Ford zvažuje ukončení vývoje Focusu RS500
Matně černá verze Focus RS500 byla ozdobou minulé generace modelové řady amerického kompaktu, pokud pro někoho byla radioaktivní zelená Focusu RS moc zelená. Může se ale snadno stát, že v aktuálním vydání FRS "pětistovku" vůbec nepotkáme. Auto sice už bylo vyfoceno při testech na Severní smyčce Nürburgringu, ale to ještě nic neznamená, podle Autocaru sílí ve vedení Fordu bezradnost, kam auto zacílit a komu ho prodat.
Vůz by prý "mohl šlapat na paty jinému modelu v nabídce" a tím možným poškozeným není nic menšího, než Mustang GT. Zatímco v Evropě to vypadá jako naprostý nesmysl, v Americe reálně hrozí, že by Focus RS500 mohl prodejně ublížit oblíbenému domácím musclecaru. Ten už je několik let v prestižním souboji porážen Chevroletem Camaro a ostrý evropský kompakt by mohl situaci ještě zhoršit. Navíc nemůže být pochyb o tom, že náklady automobilky na Mustang GT jsou mnohem menší, než na přetechnizovaný focus s turbomotorem a čtyřkolkou.
Tento mix komplikací by nakonec mohl RS500 srazit vaz, protože Ford s ním pro americký trh počítal a právě uvedení v USA mělo ospravedlnit náklady na vývoj, ladit RS500 pouze pro Evropu se americké značce vůbec nechce, bez ohledu na jeho imageový efekt. Snížení rozpočtu na projekt by zase mohlo "poškodit image značky RS". A v neposlední řadě modrý ovál už trochu tlačí čas, výroba současné generace by totiž měla skončit už zhruba za rok.
Zájemci o ostřejší FRS s tovární zárukou se tedy možná budou muset spokojit s úpravou firmy Mountune, nabízené u vybraných prodejců Fordu, která z dva-trojky vydolovala 375 koní a 510 N.m.