Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gas Gas si pro rok 2019 připravil ostrá endura, trialové stroje i motorky pro děti

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Španělská značka Gas Gas se v roce 2017 vrátila mezi aktivní výrobce motocyklu a pro letošní sezónu si připravila řadu atraktivních novinek.

Gas Gas se v roce 2015 dostal do finančních problémů a skončil v likvidaci, ale v roce 2017 se s novým majitelem vrátil a nabídl své tradiční trialové motocykly i ostrá endura. Vedle nich pak v jeho nabídce figurují i motocykly pro děti a mezi nejčerstvější novinky patří i elektrokolo.

Pro modelový rok 2019 si Gas Gas připravil řadu novinek, kterou zahajují motocykly Enduro GP s dvoutaktními jednoválci o objemu 199,4 cm3, 249,3 cm3 a 299,3 cm3.

Tyto modely se pyšní barevným provedením inspirovanými závodními motocykly továrního týmu a mohou se pochlubit komponenty podvozku Kayba, brzdami Nissin a výfukovými systémy FMF. Všechny tři modely jsou díky své konstrukci, motorům i použitým komponentům připraveny pro prakticky okamžité závodní nasazení bez dalších úprav.

Trialové modely Trial GP se svými kapalinou chlazenými dvoutaktními jednoválci o objemu 124,8 cm3, 247,7 cm3, 272,2 cm3 a 294,1 cm3 jsou rovněž inspirovány závodními stroji továrních jezdců a mohou být ihned nasazeny do závodů.

Vedle samotného vzhledu ve stylu továrních strojů nabízí modely Trial GP novou zadní kyvnou vidlici v kombinaci s tlumičem značky Öhlins a karbonový kryt sání. Motocykly, jejichž suchá hmotnost je pouhých 67 kg, vzniknou v limitované edici, čítající 800 exemplářů.

Gas Gas vedle svých dvoutaktů v létě letošního roku uvede na trh i elektrický trialový speciál TXe. Tento motocykl o hmotnosti 69 kg využívá ke svému pohonu elektromotor o výkonu 15 kW, který spolupracuje se šestistupňovou převodovkou. Plánována je pro letošní rok limitovaná edice 200 strojů.

Gas Gas eContact je rovněž elektrickým motocyklem, ale na rozdíl od modelu TXe, určeného pro závodní nasazení, představuje stroj pro jezdce, kteří se rádi projedou v terénu na lehkém a obratném stroji. Navíc je díky výkonu 4,8 kW a absenci převodovky dostupný širokému spektru uživatelů a za jeho řídítka lze usednout, i když jste držitelem řidičského oprávnění skupiny B.

Na elektrickou energii sází Gas Gas spolu s mateřskou společností Torrot i v případě nových motocyklů pro děti. Ty jsou pro letošní rok nabízeny ve verzích Enduro, Trial a Supermotard, u nichž lze volit mezi provedeními One a Two, z nichž první stojí na 10palcových kolech a druhé na 12palcových kolech. K dispozici pak mají být i 14palcová kola.

Gas Gas u menších dětských motorek uvádí, že maximální rychlost je omezena na 32 km/h a u větších pak na 40 km/h. Vedle toho pak využívají nový systém Parental Control, kdy je lze ovládat prostřednictvím chytrého telefonu a to včetně zastavení motoru.

Prozatím poslední novinkou značky Gas Gas pro rok 2019 je elektrokolo Pyrenees, jehož základem má být lehký a zároveň pevný rám z hliníkové slitiny, který mají doplňovat vysoce kvalitní komponenty.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
15. 2. 2019 11:40
Gasgas mi nesmí do baráku
Po katastrofálních zkušenostech s kvalitou Gasgasů jsem se už kdysi zařek, že mi nesmí do baráku. A prorokoval jsem jim brzký krach. Ani jsem nevěděl, že před čtyřmi lety opravdu řachli ...

Fajn může být ta elektrotrialka, docela překvapuje ten šestikvalt ??