Výroba jednoho Voltu nestojí přes 1,5 milionu, dušuje se GM

 

General Motors dementuje zprávy, že by výroba jednoho elektromobilu Volt stála 80 tisíc dolarů, tedy přes 1,5 milionu korun.

V prosinci loňského roku se objevily zprávy, že každý vyrobený Chevrolet Volt stojí daňové poplatníky čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,8 milionu korun dle současného kurzu. Ty byly záhy dementovány. V současnosti s agentura Reuters hovoří o částce mezi 76 a 88 tisíci dolary (1,46-1,69 mil. Kč). Ta zahrnuje fixní náklady na vývoj vozu, zařízení na výrobu, díly a práci.

Nejsou brány v úvahu částky vyložené na reklamu, ani sesterské modely Opel/Vauxhall Ampera prodané v Evropě. Celkové investice do elektromobilů s prodlouženým dojezdem dle Reuters spolykaly 1,2 miliardy dolarů, tedy aktuálně zhruba 23 miliard korun.

Zatím si v USA zákazníci koupili 21,5 tisíce Voltů. Doug Parks, viceprezident globálního produktového programu General Motors, v rozhovoru pro zmíněnou agenturu připustil: „Je to pravda, ještě nevyděláváme, ale nakonec budeme. Jakmile se zvedne prodej a výroba a přijde na řadu auto druhé generace, ztráty určitě minimálně snížíme.“

General Motors ale úvahy Reuters podložené informacemi od analytiků oficiálně dementuje. Ve oficiální tiskové zprávě uvádí: „Odhad současné ztráty na jednotku je špatný. Zčásti proto, že pověření pracovníci či spolupracovníci agentury vydělili celkové náklady na vývoj počtem dosud prodaných Voltů, místo aby je rozdělili na dobu životnosti programu. Jejich výsledná čísla tedy jsou tím pádem vyšší než ve skutečnosti. Kromě toho, výzkum v oblasti baterií, elektromotorů, rekuperačního brzdění a ovládacích prvků najde použití ve více současných i budoucích modelech. Zvýšením jejich výroby pořizovací náklady i konečná cena klesnou, což ovšem povede k ziskovosti Voltu i dalších elektrických vozidel v blízké budoucnosti. Bude to pouze trvat déle.“

I když nejsou Chevrolet Volt a Opel Ampera v tuto chvíli nijak levnou záležitostí, evropského sourozence ocenili také motorističtí novináři starého kontinentu. Na březnovém autosalonu v Ženevě získal za svůj technický přínos prestižní titul Automobil roku (Car Of The Year) 2012.

JAKE.AUTO.CZ: Chevrolet Volt (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok

General Motors začne testovat autonomní vozy v provozu.…

Chevrolet Volt:  Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace Chevrolet Volt: Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace

Chevrolet již začátkem letošního roku představil novou…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…