GMC Sierra: I krabice musí být aerodynamická
Snaze o co nejnižší spotřebu paliva se nevyhnuly ani velké americké pickupy. Litrové tříválce se pod jejich kapotou zatím neobjevují, vozy však sázejí na účinnější aerodynamiku. GMC o novém full-size pickupu Sierra dokonce tvrdí, že strávil nejvíce času v aerodynamickém tunelu ze všech modelů značky.
Tým inženýrů zkoumal každý milimetr karoserie automobilu, aby byla jeho aerodynamika co nejúčinnější. Aerodynamická inženýrka Diane Blochová připomíná, že nezáleží na jednotlivých komponentech, ale na celku. „Určitý tvar zpětného zrcátka nevytváří určitý odpor vzduchu, to až jeho interakce se zbytkem vozu,“ říká Blochová.
GMC upozorňuje například na spoiler pod předním nárazníkem, který snižuje odpor vzduchu tím, že vzduch směruje k zemi a ne na podvozek. Upraven byl i tvar výklopných dveří od korby. Kvůli nežádoucímu proudění vzduchu mezi kabinou a korbou bylo nutné použít nové těsnění.
Mnozí majitelé pickupů řeší, zda je lepší mít dveře od korby zvednuté, nebo sklopené. Aerodynamicky účinnější je podle Blochové mít dveře v horní poloze, sklopené dveře minimalizují výhodné proudění vzduchu, který postupně klesá za kabinou auta.
Na aerodynamiku auta mohou mít negativní vliv i prvky, které si zákazníci koupí až dodatečně. Následkem použití širších pneumatik nebo deflektoru na kapotě proti hmyzu tak může být vyšší spotřeba a hluk.
Aerodynamice pickupu však může pomoci kryt korby, a to nejlépe z nějakého měkkého materiálu. Zlepšit proudění vzduchu mohou i stupačky, a to pokud jsou kulaté, nebo ještě lépe, pokud jsou integrované do karoserie vozu.
Nová generace full-size pickupu GMC Sierra, sourozence Chevroletu Silverado, bude dostupná se 4,3litrovým šestiválcem (212 kW a 413 N.m) a 5,3litrovým osmiválcem (250 kW a 519 N.m), přičemž obě jednotky spolupracují se šestistupňovým automatem. Později nabídku rozšíří ještě 6,2litrový osmiválec. Zákazníci mohou vybírat mezi třemi kabinami a různými délkami korby podle dané verze.