Frankfurt živě: Ferrari F430 Challenge

Frankfurt živě: Ferrari F430 Challenge

 
 

Po modelových žních minulých autosalonů přichází Ferrari na letošním IAA "jen" se závodní F430 Challenge. To v příštím roce doplní F360 Challenge a v roce 2007 bude již výhradním náčiním pro značkový okruhový pohár.

Po modelových žních minulých autosalonů přichází Ferrari na letošním IAA "jen" se závodní F430 Challenge. To v příštím roce doplní F360 Challenge a v roce 2007 bude již výhradním náčiním pro značkový okruhový pohár.

Osmiválcový model F430 Challenge se stane od roku 2007 výhradním strojem pro adrenalinu chtivé majitele vozů Ferrari, kteří se utkávají ve Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. V letošním roce se značka přehoupne přes hranici 5000 prodaných vozů (vloni 4975 ks), takže není důvod proč sportovní pohárové aktivity omezovat.

Při vývoji F430 Challenge se inženýři pustili do již nacvičeného cizelování silniční verze nejmenšího Ferrari. Testování ve Fioranu a na dalších slavných okruzích by mělo opět přivést majetné závodníky k hotovému speciálu. Poprvé je u silničního Ferrari pro okruhy použit brzdový systém s kompozitovými kotouči (uhlík-keramika), elektronicky ovládaná převodovka je tradičně odvozena z funkčních principů použitých ve vozech formule 1. Sintrované třecí plochy obložení dvoukotoučové elektricky ovládané spojky umožnily dosahovat stejných časů (150 ms) pro přeřazení rychlostních stupňů jako u sériového silničního F430, ovšem za mnohem extrémnějších podmínek na závodním okruhu.

Pneumatiky bez vzorku vyvinula na zakázku firma Pirelli, tak aby plnily jak požadavky trakce a vedení vozu v zatáčkách, tak dlouhé životnosti při závodech. Výměna kol je v případě F430 Challenge urychlena díky devatenáctipalcovým diskům uchyceným jedinou centrální maticí.

Pohotovostní hmotnosti 1225 kg (bez paliva) je výsledek redukčních zákroků, při kterých došlo k výměně skel (přední z materiálu Lexan), zabudování nového výfukového systému a mnoha dalším úpravám. Elektronika byla na mnoha místech omezena nebo zcela eliminována. Je to případ svorného mechanického diferenciálu, stabilizační systém je trvale vyřazen z činnosti, převodovka i motor zachovávají pouze sportovní režim nastavení, podobně jako ABS a ASR. Řidiči zůstává jen možnost zapnuti/vypnutí ASR, jinak je vše jen na jeho umění. Důkladný okruhový tuning prodělal také podvozek, tedy vše od pružin, přes tlumiče až po stabilizátory.

Nový volant umožňuje snadnou demontáž pro rychlé nasednutí do vozu, na jeho středu jsou tlačítka pro ovládání radiového kontaktu s boxy a nastavení rychlosti pro jízdu v pit lane.


Po návratu z frankfurtského autosalonu zveřejníme rozsáhlou přílohu čítající okolo 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek či plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 

Tapety

Ferrari F430 Challenge Ferrari F430 Challenge
Ferrari F430 Challenge Ferrari F430 Challenge
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Jak se dělá Ferrari (Roadlook TV) Jak se dělá Ferrari (Roadlook TV)

Maranello je malé italské město z provincie Modena, které…

Ferrari F430 Spider Biofuel: (bio)hazard se sportovní ikonou? Ferrari F430 Spider Biofuel: (bio)hazard se sportovní ikonou?

Tlak legislativců na jednom z nejdůležitějších trhů nutí…

 



 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…