Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francouzská Dieselgate: Do servisů zamíří 15.800 Renaultů Captur. (aktualizováno)

David Bureš
Diskuze (239)
Úřady ve Francii zjišťují, jak si osobní auta v běžném provozu vedou v otázce emisí. V případě Renaultu tyto kontroly vyústily ve svolávací akci.

Akcie Renaultu minulý týden výrazně klesly poté, co se přišlo na to, že francouzští vyšetřovatelé prohledávali kanceláře firmy kvůli vyšetřování případných podvodů s emisemi. Renault tvrdil, že je všechno v pořádku. Nyní ale vyšlo najevo, že do servisů bude muset svolat přes 15.000 Capturů. Kvůli emisím…

Chystanou svolávací akci odhalila francouzská ministryně pro energetiku Segolène Royalová. Ta v rozhovoru pro rozhlasovou stanici RTL prohlásila, že se Renault zavázal ke kontrole více než 15.000 aut, aby zjistil, zda v nich filtrace zplodin správně funguje za vysokého tepla nebo pod 17 °C. Na základě zjištěné kontroly vyplynulo, že u testovaných aut za takových podmínek systém nefunguje, a tak postižené vozy francouzská automobilka v případě potřeby opraví. Oprava má podle Royalové trvat asi půl dne.

Francouzská automobilka později uvedla, že do servisů bude muset 15.800 kusů crossoveru Captur s turbodieselem, přičemž servisní akce už probíhá. Do servisů by ale podle Reuters mohlo zamířit až 700.000 aut. Automobilka totiž nabídne majitelům dalších modelů zajet dobrovolně do servisu a nechat si motor svého miláčka také upravit. Úprava bude dostupná pro motory splňující normu Euro 6. Podle oficiálního prohlášení automobilky ale u těchto aut není softwarová úprava potřeba.

Zatím není jasné, jaké další automobily budou touto svolávací akcí postiženy. Podle některých zpráv se však má vedle Capturu jednat o Espace, u něhož byly v reálném provozu odhaleny výrazně vyšší emise oxidů dusíku, než které byly změřeny v laboratoři. To ale není takové překvapení – podmínky při laboratorním měření emisí nemají s reálným silničním provozem moc společného.

Royalová zdůrazňuje, že se problém netýká jen Renaultu. Také u dalších vozů francouzská komise zjistila, že v reálném prostředí produkují výrazně vyšší emise než v laboratoři. Testem komise již prošly třeba Ford C-Max nebo Mercedes-Benz třídy S, u nichž byly vyšší emise také zjištěny.

Ve Francii po vypuknutí kauzy Dieselgate probíhá vyšetřování, zda v evropských měřeních emisí nepodváděli i jiní výrobci než odhalený Volkswagen. Sám Renault tvrdí, že dosavadní vyšetřování v jeho vozech neodhalilo nějaké podvodné zařízení, které by obcházelo normované měření. Automobilka samozřejmě použití takového zařízení odmítá. „Nepodvádíme, normy splňujeme. Nesnažíme se oklamat zákazníky,“ říká ředitel pro konkurenceschopnost Thierry Bollore. Chystaná svolávací akce ale naznačuje, že jisté úpravy v motorech budou přece jen potřeba…

