Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Freightliner SuperTruck se zaměřuje na spotřebu paliva

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Společnost Daimler Trucks North America pod tradiční značkou Freightliner představila na Mid-America Trucking Show koncept tahače s propracovanou aerodynamikou.

Freightliner, resp. Daimler Trucks North America, se aerodynamicky optimalizovaným konceptům těžkých nákladních vozidel pro dálkovou dopravu věnuje již od roku 2009, kdy byl představen první koncept, na nějž navázal projekt Revolution Innovation v roce 2012 a aktuálním vrcholem vývoje je letošní souprava SuperTruck.

Koncept tahače s propracovanými aerodynamickými vlastnostmi exteriéru, který je poháněn 10,7-litrovým motorem o výkonu 287 kW (390 k) a točivém momentu 2573 N.m.

Freightliner SuperTruck i přes snahu o dosažení co nejideálnějšího proudění vzduchu kolem soupravy zachovává tradiční znaky severoamerických tahačů v podobě kapoty motoru a do výšky protažené kabiny s obytným prostorem.

Ve srovnání s konceptem z roku 2012 je SuperTruck mírně konzervativnější v oblasti designu i provedení kabiny a mnohem více se tak přibližuje současným sériovým vozidlům, ale zároveň se může pochlubit poměrně působivými výsledky v oblasti spotřeby paliva.

Freightliner totiž tento prototyp vyslal na 312 mil (502 km) dlouhou testovací jízdu po dálnici Texas Interstate 35, kde souprava dosáhla při průměrné rychlosti 65 mph (105 km/h) spotřeby paliva 19,3 litru nafty na 100 km.

Kromě propracované aerodynamiky se na jeho nízké spotřebě paliva podílí i navigační systém s 3D grafikou nebo systém monitorování tlaku v pneumatikách, který má rovněž přispět k úspoře paliva, stejně jako systém nastavení světlé výšky vozu podle jízdní situace.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
31. 3. 2015 19:32
slusna
velmi slusna spotreba
Avatar - wakantanka
31. 3. 2015 08:53
Je to paradox
ako sa výrobcovia snažia čoi urobiť s aerodynamikou a po cestách aj tak jazdia poväčšinou minimálne "ošetrené" vozidlá. Pes je väčšinou zakopaný v tom, že príplatok za podobný aero paket je taký, že je nakoniec pri predpokladanej úspore paliva ekonomicky neefektívny. Dosť sa čudujem Američanom, že v tejto oblasti nejdú ešte ďalej, keďže ich neobedzuje dĺžka súpravy ako u nás.