reklama


Ford Ranger 2,5 TD

Ford Ranger 2,5 TD

 
 

Přibližně rok už můžeme na tuzemských silnicích potkávat dalšího z bojovníků o přízeň zájemců o terénní pick-upy - Ford Ranger. Testu jsme podrobili jeho pětimístnou verzi Double Cab s některými luxusními doplňky.

Přibližně rok už můžeme na tuzemských silnicích potkávat dalšího z bojovníků o přízeň zájemců o terénní pick-upy - Ford Ranger. Testu jsme podrobili jeho pětimístnou verzi Double Cab s některými luxusními doplňky.

U zmíněných luxusních doplňků se sluší připomenout, že pick-up není ani v našich zemích už vnímán jen jako pracovní nástroj (viz test Nissanu Pick-up), ale jako běžný vůz pro milovníky jakýchkoli činností v nepřístupném terénu. Základní prvky, tedy tuhý rám, relativně silný vznětový motor a pohon všech kol tak zůstávají zachovány, a vcelku bohatá nabídka estetických a komfortních doplňků tak dovoluje auto dotvořit podle individuálních potřeb či vkusu.

Ranger stojí jakoby napůl cestě, což ovšem nenaznačuje kompromisy. Mohutný a sebevědomý vzhled s tradičními důsledně půlkruhovými podběhy a značnou světlou výškou naznačuje leccos z terénních jízdních vlastností nezničitelného vozu pro pracovní čety. Naopak chromované přídavné stupačky, rám na korbě nebo zadní nárazník dokládají spíše příslušnost k luxusní třídě této kategorie.

Uvnitř čeká řidiče účelně a jednoduše pojatý interiér s vcelku bohatou základní výbavou. Všechny ovládací prvky jsou na očekávatelných místech a ani při jízdě terénem není o co zavadit a co zlomit. Nezvyklé, ale praktické se ukázalo být táhlo ruční brzdy vlevo pod volantem, které dovolilo plynulé rozjezdy do svahů. Krátké sedáky a zejména opěradla lehce zhoršují dojem z jinak příjemně vysokého posezu, naopak nastupování i na zadní sedadla je přiměřeně pohodlné.

Motor nabízí sice v kontextu s konkurencí nijak oslnivých 80 kW, ale dobře odstupňovaná převodovka s krátkými drahami řazení dovoluje využít jeho potenciál velmi dobře. O průchodnost terénem se stará jednak zadní diferenciál se zvýšenou svorností, pak přijde na řadu připojení pohonu předních kol (i za jízdy), tlačítkem u volantu ovládaná uzávěrka diferenciálu a nakonec redukční převod. S pomocí kombinace všech těchto pomocníků se námi testovaný Ranger vyhrabal i z dost rozbahněné cesty, a tak můžeme opět konstatovat, že průchodnost terénem závisí hlavně na použitých pneumatikách a je mimo jiné limitována i třímetrovým rozvorem. Ranger se může pochlubit velmi solidním rejdem a s pomocí rozměrných zpětných zrcátek se tak neztratí ani při obtížných manévrech v městském provozu.

Hluku si řidič užije ve všech režimech kromě studených startů celkem málo a potěšen může být i spotřebou: Při plynulé jízdě vyšší rychlostí platí zhruba pravidlo, že spotřeba se rovná desetině rychlosti, v běžném kombinovaném provozu jsme se pak vešli vždy pod jedenáctilitrovou hranici (včetně jízdy po městě a terénem).

Jak už bývá u pick-upů pravidlem, jízdní vlastnosti se mění v závislosti na zatížení. Zatímco s nějakým tím metrákem na korbě se Ranger chová nedotáčivě, prázdné auto má tendence k blokování zadních kol a přetáčivému smyku vcelku často. Záď vozu poskakuje na nerovných tuzemských silnicích sice často, v běžných rychlostech ale nelze mluvit o jakémkoli ohrožení bezpečnosti. I zde platí, že jízdní vlastnosti jsou daní za nezničitelnou konstrukci podvozku a listové odpružení tuhé zadní nápravy.

Z doplňků považujeme za nejúčelnější plastovou vanu kryjící podlahu a bočnice korby před poškozením - ložná plocha se snadno udržuje a není třeba se bát převážet cokoli.

Ford Ranger tak můžeme považovat za zdařilý přínos konkurenci na trhu stále oblíbenější třídy terénních pick-upů. Nároky na praktického pomocníka při práci splní beze zbytku a navíc z něj lze jednoduše vykouzlit i komfortní off-road pro volný čas.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 712 295 Kč Cena v testované výbavě: 835 246 Kč

Základní výbava:2 airbagy, autorádio s kazetovým přehrávačem, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, diferenciál se zvýšenou svorností

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+13.115,-), manuální klimatizace (+24.590,-), plastová podlaha ložného prostoru (+9.016,-), kola z lehké slitiny (+31.148,-), sada chromovaných doplňků (chromovaný rám nad korbou, boční stupátka, zadní chromovaný nárazník) (+45.082,-)

Česko bude přijímat více Ukrajinců. Volají po nich průmyslníci Česko bude přijímat více Ukrajinců. Volají po nich průmyslníci

Ministerstvo zahraničí od února zvýší měsíční kvótu pro…

Světu se nedaří objevovat novou ropu. Propad cen srazil investice do průzkumu Světu se nedaří objevovat novou ropu. Propad cen srazil investice do průzkumu

Objem ropy a zemního plynu v nově objevených nalezištích…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 266 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 143
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 25.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 10 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1530 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1740 / 1085
Rozměr pneu:235/75 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4998
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1750
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford

Devítinásobný mistr světa v závodech na silničních…

 



 
Budoucnost displejů: Budou se skrývat v dřevěném obložení!

Budoucnost displejů: Budou se skrývat v dřevěném obložení!

Dnes 18:50

Luxusní automobilky se chystají na novu skupinu zákazníků z "generace C". A ti chtějí víc než jen chrom, dřevo a kůži...




Blesk.cz

Krize farmářských trhů na Jiřáku zažehnána: Radnice je zorganizuje sama

Krize farmářských trhů na Jiřáku zažehnána: Radnice…

Vypadá to, že oblíbené farmářské trhy na náměstí Jiřího z Poděbrad nakonec žižkovská radnice bude provozovat a…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Další novinka na MS? Van Basten navrhuje nájezdy místo penalt

Další novinka na MS? Van Basten navrhuje nájezdy…

Na rozšířeném mistrovství světa ve fotbale 2026 se 48 týmy by se v případě remíz mohly zápasy rozhodovat v…

Kadlec v TAK URČITĚ: Můj odchod z Frankfurtu byl asi uspěchaný

Kadlec v TAK URČITĚ: Můj odchod z Frankfurtu byl asi…

Do Sparty se vrátil za rekordních 73 milionů korun, dvěma góly pomohl porazit i slavný Inter Milán, na konci…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama