Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GeigerCars Hannibal – Bourák do jakéhokoli terénu

Miroslav Kudělka
Diskuze (10)
GeigerCars.de představil již nejednu modifikaci Hummeru H2, ale vždy se jednalo o jeho posun silničním směrem. Úprava Hannibal z něj však dělá dravce do nejtěžšího terénu jak výkonem motoru, tak i extrémním podvozkem.

GeigerCars.de představil již nejednu modifikaci Hummeru H2, ale vždy se jednalo o jeho posun silničním směrem. Úprava Hannibal z něj však dělá dravce do nejtěžšího terénu jak výkonem motoru, tak i extrémním podvozkem.

Hummer H2 je určen především pro jízdu v terénu a tak se od GeigerCars.de konečně dočkal pořádné úpravy také ve smyslu off-road. Základ úpravy je poměrně jednoduchý - silný motor, velká kola a zvýšený podvozek. Vezmeme-li to po pořádku, tak motor je již známý kompresorem přeplňovaný 6,0 l V8 s chladičem stlačeného vzduchu. Jeho výkon 440 kW (598 k) při 5200 ot/min a točivý moment 780 Nm při 4700 ot/min jsou zárukou dostatečné dynamiky. Velká kola mají chromované ráfky z lehké slitiny 12J x 20“ osazené terénními pneumatikami 38x15,5 R 20 a působí přímo kolosálně. Již dostatečně velká světlá výška 250 mm byla pomocí nových pružících a tlumících jednotek zvýšena o dalších 180 mm. Přední náprava dostala vinuté pružiny, zadní vzduchové. Výsledkem je světlá výška více než 400 mm a celková výška vozu 2440 mm! Setkání s takovým vozem musí být opravdu zajímavé.

Změny již ne tak patrné jsou například tužší zkrutné stabilizátory na obou nápravách omezující naklánění vysokého vozu v zatáčkách nebo obrovské kotoučové brzdy na přední nápravu. Kotouče o průměru 380 mm svírají hliníkové třmeny se šesti pístky. Vzhled vozu doplňují prvky z leštěné nerezi. Rám chránící masku chladiče doplňuje přídavný nárazník s náběhy chránícími spodní část přídě. Střechu zdobí světelná rampa nutná k jistému pohybu v nočním terénu. Dynamika 3000 kg těžkého vozu je s tímto motorem ohromující. Zrychluje z 0-100 km/h za 8,5 sekundy a dosahuje elektronicky omezené rychlosti 160 km/h. Nízká rychlost je daná použitými pneumatikami, které svým terénním vzorkem neumožňují bezpečné dosažení teoretické rychlosti 225 km/h, jíž je vůz schopen.

Pro ty, kterým se nechce za úpravu motoru utratit bezmála 26 tis.Euro je k dispozici méně výkonný kit za 15 tis., který obsahuje také kompresor, ale vnitřní díly motoru neprošly jemným doladěním. Výkon této jednotky je 392 kW (532 k) a točivý moment 740 Nm.

Miroslav Kudělka
Diskuze (10)