Fuso odhaluje novou generaci Super Great pro Japonsko
Fuso Super Great bylo ve své první generaci uvedeno na japonský trh v roce 1996 a pro letošní rok byla připravena zcela nově vyvinutá generace těchto těžkých nákladních vozidel, využívající techniku mateřského koncernu Daimler Trucks používanou i v těžkých nákladních vozidlech značky Mercedes-Benz pro evropský trh.
Ve své nejnovější podobě má Fuso Super Great navazovat na své přímé předchůdce a nabízet podobně širokou paletu provedení a konfigurací podvozků od 4x2 po 8x8 s hmotností nad 15 tun.
Novinka bude ve všech provedení disponovat pohonnou jednotkou v podobě přeplňovaného řadového vznětového šestiválce OM 470 o objemu 10,7 litru vyráběného pro Fuso Super Great v závodě značky Mercedes-Benz v Mannheimu. Motory určené pro těžká nákladní vozidla značky Fuso plně vyhovují japonským emisním standardům JP17.
Spolu s motory budou z Evropy a to ze závodu v Gaggenau pro Fuso Super Great dodávány i dvanáctistupňové automatizované mechanické převodovky.
Podle materiálů Daimler Trucks má nová generace Fuso Super Great nastavit měřítko efektivity těžkých nákladních vozidel na japonském trhu a i díky kombinaci pohonné jednotky s automatizovanou mechanickou převodovkou dosahovat o 15 procent nižší spotřeby paliva oproti předchozí generaci.
Fuso Super Great ve své nejnovější generaci pak má na japonském trhu nabízet i nejmodernější bezpečnostní a asistenční systémy mezi těžkými nákladními vozidly. V jeho výbavě bude mimo jiné systém nouzového brzdění Active Brake Assist 4 (ABA4) či Sideugard Assist, informující řidiče o přítomnosti ostatních účastníků silničního provozu v nepřehledných situacích.