GM zmenšuje ztrátu v Evropě, pomohl Opel Mokka

Evropská divize General Motors nadále zůstává ztrátová, její pozice se ale zlepšuje. Její ztráta za druhé čtvrtletí činí 110 milionů dolarů (asi 2,2 miliardy korun), což je třetina toho co loni. Před rokem ztráta GM v Evropě činila 394 milionů dolarů (cca 7,8 miliardy korun).
Finanční ředitel koncernu Dan Ammann si nemyslí, že by se situace na evropském trhu výrazně změnila. „Samozřejmě nemáme kontrolu nad evropským makroekonomickým prostředím, které je nadále problémové, i přesto však jsme na dobré cestě," říká Ammann.
Ztrátu podle Ammanna pomohly snížit nové modely na trhu. Jmenovitě se jedná o sedan střední třídy Cadillac ATS a SUV Opel Mokka, které se kvůli zájmu zákazníků bude nově vyrábět i ve Španělsku.
Opel v posledních měsících uvedl na trh dokonce tři modely, vedle Mokky ještě stylové miniauto Adam a kabriolet Cascada. Modernizací pak nedávno prošla Insignia.
Během prvního pololetí se na evropských trzích prodalo 37.953 exemplářů Mokky. Adam dosáhl 21.879 registrací a Cascada 2.963 registrací.
Ke snížení ztráty však vedly i další faktory. Koncern v Evropě výrazně snižoval své náklady, které byly ve druhém čtvrtletí proti minulému roku sníženy o 400 milionů dolarů (asi 7,9 miliardy Kč). Vedle toho GM lépe využívalo kapacitu svých továren.
Do budoucna může GM snížit své náklady díky alianci s francouzským PSA Peugeot-Citroën. Ammann přiznává, že se koncern zaměřuje na realizaci dříve zveřejněných projektů, další finance ale do PSA investovat nebude. V současnosti GM drží ve francouzské automobilce sedmiprocentní podíl.
Cílem evropské divize amerického koncernu pro letošní rok je lehce snížit loňskou ztrátu, která činila 1,8 miliardy dolarů. Zpátky v černých číslech chce být evropská divize GM do roku 2015.