Ford S-Max 2015: Nová generace s motorem 1.5 EcoBoost
Ford v říjnu v Paříži představí druhou generaci svého sportovně laděného MPV S-Max. Už vloni prezentoval dynamickou studii S-Max Concept, která měla novinku předznamenávat, proto asi překvapí, že se sériová verze od studie liší opravdu výrazně. Ačkoli základní rysy přídě, zádě i profilu zůstaly, maska chladiče, světlomety i přední nárazník vypadají mnohem méně dravě, totéž platí i o zadní partii a celkově se auto s nízkou stavbou karoserie nafouklo do obvyklých proporcí.
To je zvláštní zejména proto, že S-Max Concept rozhodně nevypadal jako vize vzdálené budoucnosti, spíše jako prototyp produkční verze, novince tak jako by trošku chyběla "jiskra". Příjemným překvapením je naopak interiér, zmizela sice futuristická sedadla i hypermoderní středový panel, jinak si však palubní deska zachovala všechny základní rysy studie, pouze je přizpůsobila dnešním zvyklostem.
S-Max, odvozený od v Evropě stále ještě nenabízeného modelu Mondeo, do této třídy přinese řadu inovací - druhá a třetí řada sedadel nabídne funkci elektrického sklápění, páté dveře se budou otevírat bezkontaktně a k dispozici budou klimatizovaná přední sedadla s masážní funkcí. Těšte se též na elektrické seřizování sloupku volantu nebo nové boční airbagy pro zadní sedadla.
Informace o motorech jsou zatím neoficiální, nicméně se hovoří o použití nového downsizovaného benzinového turbomotoru 1.5 EcoBoost o výkonu 118 kW, jenž bude patrně tvořit většinu prodejů zážehových verzí, komu to bude málo, sáhne po 177kW dvoulitru. Co se rozhodně oblíbenějších naftových verzí týče, očekávejte dvoulitr TDCI s 80, 110 a 132 kW, vše v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou.
Kompletní představení proběhne v Paříži zkraje října, přičemž je pravděpodobné, že se potvrdí i spekulace o možnosti volby pohonu všech kol a prodej novinky by měl být zahájen v létě příštího roku se základní cenou kolem 30 tisíc euro.