Výroba jednoho Voltu nestojí přes 1,5 milionu, dušuje se GM

 

General Motors dementuje zprávy, že by výroba jednoho elektromobilu Volt stála 80 tisíc dolarů, tedy přes 1,5 milionu korun.

V prosinci loňského roku se objevily zprávy, že každý vyrobený Chevrolet Volt stojí daňové poplatníky čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,8 milionu korun dle současného kurzu. Ty byly záhy dementovány. V současnosti s agentura Reuters hovoří o částce mezi 76 a 88 tisíci dolary (1,46-1,69 mil. Kč). Ta zahrnuje fixní náklady na vývoj vozu, zařízení na výrobu, díly a práci.

Nejsou brány v úvahu částky vyložené na reklamu, ani sesterské modely Opel/Vauxhall Ampera prodané v Evropě. Celkové investice do elektromobilů s prodlouženým dojezdem dle Reuters spolykaly 1,2 miliardy dolarů, tedy aktuálně zhruba 23 miliard korun.

Zatím si v USA zákazníci koupili 21,5 tisíce Voltů. Doug Parks, viceprezident globálního produktového programu General Motors, v rozhovoru pro zmíněnou agenturu připustil: „Je to pravda, ještě nevyděláváme, ale nakonec budeme. Jakmile se zvedne prodej a výroba a přijde na řadu auto druhé generace, ztráty určitě minimálně snížíme.“

General Motors ale úvahy Reuters podložené informacemi od analytiků oficiálně dementuje. Ve oficiální tiskové zprávě uvádí: „Odhad současné ztráty na jednotku je špatný. Zčásti proto, že pověření pracovníci či spolupracovníci agentury vydělili celkové náklady na vývoj počtem dosud prodaných Voltů, místo aby je rozdělili na dobu životnosti programu. Jejich výsledná čísla tedy jsou tím pádem vyšší než ve skutečnosti. Kromě toho, výzkum v oblasti baterií, elektromotorů, rekuperačního brzdění a ovládacích prvků najde použití ve více současných i budoucích modelech. Zvýšením jejich výroby pořizovací náklady i konečná cena klesnou, což ovšem povede k ziskovosti Voltu i dalších elektrických vozidel v blízké budoucnosti. Bude to pouze trvat déle.“

I když nejsou Chevrolet Volt a Opel Ampera v tuto chvíli nijak levnou záležitostí, evropského sourozence ocenili také motorističtí novináři starého kontinentu. Na březnovém autosalonu v Ženevě získal za svůj technický přínos prestižní titul Automobil roku (Car Of The Year) 2012.

JAKE.AUTO.CZ: Chevrolet Volt (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 

Štítky Chevrolet

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok

General Motors začne testovat autonomní vozy v provozu.…

Chevrolet Volt:  Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace Chevrolet Volt: Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace

Chevrolet již začátkem letošního roku představil novou…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…