Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gemballa Mirage GT: v limitované edici bude jen 25 kousků

Roman Daněk
Diskuze (6)
Vše lze vylepšit, i supersportovní Porsche Carrera GT. Tuner Gemballa připravil speciální edici Mirage GT se zvýšeným výkonem a černými doplňky karosérie i interiéru. Výsledek je opravdu zajímavý.

Není to zas tak dávno, kdy Porsche oficiálně uzavřelo výrobu supersportovní střely, modelu Carrera GT. Porsche plánovalo vypustit do světa rovnou tisícovku sporťáků. Nakonec se počet vyrobených aut se zastavil na čísle 1 270, což je slušná cifra. Ono by se asi prodalo ještě více aut, ale to by ve stejné době nesmělo na trh přijít Ferrari Enzo a Mercedes-Benz SLR McLaren.

Ladičská firma Gemballa, specialista na tuning vozů Porsche, připravila limitovanou edici s názvem Mirage GT. Omezená série bude mít 25 kusů aut, tedy přesně počet, aby se upravená sportovní verze Mirage GT mohla zúčastnit prestižních vytrvalostních závodů 24 hodin Le Mans. Navíc šéf společnosti Gemballa se nechaly slyšet, že více než polovina aut je už prodaná a na dalších pár kousků má objednávky se složenou tučnou zálohou.

Pro úpravu vozu kalibru Porsche Carrera GT je nutno volit velmi obezřetně, aby výsledek odpovídal velmi dramaticky posazené pořizovací ceně. Z toho plyne i použití pouze uhlíkových kompozitů na veškeré doplňky karosérie. Přídavný spoiler na přídi, kapota s výdechem horkého vzduchu od chladiče motoru, vstupy vzduchu po straně spoileru. Na bocích jsou černou barvou zvýrazněny vstupy chladícího vzduchu v prazích. Na střeše přibyl velký vstup vzduchu k sání motoru, který postupně přechází v upravené víko motorového prostoru, aby byla zajištěna jeho dokonalá funkce. Mohutné zadní křídlo bylo ještě zvětšeno. Záď zdobí čtveřice kruhových koncovek výfuku, přídavné výstupy ohřátého vzduchu od motoru a v difuzoru zakomponovaná dvojice couvacích světlometů. Pro lepší přehled o dění za vozem je na střechu instalována kamera, jež přenáší obraz na displej v kokpitu.

Motor dostal po jemném vyladění přidáno téměř 40 koníků, jejichž radostné řehtání podporuje zcela přepracované výfukové potrubí. Černá kola Gemballa GT Sport mají odlišné průměry. Přední náprava je osazena ráfky 9,5J x19“, zadní pak 12,5J x 20“ s pneumatikami 265/35 ZR 19 a 335/30 ZR 20.

V interiéru je zcela nová středová konzola z uhlíkového kompozitu s integrovaným audio systémem a 6,5“ displejem. Karbonový design je použit j na přístrojovém panelu. Sportovní volant o průměru 340 mm je čalouněn semišem Alcantara stejně jako velká část interiéru v kombinaci s hladkou kůží. Na závěr je tu cena úprav: kdo by měl zájem, musí si připravit 229 800 eur bez daně, což je při současném kurzu cca 6,3 mil. korun. A nezapomeňte na dalších asi 15 mil. korun za samotné Porsche Carrera GT.

Roman Daněk
Diskuze (6)
Avatar - Roman Daněk (Autofun.cz)
5. 10. 2007 16:38
Re: No teda, to se dělá?
Myslím, že to bylo obráceně, pádž Carrera GT se vyrábí déle, než Corsa OPC ;-)
Avatar - Dragon.001
5. 10. 2007 14:29
Re: No teda, to se dělá?
ok, inspirace může být. Ale dej si fotky těch zrcátek vedle sebe. Až na zhruba 2 drobné detaily jsou identické!
5. 10. 2007 14:18
Re: No teda, to se dělá?
A jeste neco tu je,,okopceny".Radici paka z vozu Mpv(co nebliz volantu).Ale,stejne jako v pripade zrcatek,u nikoho jinyho,nez u zavodnich vozu se neinspirovali.
Avatar - Dragon.001
5. 10. 2007 14:03
No teda, to se dělá?
Hezká kára. I když bych za ty prachy radši Ferrárko či Lambo. Tohle je sice lepší, ale pořád Porsche.

A navíc zrcátka okopčený z Corsy OPC [odkaz] No fuj! Že se nestyděj :no: