Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GMC Sierra: I krabice musí být aerodynamická

David Bureš
Diskuze (15)
Nová generace pickupu Sierra má být nejúspornějším osmiválcovým pickupem na trhu. Úspornosti pomáhá i účinná aerodynamika auta.

Snaze o co nejnižší spotřebu paliva se nevyhnuly ani velké americké pickupy. Litrové tříválce se pod jejich kapotou zatím neobjevují, vozy však sázejí na účinnější aerodynamiku. GMC o novém full-size pickupu Sierra dokonce tvrdí, že strávil nejvíce času v aerodynamickém tunelu ze všech modelů značky.

Tým inženýrů zkoumal každý milimetr karoserie automobilu, aby byla jeho aerodynamika co nejúčinnější. Aerodynamická inženýrka Diane Blochová připomíná, že nezáleží na jednotlivých komponentech, ale na celku. „Určitý tvar zpětného zrcátka nevytváří určitý odpor vzduchu, to až jeho interakce se zbytkem vozu,“ říká Blochová.

GMC upozorňuje například na spoiler pod předním nárazníkem, který snižuje odpor vzduchu tím, že vzduch směruje k zemi a ne na podvozek. Upraven byl i tvar výklopných dveří od korby. Kvůli nežádoucímu proudění vzduchu mezi kabinou a korbou bylo nutné použít nové těsnění.

Mnozí majitelé pickupů řeší, zda je lepší mít dveře od korby zvednuté, nebo sklopené. Aerodynamicky účinnější je podle Blochové mít dveře v horní poloze, sklopené dveře minimalizují výhodné proudění vzduchu, který postupně klesá za kabinou auta.

Na aerodynamiku auta mohou mít negativní vliv i prvky, které si zákazníci koupí až dodatečně. Následkem použití širších pneumatik nebo deflektoru na kapotě proti hmyzu tak může být vyšší spotřeba a hluk.

Aerodynamice pickupu však může pomoci kryt korby, a to nejlépe z nějakého měkkého materiálu. Zlepšit proudění vzduchu mohou i stupačky, a to pokud jsou kulaté, nebo ještě lépe, pokud jsou integrované do karoserie vozu.

Nová generace full-size pickupu GMC Sierra, sourozence Chevroletu Silverado, bude dostupná se 4,3litrovým šestiválcem (212 kW a 413 N.m) a 5,3litrovým osmiválcem (250 kW a 519 N.m), přičemž obě jednotky spolupracují se šestistupňovým automatem. Později nabídku rozšíří ještě 6,2litrový osmiválec. Zákazníci mohou vybírat mezi třemi kabinami a různými délkami korby podle dané verze.

David Bureš
Diskuze (15)
19. 5. 2013 07:55
Re: Koľko tých pick-upov aj niečo vozí?
Přesně tak.

( Nechci tady mlít nesmysly, ale mám pocit, že auta tohoto typu tam mají navíc při nákupu daňové zvýhodnění.)
Avatar - anti99
19. 5. 2013 01:21
Re: Koľko tých pick-upov aj niečo vozí?
no jasne ze sa trucky vyuzivaju, ako to tu lonestartexas uz napisal. My truck is muy business >:-[]
... ,ale ten clanok mi prijde zvlastny, ked inzinieri milimeter po milimetri skumali karoseriu trucku aby mala v8 najlepsiu spotrebu >:-[] to musela byt dobra ulejvacka :-!
Avatar - eliot
18. 5. 2013 23:01
Re: Koľko tých pick-upov aj niečo vozí?
Samozřejmě na to,aby vozily náklad nepotřebují jezdit vždy do terénu , řada z nich mnohdy jezdívá naložena a to se nehnou moc často z nezpevněných cest. Jen tak na předvádění tu mají spíše SUV než pickupy ,které oproti SUV celkově více prakticky využívají. Co se týká té image ve spojení s pickupy , tak především imagovkami bývají luxusnější pickupy , např. takový Cadillac Escalade EXT uvidíš vcelku málokdy naloženého ve městech a mimo města jako opravdového pracanta takřka vůbec . Celkově však pick upy v USA pracovně využivají dost.
Avatar - Lonestarstate
18. 5. 2013 22:58
Re: Koľko tých pick-upov aj niečo vozí?
Ano, vozí. A terén není nutně tankodrom....stačí nezpevněná polní cesta....vezeš zásobu pití pro celou rodinu na týden, pár věcí na zahradu, venku je 40 stupňů a pořádná vlhkost ve vzduchu.... opravdu si nedokážu představit, že by tu někdo dobrovolně jezdil ve Fabii bez klimatizace. Prostě jiný podmínky. Žádný pozérství.
Avatar - jozephko
18. 5. 2013 21:16
Koľko tých pick-upov aj niečo vozí?
Veľmi by ma zaujímalo,či Američania na tých pick-upoch aj niečo vozia, alebo to slúži hlavne ako imagovka. Či to náhodou nie je ako s SUV-kami, z ktorých veľká väčšina sa do terénu nikdy nedostane.