GM představuje full-size dvojčata Chevrolet Silverado/GMC Sierra 2014
Číslo skutečně není překlepem, to, že v USA jsou v automobilovém světě ještě o rok napřed, není žádnou novinkou. Dvojčata se představí až v lednu v Detroitu, ale koncern GM uvolnil fotografie a alespoň kusé základní údaje už nyní. Nové modely nahradí současnou, šest let vyráběnou generaci.
Celohliníkové zážehové motory EcoTec3 používají přímý vstřik, vypínání poloviny válců kvůli snížení spotřeby a v neposlední řadě proměnné časování ventilů. Jsou celkem tři. Vidlicový šestiválec 4,3 l a dva osmiválcové „small blocky“, pochopitelně také s uspořádáním do V a objemy 5,3, respektive 6,2 l. Zatím bez podstatných čísel, známy jsou pouze kompresní poměry: 11.0:1 v případě prvních dvou, respektive 11.5:1 u největšího V8. Připomeňme, že současná řada je v základu vybavena agregátem V6 4,3 l/145 kW a v nabídce je i silnější 4,8 l V8 s 225 kW. Standardem bude pro všechny verze šestistupňová samočinná převodovka místo dřívější čtyřstupňové, poháněna je buď jedna, nebo obě nápravy.
Nový je rám z vysokopevnostní oceli, který zároveň snížil hmotnost aut. Brzdy jsou kotoučové, řízení dostalo elektrický posilovač s variabilním účinkem místo hydraulického. Nesmí scházet ani moderní elektroničtí pomocníci: kontrola stability včetně přívěsu a asistent při rozjezdech do kopce, varování před čelní kolizí, hlídač přejetí pruhu na dálnicích a automatické parkování. Vysokopevnostní ocel byla použita i na velkou část karoserie, která může mít u Silverada tři (1768, 2012 a 2438 mm) a v případě Sierry dvě (1981 a 2438 mm) délky ložné plochy. Kapota je pro změnu hliníková stejně jako část předního zavěšení.
Auta se zvenčí změnila hodně. Nárazníky i obří masku chladiče rozdělenou na dvě a v případě GMC dokonce na tři části bychom u těch předchozích hledali marně. Silverado má dělená i přední světla, luxusnější Sierra pak dostala do vínku jiná projektorová, září na karoserii větší porcí chromu a disponuje nášlapy i vzadu na korbě pro snadnější přístup. Aerodynamika obou sourozenců byla vylepšena optimalizací zrcátek i střechy. Dveře dvojkabin (crew cab) jsou větší a zadní se otevírají nezávisle na předních, dosud byly tzv. sebevražedné. Nezasahují také až do střechy. Zadním cestujícím se zvětšil prostor pro nohy o 13 cm. K mání bude ale i dvoudveřové provedení (regular cab).
Modernější a kvalitnější interiér nabídne třeba bezdrátové připojení a displeje. Menší s úhlopříčkou 4,2 palce je umístěn mezi přístroji před řidičem, větší osmipalcový uprostřed palubní desky slouží informačnímu systému MyLink/IntelliLink. Materiály na palubní desce jsou měkčené, v nabídce najdeme i hliníkové prvky a kožené čalounění. Sierra může mít navíc zásuvku na 110 V, až 5 USB portů a slot na SD karty.
Silverado a GMC Sierra konkurují v USA vozům třídy full-size: nejprodávanějšímu pickupu (pardon, trucku) světa, Fordu F-150. Jejich přímým soupeřem je i Chryslerův Ram 1500. Výroba obou nováčků se rozběhne na jaře 2013.