Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso Canter E-CELL: Nákladní elektromobil v Hannoveru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Na IAA v Hannoveru má tento týden na stánku Daimler Trucks světovou premiéru koncept elektřinou poháněného automobilu Fuso Canter E-CELL.

Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC), která je součástí Daimler Trucks, představí elektrický nákladní vůz Fuso Canter E-CELL na veletrhu v Hannoveru. Téměř neslyšný, emise nevypouštějící nákladní automobil má mít dojezd kolem 120 km, čímž se stává ideálním řešením pro městská centra a jiné ekologicky citlivé lokality.

Fuso Canter E-CELL, jehož základem je Fuso Canter 3S13 s celkovou hmotnosti 3,5 tuny má být vhodný pro každodenní použití. Baterie jsou umístěny v rámu podvozku. Nový koncept má ukázat, že nejmodernější technika brzy umožní využití elektromotorů i pro nákladní dopravu.

Lehký nákladní automobil Fuso Canter je nejprodávanějším modelem Daimler Trucks. Vyrábí se jak s naftovým motorem, tak v hybridní verzi. Téměř 1.000 těchto hybridních vozů brázdí silnice Japonska, Austrálie, Hong Kongu, Irska a v rámci velkého testovacího programu také v Londýně. V závislosti na podmínkách ušetří hybridní pohon kombinující turbodiesel s elektromotorem mezi 10 a 15 % paliva. Dvoutunová verze Canter Hybrid má spotřebu 8,6 l na 100 km, což je v současnosti v Japonsku nejnižší spotřeba paliva mezi nákladními vozy.

I evropské provedení Fuso Canter s novým třílitrovým vznětovým čtyřválcem patří mezi vozy šetrné k životnímu prostředí. Od jara letošního roku je dodáván v provedeních splňujících EEV(Enhanced Environmentally-friendly Vehicle), což jsou emisní standardy v současnosti nejpřísnější dobrovolné normy. Oproti již tak přísným limitům Euro 5 znamená norma EEV další snížení emisí pevných částic o jednu třetinu.

Společnost Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) byla založena v Kawasaki v Japonsku, z 85 % ji vlastní Daimler AG. V roce 2009 prodala automobilka okolo 99.500 vozidel, do toho jsou započítány lehké, střední i těžké nákladní vozy a autobusy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)