Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Brio Prototype: Budoucnost pro thajské silnice

Diskuze (5)
Honda připravuje nový model zaměřený specificky na Thajsko a Indii. Logickou volbou je malá karoserie a úsporný motor.

Japonská Honda chce posílit svoje postavení na rozvíjejících se trzích jihovýchodní Asie. Tržní potenciál těchto lidnatých zemí – konkrétně se jedná o Thajsko a Indii – chce využít s modelem Brio, který je navržen podle potřeb místních zákazníků. Honda tak následuje příkladu svých japonských a korejských konkurentů, jmenovitě především Suzuki a Hyundai.

Honda Brio, která debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Bangkoku zatím s přívlastkem Prototype, je sériovým provedením studie Honda New Small Concept, představené v lednu na autosalonu v New Delhi. Brio zachovává proporce i tvary předchůdce, jednotlivé detaily ale byly upraveny pro sériovou výrobu.

Vnější rozměry vozu jsou 3610 mm x 1680 mm x 1475 mm. Honda slibuje v těchto proporcích dostatečný vnitřní prostor, a to díky adaptaci filozofie man maximum, machine minimum, která znamená zvětšení prostoru pro cestující na úkor místa zabraného mechanickými komponenty.

Auto je určeno především do městského provozu. Japonská automobilka s ním chce v Thajsku a Indii nabídnout hodnotnější alternativu ke svým motocyklům, na zdejších cestách velmi rozšířeným.

Oficiální tisková zpráva se nezmiňuje o použitém motoru, omezuje se jen na konstatování normované spotřeby paliva „do 5 l/100 km“, což novince na cílových trzích zaručí výhodnější daňové sazby. Neoficiální místní zdroje zmiňují trojici motorů: jako pravděpodobnou motorizaci čtyřválec 1,2 i-VTEC (66 kW), který známe z Hondy Jazz, jako téměř jistou nový odvozený tříválec 0,9 l o výkonu kolem 50 kW a jako možnou 1,5litrový turbodiesel.

Prodej pětidveřového modelu Brio bude zahájen v březnu 2011. Cena v Thajsku bude začínat na necelých 400.000 bahtů, což je téměř čtvrt milionu korun. Honda však ujišťuje, že v kontextu zdejšího trhu se jedná o dobrý poměr ceny k užitné hodnotě a výkonu.

Diskuze (5)
Avatar - gld
1. 12. 2010 17:57
Re: brio
No z fotiek som to neodtušil, to si zaznamenal správne :-)

V prvom rade, honda je mainstreamová automobilka. Tzn. o každom jej novom modeli môžme vysoko pravdepodobne predpokladať, že bude tiež patriť do mainstreamu >:D

Potom je tu tá cena. Trocha sebavedomá, ale v rámci normy. Nepoznáme ešte úroveň sériovej výbavy a vlastne ani motor.

Vyššia cena je znakom prémiových automobiliek, ale rozhodne nie je základom veci. Uvediem príklad. Aj taký peugeot má výborne, vo vyšších výbavách až luxusne spracované interiéry, a oproti svojej francúzskej mainstreamovej konkurencii (renault) dosť nadsadenú cenu. Teraz otázka, robí ho to prémiou? ;-)

Ešte k tým crz a legend, ktoré spomínaš. Crz je športovo orientovaný hybrid. Čo už samo o sebe znie čudne, ale hlavným dôvodom zvýšenej ceny sú použité technológie a dobré meno predchodcu. Nie prémiový punc automobilky. A legend, špičkové technológie, luxusná výbava a tomu odpovedajúca cena. V amerike a pod značkou acura to kľudne môže byť prémia. Ale v európe nie, napriek tomu že sa nejedná ani o lacný, ani o podradný automobil.
Avatar - King
1. 12. 2010 17:14
Re: brio
Celkem by mě zajímalo, jaks takhle z těch pěti fotek poznal, že je to mainstreamové auto. ;-) Faktem je, že neznáme ani image Hondy na thajském a indickém trhu a nejsme schopni ani porovnat Brio s Aygem nebo Twingem, takže zatím můžeme zhodnotit pouze předpokládanou cenu jako poměrně luxusní. Mimochodem i cena je jedním z dílků prémiové skládačky.

Mimochodem - nedá se říci, že by Honda dělala jen čistě mainstreamové produkty, Accord i Legend jsou ve všech částech světa s výjimkou Evropy považovány za luxusní zboží, u NSX a S2000 tomu bylo ostatně taktéž a dnes je takové CR-Z také velmi luxusní záležitost. Problémem je, že ten, kdo Hondě nejvíc hází klacky pod nohy v tažení za prémií (popřípadě subprémií, kterou odmítáš), je sama Honda. :-! Ale to už je trochu mimo diskuzi o Briu. :-)
Avatar - gld
1. 12. 2010 11:00
Re: brio
Prémiová cena, mainstreamové auto.. nie práve cesta na výslnie >:D

A teórie o subprémiách a podobné hovadiny odmietam, "takmerprémiový" dojem si honda buduje najmä na americkom trhu, ale čo tam treba na ohúrenie, kvalitne spracovanú prístrojovku?

Hondu zachraňuje najmä, ako si spomenul, rozumná cenová politika pri väčších modeloch a tiež etablovanosť mien ako "civic" a "accord". Ale aj tak pôsobí tlačová správa o aute za 250 000, ktoré nahradzuje skúter vtipne :-)
Avatar - King
1. 12. 2010 10:29
Re: brio
Už sis mohl všimnout, že se Hondy cenově nijak nepodbízejí a víceméně platí, že čím menší Honda, tím větší cena, vztaženo pochopitelně ke konkurenci. Zatímco Accord a Legend mají value 4 money slušné, CR-V už patří k těm dražším, Civic si také drží cenu velmi tvrdošíjně a Jazz, to už je opravdu úlet, i když se na něj nemůže nahlížet běžnou optikou malého auta. Brio bude konkurence spíše Aygu než M2 a cena bude zase vyšší.

Nevíš, že Honda tvrdí, že chce být "alternative premium"? ;-) Třeba u CR-Z platí, že německá prémie valí bulvy, na kolik si ho Honda cení. >:D
Avatar - gld
1. 12. 2010 10:11
brio
Neviem v akom štádiu deformácie je thajský trh s autami, no cena 250 000 českých korún mi príde za auto nahradzujúce skúter privysoká.

Iste, nejedná sa o nízkonákladové auto v doslovnom zmysle, viem si ho predstaviť aj v európe ako konkurenta mazdy 2, ale aj tak..