - Ford Ranger. Testu jsme podrobili jeho pětimístnou verzi Double Cab s některými luxusními doplňky.

Přibližně rok už můžeme na tuzemských silnicích potkávat dalšího z bojovníků o přízeň zájemců o terénní pick-upy - Ford Ranger. Testu jsme podrobili jeho pětimístnou verzi Double Cab s některými luxusními doplňky.

U zmíněných luxusních doplňků se sluší připomenout, že pick-up není ani v našich zemích už vnímán jen jako pracovní nástroj (viz test Nissanu Pick-up), ale jako běžný vůz pro milovníky jakýchkoli činností v nepřístupném terénu. Základní prvky, tedy tuhý rám, relativně silný vznětový motor a pohon všech kol tak zůstávají zachovány, a vcelku bohatá nabídka estetických a komfortních doplňků tak dovoluje auto dotvořit podle individuálních potřeb či vkusu.

Ranger stojí jakoby napůl cestě, což ovšem nenaznačuje kompromisy. Mohutný a sebevědomý vzhled s tradičními důsledně půlkruhovými podběhy a značnou světlou výškou naznačuje leccos z terénních jízdních vlastností nezničitelného vozu pro pracovní čety. Naopak chromované přídavné stupačky, rám na korbě nebo zadní nárazník dokládají spíše příslušnost k luxusní třídě této kategorie.

Uvnitř čeká řidiče účelně a jednoduše pojatý interiér s vcelku bohatou základní výbavou. Všechny ovládací prvky jsou na očekávatelných místech a ani při jízdě terénem není o co zavadit a co zlomit. Nezvyklé, ale praktické se ukázalo být táhlo ruční brzdy vlevo pod volantem, které dovolilo plynulé rozjezdy do svahů. Krátké sedáky a zejména opěradla lehce zhoršují dojem z jinak příjemně vysokého posezu, naopak nastupování i na zadní sedadla je přiměřeně pohodlné.

Motor nabízí sice v kontextu s konkurencí nijak oslnivých 80 kW, ale dobře odstupňovaná převodovka s krátkými drahami řazení dovoluje využít jeho potenciál velmi dobře. O průchodnost terénem se stará jednak zadní diferenciál se zvýšenou svorností, pak přijde na řadu připojení pohonu předních kol (i za jízdy), tlačítkem u volantu ovládaná uzávěrka diferenciálu a nakonec redukční převod. S pomocí kombinace všech těchto pomocníků se námi testovaný Ranger vyhrabal i z dost rozbahněné cesty, a tak můžeme opět konstatovat, že průchodnost terénem závisí hlavně na použitých pneumatikách a je mimo jiné limitována i třímetrovým rozvorem. Ranger se může pochlubit velmi solidním rejdem a s pomocí rozměrných zpětných zrcátek se tak neztratí ani při obtížných manévrech v městském provozu.

Hluku si řidič užije ve všech režimech kromě studených startů celkem málo a potěšen může být i spotřebou: Při plynulé jízdě vyšší rychlostí platí zhruba pravidlo, že spotřeba se rovná desetině rychlosti, v běžném kombinovaném provozu jsme se pak vešli vždy pod jedenáctilitrovou hranici (včetně jízdy po městě a terénem).

Jak už bývá u pick-upů pravidlem, jízdní vlastnosti se mění v závislosti na zatížení. Zatímco s nějakým tím metrákem na korbě se Ranger chová nedotáčivě, prázdné auto má tendence k blokování zadních kol a přetáčivému smyku vcelku často. Záď vozu poskakuje na nerovných tuzemských silnicích sice často, v běžných rychlostech ale nelze mluvit o jakémkoli ohrožení bezpečnosti. I zde platí, že jízdní vlastnosti jsou daní za nezničitelnou konstrukci podvozku a listové odpružení tuhé zadní nápravy.

Z doplňků považujeme za nejúčelnější plastovou vanu kryjící podlahu a bočnice korby před poškozením - ložná plocha se snadno udržuje a není třeba se bát převážet cokoli.

Ford Ranger tak můžeme považovat za zdařilý přínos konkurenci na trhu stále oblíbenější třídy terénních pick-upů. Nároky na praktického pomocníka při práci splní beze zbytku a navíc z něj lze jednoduše vykouzlit i komfortní off-road pro volný čas.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 712 295 Kč Cena v testované výbavě: 835 246 Kč

Základní výbava:2 airbagy, autorádio s kazetovým přehrávačem, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, diferenciál se zvýšenou svorností

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+13.115,-), manuální klimatizace (+24.590,-), plastová podlaha ložného prostoru (+9.016,-), kola z lehké slitiny (+31.148,-), sada chromovaných doplňků (chromovaný rám nad korbou, boční stupátka, zadní chromovaný nárazník) (+45.082,-)

Babiš uspěl ve Sněmovně s rozpočtem. Schodek klesne na šedesát miliard Babiš uspěl ve Sněmovně s rozpočtem. Schodek klesne na šedesát miliard

Sněmovna schválila státní rozpočet na příští rok.…

Výrobce chytrých hodinek Pebble skončil. Zákazníci čekající na novinky je nedostanou Výrobce chytrých hodinek Pebble skončil. Zákazníci čekající na novinky je nedostanou

Pebble vydal konečně oficiální prohlášení potvrzující…

Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro Českou republiku Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro Českou republiku

Antiislamista Martin Konvička k dnešnímu datu vystoupil z…

Účtenková loterie začne v polovině roku 2017. Hrát se bude o auto a desítky milionů korun Účtenková loterie začne v polovině roku 2017. Hrát se bude o auto a desítky milionů korun

Ministerstvo financí plánuje spustit účtenkovou loterii k…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 266 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 143
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 25.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 10 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1530 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1740 / 1085
Rozměr pneu:235/75 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4998
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1750
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

 




Ford Ranger od M-Sport je jako malý F-150 Raptor Ford Ranger od M-Sport je jako malý F-150 Raptor

Britský M-Sport je se značkou Ford spojen především…

Modernizovaný Ford Ranger dorazil do Česka. Vyzkoušeli jsme jej v terénu (+video) Modernizovaný Ford Ranger dorazil do Česka. Vyzkoušeli jsme jej v terénu (+video)

České zastoupení Fordu pořádalo při příležitosti uvedení…

 



 
Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Dnes 18:50

Samočinná převodovka s dvojicí spojek v posledních deseti letech takřka vytlačila klasické automaty s kapalinovým měničem.




Blesk.cz

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard korun. Ten žádá víc

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard…

V dnešní době je jasné, že prodeje fyzických CD téměř nic nevydělávají. Příjem hudebního průmyslu pochází z…

Omšelé, za to čisté a levné: WC hlídku toalety na I.P.Pavlova mile překvapily

Omšelé, za to čisté a levné: WC hlídku toalety na…

Potřebujete nutně na záchod a jste v metru? Veřejné záchodky vás mnohdy zachrání před malou nebo velkou nehodou.…

 

iSport.cz

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil návrat do Česka

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa skončil v Tomsku, který má finanční problémy a neplatil hráčům výplaty. S…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama