Ford Ranger 2,5 TD

Ford Ranger 2,5 TD

 
 

Přibližně rok už můžeme na tuzemských silnicích potkávat dalšího z bojovníků o přízeň zájemců o terénní pick-upy - Ford Ranger. Testu jsme podrobili jeho pětimístnou verzi Double Cab s některými luxusními doplňky.

Přibližně rok už můžeme na tuzemských silnicích potkávat dalšího z bojovníků o přízeň zájemců o terénní pick-upy - Ford Ranger. Testu jsme podrobili jeho pětimístnou verzi Double Cab s některými luxusními doplňky.

U zmíněných luxusních doplňků se sluší připomenout, že pick-up není ani v našich zemích už vnímán jen jako pracovní nástroj (viz test Nissanu Pick-up), ale jako běžný vůz pro milovníky jakýchkoli činností v nepřístupném terénu. Základní prvky, tedy tuhý rám, relativně silný vznětový motor a pohon všech kol tak zůstávají zachovány, a vcelku bohatá nabídka estetických a komfortních doplňků tak dovoluje auto dotvořit podle individuálních potřeb či vkusu.

Ranger stojí jakoby napůl cestě, což ovšem nenaznačuje kompromisy. Mohutný a sebevědomý vzhled s tradičními důsledně půlkruhovými podběhy a značnou světlou výškou naznačuje leccos z terénních jízdních vlastností nezničitelného vozu pro pracovní čety. Naopak chromované přídavné stupačky, rám na korbě nebo zadní nárazník dokládají spíše příslušnost k luxusní třídě této kategorie.

Uvnitř čeká řidiče účelně a jednoduše pojatý interiér s vcelku bohatou základní výbavou. Všechny ovládací prvky jsou na očekávatelných místech a ani při jízdě terénem není o co zavadit a co zlomit. Nezvyklé, ale praktické se ukázalo být táhlo ruční brzdy vlevo pod volantem, které dovolilo plynulé rozjezdy do svahů. Krátké sedáky a zejména opěradla lehce zhoršují dojem z jinak příjemně vysokého posezu, naopak nastupování i na zadní sedadla je přiměřeně pohodlné.

Motor nabízí sice v kontextu s konkurencí nijak oslnivých 80 kW, ale dobře odstupňovaná převodovka s krátkými drahami řazení dovoluje využít jeho potenciál velmi dobře. O průchodnost terénem se stará jednak zadní diferenciál se zvýšenou svorností, pak přijde na řadu připojení pohonu předních kol (i za jízdy), tlačítkem u volantu ovládaná uzávěrka diferenciálu a nakonec redukční převod. S pomocí kombinace všech těchto pomocníků se námi testovaný Ranger vyhrabal i z dost rozbahněné cesty, a tak můžeme opět konstatovat, že průchodnost terénem závisí hlavně na použitých pneumatikách a je mimo jiné limitována i třímetrovým rozvorem. Ranger se může pochlubit velmi solidním rejdem a s pomocí rozměrných zpětných zrcátek se tak neztratí ani při obtížných manévrech v městském provozu.

Hluku si řidič užije ve všech režimech kromě studených startů celkem málo a potěšen může být i spotřebou: Při plynulé jízdě vyšší rychlostí platí zhruba pravidlo, že spotřeba se rovná desetině rychlosti, v běžném kombinovaném provozu jsme se pak vešli vždy pod jedenáctilitrovou hranici (včetně jízdy po městě a terénem).

Jak už bývá u pick-upů pravidlem, jízdní vlastnosti se mění v závislosti na zatížení. Zatímco s nějakým tím metrákem na korbě se Ranger chová nedotáčivě, prázdné auto má tendence k blokování zadních kol a přetáčivému smyku vcelku často. Záď vozu poskakuje na nerovných tuzemských silnicích sice často, v běžných rychlostech ale nelze mluvit o jakémkoli ohrožení bezpečnosti. I zde platí, že jízdní vlastnosti jsou daní za nezničitelnou konstrukci podvozku a listové odpružení tuhé zadní nápravy.

