Frankfurt živě: Ferrari F430 Scuderia - premiéra s Michaelem Schumacherem
Na ne právě liduprázdném výstavišti se v jednom místě během prvního novinářského dne zvyšovala hustota velmi důležitých návštěvníků z řad domácího a světového tisku. Ano, právě tak to vypadalo v okolí stánku Ferrari. Nové výkonnější a lehčí F430 se tu totiž odhalilo rukou mistra volantu a domácího miláčka Michaela Schumachera.
Zvláštní označení. Scuderia nebo, chcete-li, „Stáj“. Chce snad Ferrari naznačit, že nový nástupce Challenge Stradale pochází z lepšího chovu, než plemenní býci ze Sant´Agaty? Ti dva si nedají pokoj ani po smrti.
Od oleje umazaný duch Enza Ferrariho zvedl z obláčku rukavici a praštil do tváře svého stejně průsvitného konkurenta. Feruccio Lamborghini jen s námahou potlačil výbuch hněvu, když se Enzo se škodolibým smíchem otočil, aby se seshora podíval, co to jeho ragazzi zase vyvedli.
Obskurní výjev, ale s trochou představivosti a faktu, jak se nenáviděli… Zřejmě by padlo minimálně pár facek. Souboj těchto velikánů pokračuje i dnes. Na dálku, prostřednictvím techniky, počtem koní, ovladatelností. A podle všeho si z Maranella vyšlápli a vytvořili si nepatrný náskok.
Inženýři ve Ferrari postavili auto, které se mělo jmenovat Challenge Stradale. Tedy podle logické posloupnosti, vycházející z předpokladu, že po 360 CS dorazí F430 CS. Že se tak nestalo, je mnohem méně důležité než soubor technických změn na samotném automobilu.
Pohotovostní hmotnost se snížila o 100 kg, takže suchá hmotnost činí 1250 kg. Ani výkon nezůstal stejný. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 l má teď místo 360 kW (490 k) až 375 kW (510 k) při stejných 8500 ot./min., tedy skoro 119 k/l.
Dalším důvodem k hrdosti, vyplývající ze schopností přenášet technologie F1 na běžné silnice, je nový software Superfast, který umožňuje zkrátit dobu řazení automatizované převodovky na 60 milisekund. O vylepšení jízdních vlastností se postará integrovaná kontrola trakce, která poprvé sdružuje chytrý diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac.
Náš názor na design dáme stranou, jen bychom rádi upozornili na pár zajímavých detailů. Kvůli zvětšenému zadnímu difuzoru se přemístily koncovky výfuků z okrajů nárazníku kousek výš a skoro doprostřed zadní části. A uvidíme, kolik z vás bude v diskuzi srovnávat hranatější přední nasávací otvory s těmi, které pohlcují vzduch na Lamborghini Gallardo. Mimochodem, kombinace červeného laku a zlatých disků kol (ukrývajících keramické brzdy), by mohla být hitem podzimu.
Jestli byl pro německé novináře nový kůň ve stáji větším lákadlem než expilot Michael Schumacher, který na autosalonu IAA ve Frankfurtu nové Ferrari F430 Scuderia odhalil, to nevíme. Zákazníci v Německu však budou rádi za obě ikony současného světa značky Ferrari.