Výroba jednoho Voltu nestojí přes 1,5 milionu, dušuje se GM
V prosinci loňského roku se objevily zprávy, že každý vyrobený Chevrolet Volt stojí daňové poplatníky čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,8 milionu korun dle současného kurzu. Ty byly záhy dementovány. V současnosti s agentura Reuters hovoří o částce mezi 76 a 88 tisíci dolary (1,46-1,69 mil. Kč). Ta zahrnuje fixní náklady na vývoj vozu, zařízení na výrobu, díly a práci.
Nejsou brány v úvahu částky vyložené na reklamu, ani sesterské modely Opel/Vauxhall Ampera prodané v Evropě. Celkové investice do elektromobilů s prodlouženým dojezdem dle Reuters spolykaly 1,2 miliardy dolarů, tedy aktuálně zhruba 23 miliard korun.
Zatím si v USA zákazníci koupili 21,5 tisíce Voltů. Doug Parks, viceprezident globálního produktového programu General Motors, v rozhovoru pro zmíněnou agenturu připustil: „Je to pravda, ještě nevyděláváme, ale nakonec budeme. Jakmile se zvedne prodej a výroba a přijde na řadu auto druhé generace, ztráty určitě minimálně snížíme.“
General Motors ale úvahy Reuters podložené informacemi od analytiků oficiálně dementuje. Ve oficiální tiskové zprávě uvádí: „Odhad současné ztráty na jednotku je špatný. Zčásti proto,
že pověření pracovníci či spolupracovníci agentury vydělili celkové náklady na vývoj počtem dosud prodaných Voltů, místo aby je rozdělili na dobu životnosti programu. Jejich výsledná čísla tedy jsou tím pádem vyšší než ve skutečnosti. Kromě toho, výzkum v oblasti baterií, elektromotorů, rekuperačního brzdění a ovládacích prvků najde použití ve více současných i budoucích modelech. Zvýšením jejich výroby pořizovací náklady i konečná cena klesnou, což ovšem povede k ziskovosti Voltu i dalších elektrických vozidel v blízké budoucnosti. Bude to pouze trvat déle.“
I když nejsou Chevrolet Volt a Opel Ampera v tuto chvíli nijak levnou záležitostí, evropského sourozence ocenili také motorističtí novináři starého kontinentu. Na březnovém autosalonu v Ženevě získal za svůj technický přínos prestižní titul Automobil roku (Car Of The Year) 2012.