Francouzský trh v roce 2012: Žádný model nepřekonal hranici 100.000 prodaných kusů
Na francouzském trhu se v průběhu roku 2012 prodalo 1.898.872 nových aut, což je o 14 procent méně než v roce 2011. Loni se v zemi galského kohouta prodalo nejméně nových vozů od roku 1997.
Francie loni také ztratila titul druhého největšího trhu v Evropě. Překonala ji totiž Velká Británie. Ztrácely i domácí francouzské automobilky, jejich podíl totiž výrazně klesl, a to na 42 %, což je historické minimum.
Ve Francii se loni žádný automobil nedostal přes hranici 100.000 prodaných exemplářů. Vedle prodejní krize za to může i mezigenerační výměna malých modelů z dílny domácích automobilek Renault a Peugeot, které zde pravidelně bojují o titul nejprodávanějšího vozu.
Loni z tohoto souboje vyšel vítězně Renault Clio třetí generace, který byl v zemi galského kohouta nejprodávanějším autem i v roce 2011. Jeho prodeje však kvůli nízkým prodejům a mezigenerační výměně meziročně klesly o 30 procent z 123.827 prodaných kusů na 87.194 prodaných kusů.
Clio čtvrté generace do boje o nejvyšší příčky za rok 2012 nezasáhlo kvůli pozdnímu vstupu na trh. Po zahájení prodeje se však rychle vyšvihlo pořadím nahoru a během listopadu dokonce bylo ve Francii nejprodávanějším autem. Na konci roku mělo Clio IV 21.568 registrací, což znamenalo v celkovém pořadí 26. místo.
Druhým nejprodávanějším vozem ve Francii byl loni Peugeot 208, který na trh vstoupil na přelomu let 2011 a 2012. Konkurent Clia z dílny Peugeotu nastřádal 66.368 registrací. Předchůdce 208, model 207 měl v předloňském roce 103.332 registrací, loni pak 43.487 registrací, což mu stačilo k devátému místu.
Stupně vítězů uzavírá další malý Francouz, a to Citroën C3. Toho se loni prodalo 62.922 exemplářů, o 21 procent méně než v roce 2011.
Do top ten se probojoval pouze jediný vůz jiné než francouzské značky. Stal se jím celkově sedmý Volkswagen Polo s 44.181 registracemi. Dvanáctý pak byl VW Golf s 37.066 registracemi.
Upozornit bychom měli i na výsledek šestnáctého Nissanu Qashqai. Japonského crossoveru se loni ve Francii prodalo 30.846 kusů, což je čtyřprocentní nárůst proti roku 2011. Pokud nepočítáme Peugeot 208, který se začal prodávat na konci předloňského roku, je to jediný vůz z nejlepší dvacítky, kterému prodeje meziročně významněji vzrostly. Takřka neznatelně si pomohla také osmnáctá Dacia Sandero (+ 0,3 %).
Francouzský trh v roce 2012 – registrace nových aut podle modelů | ||||
Poř. | Model | 2012 [ks] | 2011 [ks] | Rozdíl [%] |
1. | Renault Clio III | 87.194 | 123.827 | -30% |
2. | Peugeot 208 | 66.368 | 197 | 33589% |
3. | Citroën C3 | 62.922 | 79.364 | -21% |
4. | Renault Mégane | 60.900 | 78.858 | -23% |
5. | Renault Scénic | 56.855 | 66.362 | -14% |
6. | Peugeot 308 | 45.746 | 62.279 | -27% |
7. | VW Polo | 44.181 | 53.586 | -18% |
8. | Peugeot 3008 | 43.863 | 53.302 | -18% |
9. | Peugeot 207 | 43.487 | 103.332 | -58% |
10. | Citroën C4 | 40.538 | 46.390 | -13% |
11. | Renault Twingo | 39.697 | 68.236 | -42% |
12. | VW Golf | 37.066 | 43.975 | -16% |
13. | Citroën C4 Picasso | 34.224 | 46.982 | -27% |
14. | Dacia Duster | 33.829 | 51.613 | -34% |
15. | Ford Fiesta | 31.502 | 45.025 | -30% |
16. | Nissan Qashqai | 30.846 | 29.703 | 4% |
17. | Opel Corsa | 27.437 | 38.680 | -29% |
18. | Dacia Sandero | 27.409 | 27.325 | 0% |
19. | Peugeot 508 | 25.953 | 28.513 | -9% |
20. | Citroën DS3 | 25.108 | 33.015 | -24% |
21. | Toyota Yaris | 24.779 | 21.493 | 15% |
22. | Citroën C3 Picasso | 23.009 | 31.141 | -26% |
23. | VW Tiguan | 22.811 | 14.810 | 54% |
24. | Peugeot 5008 | 22.357 | 27.899 | -20% |
25. | Peugeot 206+ | 21.808 | 44.183 | -51% |