Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford S-Max 2,0 EcoBoost (176 kW): Nejsilnější MPV za 886 tisíc Kč

Diskuze (37)
Ford S-Max dostal přesně půl roku po faceliftu nový motor. Je jím 2,0 EcoBoost o výkonu 176 kW, který současně debutuje ve Fordu Mondeo.

Hlavní novinkou při faceliftu Fordu S-Max byl zážehový motor 2,0 SCTi EcoBoost (149 kW), který vystřídal dosud používaný pětiválec 2,5 Duratec. Čtyřválcová novinka má standardně dvouspojkovou převodovku PowerShift. Kromě toho Ford nabízí atmosférický 2,0 Duratec (107 kW) v konvenční verzi FlexiFuel (FFV) spalující E85. Starší čtyřválec 2,3 Duratec (118 kW) nyní na podzim nadobro končí.

Ford má naopak jinou novinku – 2,0 SCTi EcoBoost nyní posílil na 176 kW (240 k). Tato varianta je vůbec nejvýkonnějším MPV na trhu. S-Max s ním akceleruje na stovku těsně po 8 sekund a nejrychleji jede 235 km/h. Kombinovaná spotřeba 8,3 l/100 km je přitom jen o 0,2 litru vyšší než u slabší 149kW verze.

Na straně turbodieselů konstrukčně starý 1,8 TDCi (85 kW) nahradila už na jaře stejně výkonná varianta moderního 2,0 TDCi, která také vyhovuje normě Euro 5. Tento agregát se nabízí také ve výkonových variantách 103 a 120 kW. Naopak 2,2 TDCi (129 kW) byl z nabídky vyřazen.

Ford S-Max facelift - ceny zážehových motorů (září 2010)
Motor2,0 Duratec HE2,0 Duratec FFV2,0 EcoBoost SCTi2,0 EcoBoost SCTi
Převodovka5M5M6DS6DS
Zdvihový objem [cm3]1999199919991999
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000107/6000149/6000176/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/4500190/4500300-320/1750-4000340-360/1750-4000
Max. rychlost [km/h]197197221235
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,98,57,9
Komb. spotřeba [l/100 km]8,28,28,18,3
Provozní hmtonost [kg]1605160516761676
Cena Trend [Kč]609.990,-624.990,---
Cena Titanium [Kč]649.900,--819.990,-885.990,-
Cena Titanium S [Kč]--929.990,-979.990,-

Již základní výbava Trend představuje slušný základ. Mezi nejdůležitější prvky patří sedm airbagů, ESP, dvouzónová klimatizace, elektrické stahování předních i zadních oken, sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou a rádio s ovládáním na volantu. Dále nechybí elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhovky, palubní počítač, kůží potažený volant nebo monitorování tlaku v pneumatikách.

Připlatit si lze za sadu Trend Plus (elektricky sklopná zpětná zrcátka, světelný a dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory a 16palcová litá kola), která vyjde na 34.500,- Kč.

Titanium k základnímu Trend přidává diodová světla pro denní svícení (pro Trend za příplatek 5.500,- Kč), tedy hlavní rozeznávací znak faceliftovaného S-Maxe. Dále jsou v této výbavě navíc 17palcová litá kola, tempomat, audiosystém Sony, dešťový a světelný senzor a vyhřívané čelní sklo. Interiér má dále diodové osvětlení, informační displej FordConvers+ a svítilna v zavazadlovém prostoru.

Vrcholem nabídky je Titanium S nabízené jen s nejsilnějšími motory. Přidává sadu sportovních doplňků (podvozek, spoilery), 18palcová kola, bi-xenonové světlomety, čalounění kůže/Alcantara v černé barvě s červeným prošitím a zatmavená zadní skla.

Z příplatkových položek lze zvolit například panoramatickou střechu (+29.100,- Kč), adaptivní tempomat (+27.900,- Kč), parkovací senzory vpředu a vzadu (+16.900,- Kč) nebo Bluetooth hands-free (+11.400,- Kč). Sada Business SD přidává za příplatek 36.400,- Kč navigační systém s SD kartou a 5palcovým displejem v kombinaci s Bluetooth a parkovacími senzory.

Ford S-Max facelift - ceny vznětových motorů (září 2010)
Motor2,0 Duratorq2,0 Duratorq2,0 Duratorq2,0 Duratorq2,0 Duratorq
Převodovka6M6M6DS6M6DS
Zdvihový objem [cm3]19971997199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/3750103/3750103/3750120/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1500-2250320/1750-2750320/1750-2750340/2000-3250340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]182196193205202
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,210,99,510,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,76,05,76,0
Provozní hmtonost [kg]16901690168816901688
Cena Trend [Kč]699.900,-719.990,-769.990,---
Cena Titanium [Kč]-759.900,-809.900,-799.900,-849.900,-
Cena Titanium S [Kč]----959.900,-

Diskuze (37)
13. 9. 2010 15:32
Re: Najšportovejšie MPV
mas pravdu, ale motor s 240 kobylami sa nekupuje za ucelom sporenia
13. 9. 2010 15:29
Re: Spotřeba
nezodpoveda pokial sa pohybujes viac v meste (nebodaj v kolonach, s cim sa absolutne nerata), pripadne vela casu travis na dialnici a ides "len" predpisovych 130 km/h.Za starych cias si mal v tp tri spotreby a cca si vedel na com si. A este kusok spat bolo mesto, 90 km/h a 120 km/h.
13. 9. 2010 15:26
Re: Spotřeba
k tomu podvodu len maly priklad...pri sucasnej metodike merania kombinovanej spotreby je jedno ci mas dodavku, alebo osobak. Prikladom je firemne fiorino na ktorom jazdim. Papierova spotreba je 4,6 l/100km nafty, pricom rovnaku spotrebu udavaju pre fiat punto (lahsi + vyrazne lepsia aerodynamika, co je zasadny rozdiel na dialnici). Ak plynovy pedal hladkam, nejazdim moc po meste, ale ani nepachnem na dialnicu, resp. idem max 105km/h tak sa na 4,6 -5,3l/100km dostanem. Ak sa rozbehnem na 130km/h tak je odber 6,8 - 7,5 l/100km.
13. 9. 2010 15:22
Re: Spotřeba
vzhaldom k metodike merania je jedno ci mas 120 kobyl alebo 200, na papiery to zere rovnako :*) . Faktom je, ze vzhadom k velkosti vozidla a vykonu motora je realna spotreba 10 - 11 normalna hodnota
Avatar - iudex
13. 9. 2010 15:22
Re: Spotřeba
Otázka potom znie, či je metodika merania spotreby správna a zodpovedá realite. Skôr mám pocit, že realita väčšiny áut sa blíži k deklarovanej priemerke iba ak idú v mimomestskom cykle (o dosiahnutí hodnoty "mimo mesto" môže snívať 99% áut).