Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford S-Max 2015: Čtyři motory a pohon všech kol

Michal Fokt
Diskuze (46)
Ford v předstihu před pařížským autosalonem oficiálně představil druhou generaci sportovně laděného velkoprostorového modelu S-Max.

Ford předevčírem zveřejnil oficiální fotografie nového vozu C-Max modelového roku 2015 a nyní je doplnil o základní informace. Ty se od těch neoficiálních sice neliší, ale řadu z nich zpřesňují, takže si pojďme udělat celkový obrázek.

Pokud jde o jízdní dynamiku, Ford S-Max nabídne čtveřici motorů. Základním benzinem bude 1.5 EcoBoost s výkonem 118 kW, dodávaný s manuálním šestikvaltem, motor 2.0 EcoBoost poskytne 177 kW výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou. Dvojice naftových dvoulitrů TDCi pojede ve stejném stylu – verze s výkonem 88 kW se nabízí s převodovkou s ručním řazením, 132kW specifikace se kombinuje s dvouspojkovým Powershiftem.

Jízdní vlastnosti vylepší nadstavba ESP v podobě Curve Control a Roll Stability Control, které zlepšují chování v zatáčkách přibrzďováním jednotlivých kol. Požitek z jízdy na klikatých okreskách má vylepšit aktivní řízení, doplněné o Torque Steer Compensation a Active Nibble Compensation, které z řízení odstraní nechtěné vibrace a tahání za volant. V nabídce se objeví "inteligentní" pohon všech kol.

Klasický přístrojový štít nahrazuje 10“ obrazovka s animovaným otáčkoměrem a rychloměrem, pochopitelně s širokou škálou individualizací. Doplňuje ho 8“ dotykový displej infotainmentového systému Sync 2 s možností ovládání hlasem a programovatelná tlačítka MyKey. Další uživatelsky přítulnou vychytávkou je „hands-free“ otevírání víka pátých dveří prostřednictvím kopnutí pod zadní nárazník.

S-Max bude za řidiče hlídat slepý úhel zpětných zrcátek, opuštění jízdního pruhu, sledovat dopravní značky, usnadní parkování díky kamerovému systému, ale třeba i aktivně upravovat maximální rychlost vozu v závislosti na dopravních značkách. Nabídne také funkci adaptivních LED světlometů s funkcí detekce aut a ztlumení kužele světla v potřebném místě (Glare-Free Highbeam) nebo předkolizní bezpečnostní systém.

Ford S-Max odveze až sedm pasažérů a pro ty v zadních dvou řadách slibuje výrazné vylepšení komfortu, ať už jde o pohodlná sedadla, komfortní systém sklápění jedním dotykem nebo možností individuálního nestavení klimatizace.Ti na předních sedadlech se ale i tak budou mít stále o dost lépe, zvlášť v případě objednání klimatizovaných křesel s masážní funkcí.

Michal Fokt
Diskuze (46)
Avatar - Jaros71
19. 9. 2014 16:27
Re: Rypák
:yes: Absolutní souhlas ..! ;-)
Velké auto OK..na Fiestě je to hrůza..
Avatar - Jaros71
19. 9. 2014 16:24
Re: Proč?
Zrovna MPV s 4*4 mne moc láká..
Jezdit s rodinkou na lyže by bylo fajn..nejn v SUV !! :yes: :yes:
Jen aby měl konečně rezervu !!!!! >:D
18. 9. 2014 16:40
Re: S-max 4x4? No konečně...
Upřímně mě automat nezajímá ;-)
18. 9. 2014 12:46
Re: S-max 4x4? No konečně...
Pohon 4x4 se montoval do nekterych verzi Mondei a dokonce i do Escorta. A pozor, byla to stala ctyrkolka.
18. 9. 2014 12:01
Re: All in one
Tak ono to neni o tom, ze by ten Powershift nefungoval, on celkem funguje byt neni tak efektivni jako DSG. Passat 103kW s DSG ma obdobnou dynamiku jako Mondeo 120kW s PS, ale to neni zasadni problem protoze on stoji i podobne penize. Vetsi problem byl, ze si ruzne po Fordackych forech lide s Powershiftama zacinaji stezovat ze jim kolem 100 - 120.000km jejich prevodovka umrela a ze jim ve Fordu rekli, ze to se holt stava a ucet bude 150.000Kc za novou prevodovku s tim, ze nasledne po delsim hledani sehnali firmu co jim je ochotna udelat repas za 80.000Kc. Kdyz si clovek vezme, ze se to primarne tyka Focusu u kterych je to tretina mozna vice ze zustatkove ceny, tak zadna hitparada.
Je to podobna situace jako kdyz prisla DSG na trh, ale od te doby uplynula radka let a dneska je servisovatelnost DSGcek uplne nekde jinde a za uplne jine penize.
Osobne kupovat Forda, tak bych s HDM automatem byl klidnejsi.