Z doplňků považujeme za nejúčelnější plastovou vanu kryjící podlahu a bočnice korby před poškozením - ložná plocha se snadno udržuje a není třeba se bát převážet cokoli.

Ford Ranger tak můžeme považovat za zdařilý přínos konkurenci na trhu stále oblíbenější třídy terénních pick-upů. Nároky na praktického pomocníka při práci splní beze zbytku a navíc z něj lze jednoduše vykouzlit i komfortní off-road pro volný čas.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 712 295 Kč Cena v testované výbavě: 835 246 Kč

Základní výbava:2 airbagy, autorádio s kazetovým přehrávačem, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, diferenciál se zvýšenou svorností

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+13.115,-), manuální klimatizace (+24.590,-), plastová podlaha ložného prostoru (+9.016,-), kola z lehké slitiny (+31.148,-), sada chromovaných doplňků (chromovaný rám nad korbou, boční stupátka, zadní chromovaný nárazník) (+45.082,-)

Trump po sérii odchodů rozpustil své poradní sbory Trump po sérii odchodů rozpustil své poradní sbory

Donald Trump se rozhodl ukončit činnost svých dvou…

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

Irský ministr financí Paschal Donohoe odmítá vyhovět…

Město a Sekyra našli společnou řeč. Smíchov City začnou stavět od 2018 Město a Sekyra našli společnou řeč. Smíchov City začnou stavět od 2018

Projekt zástavby Smíchova, který přemění část areálu…

Další dálková linka. American Airlines spojí Prahu s Filadelfií Další dálková linka. American Airlines spojí Prahu s Filadelfií

Americká letecká společnost American Airlines dnes…

 

Štítky SUV Ford Testy Pick-up

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 266 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 143
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 25.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 10 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1530 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1740 / 1085
Rozměr pneu:235/75 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4998
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1750
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 



Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti…

Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

 



 
Toyota má patent na průhledné sloupky. Řešení je kouzelně jednoduché!

Toyota má patent na průhledné sloupky. Řešení je kouzelně jednoduché!

Včera

Japonská automobilka dost možná přišla na revoluční řešení, jak zlepšit výhled z vozu. Vadí vám široké přední sloupky? Dlouho nebudou, podle Toyoty uvidíme skrz ně.




Blesk.cz

Pod návrat Zemana na Hrad se podepsalo už na 60 tisíc lidí, řekla první dáma

Pod návrat Zemana na Hrad se podepsalo už na 60…

Bezmála 60 tisíc podpisů nasbírala už Ivana Zemanová pro svého manžela Miloše, který chce příští rok v lednu…

Dost bylo růžovozlaté barvy Rose Gold. Apple s ní chce údajně skončit

Dost bylo růžovozlaté barvy Rose Gold. Apple s ní…

Apple byl jedním z prvních výrobců, který nabídl své produkty v růžovozlaté (Rose Gold) barvě. Ta se následně…

 

iSport.cz

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

Krmenčík do Slavie? Plzeň odolala. Příběh byl uzavřen, napsal Tvrdík

Krmenčík do Slavie? Plzeň odolala. Příběh byl…

AKTUALIZOVÁNO | Fotbalová Slavia chtěla zkusit přetáhnout z Plzně útočníka Plzně Michaela Krmenčíka. Za…

 

Reflex.cz

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře firma instaluje na domy zaměstnanců

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře…

Elon Musk již před časem představil nový druh střešních tašek, jež produkují elektřinu a dle plánů společnosti…

Cestovatelka a novinářka Markéta Foktová: Děti na cestách nejsou překážkou

Cestovatelka a novinářka Markéta Foktová: Děti na…

Na stránkách Lidé a Země často najdete články podepsané „Text a foto: Markéta a Michael Foktovi“. Ona je přitom…