Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GreenFuture: Budoucnost Škody Auto bude zelená

Škoda
Škoda
Škoda
Škoda
8 Fotogalerie
Diskuze (6)
Škoda Auto myslí více ekologicky. Strategií nazvanou GreenFuture přispěje ke splnění cílů plánů koncernu Volkswagen na ochranu životního prostředí.

Škoda chce v rámci strategie GreenFuture podpořit trvale udržitelný rozvoj podniku. Prioritou je zejména výroba efektivních vozidel a šetrné nakládání se zdroji v celé firmě. Automobilka toho bude chtít dosáhnout menší spotřebou energie a vody, nižšími emisemi škodlivých látek a vyšším podílem recyklace.

„Pod názvem GreenFuture jsme sestavili tým odborníků, který bude řídit ekologické aktivity společnosti Škoda efektivněji,“ říká Winfried Vahland, předseda představenstva mladoboleslavské automobilky. Tým GreenFuture je podřízen přímo představenstvu společnosti.

V rámci strategie koncernu VW Group na ochranu životního prostředí má být výroba aut značky Škoda do roku 2018 o čtvrtinu šetrnější k životnímu prostředí. GreenFuture stojí na třech hlavních pilířích: GreenProduct, GreenFactory a GreenRetail.

Součástí GreenProdukt jsou úsporné automobily, prodávané s označením GreenLine a Green tec. Mladoboleslavská značka v současnosti nabízí 48 modelů, které v kombinovaném cyklu vypouštějí méně než 120 gramů CO2 na ujetý kilometr. Deset z nich pak emituje méně než 100 gramů oxidu uhličitého na kilometr.

V provozu je také testovací flotila elektromobilů Octavia Green E Line, díky které chce Škoda získat poznatky o vozech s elektrickým motorem.

V rámci pilíře GreenFactory se výrobce soustředí zejména na snižování spotřeby energie a vody, množství odpadu vznikajícího na jeden vůz, stejně jako na emise oxidu uhličitého a prchavé organické sloučeniny, takzvané VOC (Volatile Organic Compounds), které vznikají například při lakování karoserií.

Do tohoto pilíře například spadá nová servomechanická lisovací linka, která byla tento týden spuštěna v závodě v Mladé Boleslavi. Linka díky rekuperaci a akumulaci energie pracuje až o 15 procent úsporněji než srovnatelné starší linky, zároveň je rychlejší a přesnější. Toto zařízení je jedním z nejmodernějších svého druhu ve střední Evropě, Škoda do něj investovala na 66 milionů eur.

Pilíř GreenRetail se týká šetrnosti dealerství a servisů k životnímu prostředí. Automobilka pravidelně kontroluje, zda prodejci a servisy dodržují ekologické standardy. Například v rámci loňské akce nazvané Jarní úklid bylo ze skladů českých servisů Škoda vyřazeno zhruba 95 tun nepotřebného materiálu, přičemž téměř 90 % z něj bylo dále zpracováno.

Vstoupit do diskuze (6)