Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee Trackhawk má po úpravě 1.200 koní. Ve sprintu natře i supersport

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Přijde vám sériových 707 koníků pod kapotou Grand Cherokee Trackhawk málo? Hennessey pro vás má šílené řešení.

Jako by už sériový Jeep Grand Cherokee Trackhawk nebyl dostatečně šíleným autem. Pohání jej 6,2litrový osmiválec vyšroubovaný na výkon 527 kW (707 k) a 873 N.m točivého momentu. Z klidu na 96 km/h zrychluje 3,5 sekundy a jet může maximální rychlostí až 289 km/h.

Už to jsou parametry, které strčí do kapsy Porsche Cayenne Turbo či Lamborghini Urus. Texaskému úpravci Hennessey to však nestačilo a pustil se do úpravy SUV, které tak přijíždí s famózním výkonem 894 kW (1.200 k) a točivým momentem 1354 N.m.

Mimořádná porce výkonu přináší i těžko uvěřitelné zrychlení. Na rychlost 96 km/h totiž auto potřebuje pouhých 2,3 sekundy! A když podržíte plynový pedál u podlahy ještě o něco déle, můžete se dostat na maximálku 321 km/h. Čtvrt míle urazí automobil za 9,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 233 km/h. Hennessey říká, že Trackhawk je teď nejrychleji akcelerujícím SUV na světě. A s extrémní úpravou si nevyšlápne jen na sportovně-užitkové vozy, ale i leckteré supersporty. Tvůrci však dodávají, že k maximálnímu výkonu je třeba 109oktanového paliva a speciálních závodních pneumatik.

Úprava nabízená texaskou společností nese označení HPE1200 a jak správně tušíte, číslo symbolizuje výkon. Upgrade pohonné jednotky zahrnuje kompresor s objemem 4,5 litru, kované hliníkové písty, modernizované tělo škrticí klapky či upravenou řídící jednotku.

U nás byste provedení Trackhawk hledali v nabídce Jeepu marně, v USA však jeho ceník startuje na 86.200 dolarech (1,9 milionu korun). Pokud byste chtěli automobil s úpravou od Hennessey, musíte si připravit podstatně vyšších 179.000 dolarů (téměř čtyři miliony korun). Produkce bude omezena na 24 kusů a tvůrci vám auto posadí na závodní pneumatiky. Trackhawk je vybaven pohonem všech kol, jednoduchým přepnutím z něj však můžete udělat zadokolku. A s takovou už to může být na silnici hodně velká zábava…

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
16. 10. 2018 17:35
nova generacia Grandu
pride ako model 2020. A Grand nieje priamou konkurenciou luxusneho segmentu aj ked by to tak mohlo vyzerat. Je to segment sam o sebe, aj ked cenovkou niekedy atakuje premiu.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2018 15:14
Re: nova generacia
2015 to byl facelift = současná generace se vyrábí od 2010
Avatar - Martin911Turbo
16. 10. 2018 14:39
Re: nova generacia
Máš pravdu, Grand Cherokee, je poslední model co je na trhu už od konce roku 2015, v podstatě v době kdy se začal prodávat nový Renegade a Compass

Já čekám, že bude nový až po uvedení Commandera, kde podle mě Jeep udá novou vlnu na které se poveze zbytek modelů další roky

Je to jejich v Evropě a Usa hlavní model v kompletní motorizaci, kterou jiné modely nemají a mít nebudou, takže si dají práci na novém modelu aby ho potom mohli dalších 10 let prodávat jen s faceliftem
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2018 13:06
nova generacia
nevie niekto kedy pride nova generacia GCH? .... lebo aj ked sa mi ta sucasna paci ... voci nejakemu novsiemu RR sport alebo novemu GLE aj X5 ci XC90 tu uz citit vek ( minimalne v kabine ale aj technologicky ) ... no a kedze tu mame novy compass aj wrangler a facelifty cherokee aj renegade tak mi pride ze teraz uz je na rade GCH.... aj tu by to chcelo uz kusok "vynovit" a spravit z neho konecne dostojnu vlajkovu lod jeepu ... a kedze nejake tie facelifty GCH uz boli ocakavam uz rovno novu generaciu ... snad coskoro :yes:

PS: v cine je sice este od GCH vacsi grand commander ale nadalej povazujem u nas ( v eu ) za vlajkovu lod od jeepu prave grand cherokee :yes:
Avatar - fOE
16. 10. 2018 13:05
Z 0 na 100
V clanku cteme:"Na rychlost 96 km/h totiž auto potřebuje pouhých 2,3..."
... tipuju: litru benzinu?

A dale:"Čtvrt míle urazí automobil za 9,6..." no radeji nic... >:-[] >:D