Porsche Cayenne Turbo S: Nejostřejší osmiválec má 419 kW a 800 N.m

 

Faceliftované Porsche Cayenne druhé generace se představilo už loni v červenci. Verze Turbo S ale v modernizovaném SUV dosud chyběla. Zuffenhausen to napravuje v Detroitu.

Cayenne Turbo S převzalo styling upravených sourozenců, má ale blyštivě černou mohutnou mřížku (nebo spíš mříž?) chladiče a ramena vnějších zpětných zrcátek. Lemy blatníků zase pokrývá barva zbytku karoserie, tmavé oplastování se sem tak nějak nehodí, najdeme ho pouze na podvozku a prazích. Taktéž lakován je mohutný spoiler na pátých dveřích. Svou sílu dává auto najevo hlavně zepředu, vzadu najdeme jen dvě dvojice koncovek výfuku... Příplatkové sportovní potrubí se chlubí sympozérem, který sbírá ty nejlepší zvuky a pouští je do audiosoustavy, aby měla posádka z jízdy pořádné zážitky. Kdyby někomu ale přišly příliš umělé, dá se tahle funkce vypnout...

Nejdůležitější jsou však technické změny, které na první pohled nevidíme. Zážehový vidlicový osmiválec 4,8 l posílil z 405 na 419 kW, má vylepšení spalování směsi a dvě turbodmychadla se přemístila přímo do výfukového potrubí. Největší točivý moment také stoupl ze 750 na 800 N.m. Cayenne pochopitelně nepřišel po pohon všech kol, Porsche Traction Management ale posílá porci newtonmetrů hlavně dozadu, dopředu jen tehdy, když je třeba. Trakci a ovladatelnosti v zatáčkách napomáhá upravený torque vectoring PTV Plus, také stabilizační systém PDCC prošel modifikacemi a zamezuje přílišným náklonům karoserie.

A není to málo, říká si někdo. Určitě ne. Nové Cayenne Turbo S totiž sprintuje z klidu na stovku za 4,1 s, zatímco předchozí model stejnou disciplínu zvládal za čtyři a půl. To je docela rozdíl. Jeden z testovacích pilotů Porsche pak dostal tohle auto na Nordschleife pod osm minut. V Zeleném pekle zajel čas 7.59,74 min, rychlejšího SUV momentálně není. Na německé dálnici se rozjede až ke 284 km/h.

Z takových výkonů se až točí hlava, vždyť tohle (super)sportovní, atletické a hlavně velké čtyřdveřové porsche je pořád tak trochu terénní auto. Jenže masu oceli, hliníku, plastů a dalších materiálů na kolech je také nutné zastavit. Kompozitové keramické brzdové kotouče mají vpředu průměr 420 mm a zakusují se do nich desetipístkové (!) třmeny, zatímco zadním, o 50 mm menším stačí čtyři pístky.

Standardně má ve výbavě přední diodová světla, interiér s karbonovým obložením je jinak pochopitelně v kůži a navíc ho lze koupit v černokrémové kombinaci, sic možná kapánek nepraktické, ale rozhodně efektní. Sedačky mají vyryté logo Porsche. Cayenne Turbo S není nijak levné, patřičně bohatí Němci si jej koupí nejdříve ve druhém čtvrtletí letošního roku za minimálně 166.696 eur, tedy skoro 4,74 milionu korun. K nám se určitě dostane také a částka, kterou vyberete na jeho pořízení ze svého konta, bude nejspíš podobná...

JAKE.AUTO.CZ: Porsche Cayenne druhé generace 958/92A (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
Zdroj: Porsche

Štítky SUV Porsche Sportovní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 






 
Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Včera

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je vlastně mini. S digitálními budíky, dotykovým otevíráním dveří a klimatizaci i audiem poháněnými sluneční energií. Budoucnost? Kdepak...




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je to laciný doping, pro modernizaci ekonomiky spíš brzda

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je…

Do České republiky má v letošním roce prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet zhruba…