David Bureš
Diskuze (239)
24. 1. 2016 00:01
Re: Tak...
Stěžovat, pokud se nepletu - od slova stížnost.
20. 1. 2016 20:01
Re: Co som hovoril vcera ???
Ano souhlasím kvalitní diesel v osobáku může být.A zřejmě i na trhu jsou.
Jen ne asi od koncernu VW,když musel podvádět.
Stále mi nikdo neodpověděl ,proč už z testovaných 22 aut mělo rozpory v emisích pouze 5.Čili 17 bez problémů.
Takže podvádět se určitě nemusí.
Celkem by mě i zajímalo,jak to že VW takovou dobu nemůže najít řešení,ale jiní zřejmě mají řešení schované v šuplíku,když tak rychle reagují.
To jen podtrhuje neschopnost VW.
Nebo jsou ty články o ostatních značkách kamflujících podvody jen novinářské kachny.
20. 1. 2016 19:38
Re: Co som hovoril vcera ???
Mě na této kauze zajímá jen to, zda někdo podváděl. Podvod je prostě pro mě něco jiného než udělat motor dle stávající normy. Případný podvod neodpustím ani Renaultu - až do odvolání Ghosna si od nich nic nekoupím. Pokud je ta norma špatná, tak by se měl vyvíjet tlak na úřady a ne na automobilky. Automobilkám je třeba jen včas říci, jaké normy se chystají. Vývoj motoru nějakou dobu trvá a je proto potřeba výhled na pár let dopředu. Nechápu, proč dnes někdo kritizuje automobilky za to, že neplní normy, které ještě nejsou v platnosti. Pokud pak na tuto kritiku automobilky reagují a nabízejí dobrovolnou úpravu, tak se to v médiích zcela zvráceně prezentuje jako důkaz podvodu.
Avatar - AUDIRS6
20. 1. 2016 19:06
Re: Co som hovoril vcera ???
Mne sa tu smejete za OOOO-kuliare, no vy - privrzenci inych znaciek mate okrem okuliari svojej znacky aj riadne klapky ako tazne kone >:-[]
OK, poporiadku:
Nech je ten clanok napisany ako chce, mam ich na haku. Ide ale o fakt, ze 1 belgicky novinar si dal tu namahu a nieco zistil. To, ako sikovne / nesikovne ho uz to-ktore medium interpretuje, je druha vec. No a zistil to, co ja hovorim od zaciatku - su v tom vsetci a rovnako. Bodka.
Ty a tvoje Captury:
Pre mna za mna, nech su to aj 2 roky stare, alebo len z pasu zbehnute. Mozno sa nejedna zrovna o ne, ale nejaka nezrovnalost bola, tak ju riesia. No a popri tom poriesia aj ostatne veci, kde by sa na nieco mohlo prist.
Vies aky je rozdiel medzi nami dvoma ? Ja mam celu tu kauzu na haku aj ked tusim, a som presvedceny, ze su v tom +/- vsetci !
Ty, len aby si si mohol prihriat svoju Renaultiu polievocku tu budes kopat do VW aj v pripade, ze sa nakoniec zisti, ze ani vy nieste cisty ! :-!
Radsej sa staraj o veci ktore su pre vas potrebne:
Urobili ste pekny voz - Talisman. Nech vasi do neho daju aj poriadny motor a 4x4 a dam im JA :yes:
Lebo dizajnovo ma po tych poslednych 2 Lagunach Renault fakt ze potesil !
Kvalitou interieru idete tiez hore, tak len tak dalej, nech je konkurencia ktora bude aj ostatnych tlacit dopredu, hore...
Pre zakaznika to bude win x win situacia - dostane za obvyklu cenu vyber medzi viacerymi znackami s lepsou kvalitou.

A este k tym naftogatiam: Sme v Europe... :-! Takze ak by to aj dopadlo pre hocikoho hociajko, defakto sa nic nedeje, akurat sa urobi bububu, nonono a ide sa dalej - tak, ako to vypada aj s VW.
Mne islo len o to, aby ste si vy ostatni uz dali dole tie anti-VW bryle a klapky, a zacali vnimat situaciu realne tak, aka naozaj je. Nieje ruzova, to sa nehadam. Niektori vyrobcovia uz mali velkohube vyhlasenia ze nahradia naftaky hybridmi, ap... No tak fajn, do toho ! Ja stale este nasim verim, ze tak ako fyzika funguje, tak s kvalitne urobenym motorom, jeho SW, a vstrekovanim SCR sa proste dobry naftak urobit da.
A da sa urobit vsetkym. Takze ja pausalne naftaky nezavrhujem - pre niektorych uzivatelov ( auta od cca 1,5 tony tazsie s velkymi najazdmi km ) je to stale prva volba.
Len nech to uz prestanu flakat a odrbavat, a nech sa zakaznici pripravia na castejsie dolievanie SCR a nech cerp. stanice urobia k tomu dobry servis, nech to nema pre zakaznika negativny vplyv.
Tot vsio.
:-!
20. 1. 2016 18:46
Re: Co som hovoril vcera ???
Proč se tedy zatím nenašel jiný podvodník než VW? Tobě nevadí, že ti novináři lžou? Pokud by napsali, že jde o jejich domněnky, tak to ještě pochopím. Ale vědomé lhaní nechci tolerovat. Třeba tento článek začíná lží hned v prvním odstavci.
"Úřady ve Francii zjišťují, jak si osobní auta v běžném provozu vedou v otázce emisí. V případě Renaultu tyto kontroly vyústily ve svolávací akci."
Přitom ta probíhající svolávačka 15 000 Capturů 1.5 dCi 110 nemá s kontrolami ve Francii nic společného. Nemá ani nic společného s Dieselgate. Je staršího data. Jde o auta vyrobené od února do září. Od začátku září už auta byla v pořádku a probíhající svolávačka je interní věcí Renaultu.