reklama


19.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Francouzská Dieselgate: Do servisů zamíří 15.800 Renaultů Captur. (aktualizováno)

Francouzská Dieselgate: Do servisů zamíří 15.800 Renaultů Captur. (aktualizováno)

Úřady ve Francii zjišťují, jak si osobní auta v běžném provozu vedou v otázce emisí. V případě Renaultu tyto kontroly vyústily ve svolávací akci.

Akcie Renaultu minulý týden výrazně klesly poté, co se přišlo na to, že francouzští vyšetřovatelé prohledávali kanceláře firmy kvůli vyšetřování případných podvodů s emisemi. Renault tvrdil, že je všechno v pořádku. Nyní ale vyšlo najevo, že do servisů bude muset svolat přes 15.000 Capturů. Kvůli emisím…

Chystanou svolávací akci odhalila francouzská ministryně pro energetiku Segolène Royalová. Ta v rozhovoru pro rozhlasovou stanici RTL prohlásila, že se Renault zavázal ke kontrole více než 15.000 aut, aby zjistil, zda v nich filtrace zplodin správně funguje za vysokého tepla nebo pod 17 °C. Na základě zjištěné kontroly vyplynulo, že u testovaných aut za takových podmínek systém nefunguje, a tak postižené vozy francouzská automobilka v případě potřeby opraví. Oprava má podle Royalové trvat asi půl dne.

Francouzská automobilka později uvedla, že do servisů bude muset 15.800 kusů crossoveru Captur s turbodieselem, přičemž servisní akce už probíhá. Do servisů by ale podle Reuters mohlo zamířit až 700.000 aut. Automobilka totiž nabídne majitelům dalších modelů zajet dobrovolně do servisu a nechat si motor svého miláčka také upravit. Úprava bude dostupná pro motory splňující normu Euro 6. Podle oficiálního prohlášení automobilky ale u těchto aut není softwarová úprava potřeba.

Zatím není jasné, jaké další automobily budou touto svolávací akcí postiženy. Podle některých zpráv se však má vedle Capturu jednat o Espace, u něhož byly v reálném provozu odhaleny výrazně vyšší emise oxidů dusíku, než které byly změřeny v laboratoři. To ale není takové překvapení – podmínky při laboratorním měření emisí nemají s reálným silničním provozem moc společného.

Psali jsme: Renault potvrzuje razii. Opravdu nepodváděl?

Royalová zdůrazňuje, že se problém netýká jen Renaultu. Také u dalších vozů francouzská komise zjistila, že v reálném prostředí produkují výrazně vyšší emise než v laboratoři. Testem komise již prošly třeba Ford C-Max nebo Mercedes-Benz třídy S, u nichž byly vyšší emise také zjištěny.

Ve Francii po vypuknutí kauzy Dieselgate probíhá vyšetřování, zda v evropských měřeních emisí nepodváděli i jiní výrobci než odhalený Volkswagen. Sám Renault tvrdí, že dosavadní vyšetřování v jeho vozech neodhalilo nějaké podvodné zařízení, které by obcházelo normované měření. Automobilka samozřejmě použití takového zařízení odmítá. „Nepodvádíme, normy splňujeme. Nesnažíme se oklamat zákazníky,“ říká ředitel pro konkurenceschopnost Thierry Bollore. Chystaná svolávací akce ale naznačuje, že jisté úpravy v motorech budou přece jen potřeba…

Spolupracujeme s TipCars.com
Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici

Pro další budoucnost Prahy je klíčové dobudování vnějšího…

Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok

Ukrajinský prezident Petro Porošenko opět varoval před…

Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny

Dopravní odbory daly kvůli mzdám řidičů autobusů vládě,…

V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach

Na škole v obci Menden na západě Německa zasahovaly kvůli…

 
Zdroj: europe.autonews.com
 

Přidat názorDiskuse: Francouzská Dieselgate: Do servisů zamíří…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 






 
Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Dnes 11:00

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než dost. Tou největší je paradoxně nejmenší motor, který se dosud ve Škodě Rapid objevil.




Blesk.cz

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když hledala rodiče! Bývalý policista zveřejnil šokující teorii

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když…

Další šokující tvrzení v případě ztracené Maddie! Novinář a bývalý policista Mark Williams-Thomas v televizi…

Praha 14 se potýká se stoupajícím počtem opilých dětí: Minulý rok jich bylo přes 70

Praha 14 se potýká se stoupajícím počtem opilých…

Radnice Prahy 14 řeší problém se stoupajícím počtem opilých dětí. Zatímco v roce 2015 strážníci v Praze 14…

 

iSport.cz

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie hrozí 4 roky bez fotbalu

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie…

Život bez chození na fotbal si neumí představit, ale možná se pro něj stane realitou. Lídr aktivních fanoušků…

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů se odmítá těžko

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů…

O jednu z největších hvězd může přijít pražská Sparta. Do čínského klubu Che-nan Ťi-na-jie by mohla opora…

 

Reflex.cz

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje na výstavě svět, z kterého někdy mrazí

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje…

Před deseti lety jsem potkal Jana Šibíka (53), jednoho z nejlepších českých reportážních fotografů posledního…

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě počet tygrů, jenže na světě již žije jen kolem 4 tisíc

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě…

Tygr, největší kočkovitá šelma, je ve volné přírodě už dlouho mimořádně ohroženým druhem. Přesto Světový fond na…

 
 
reklama