Honda Brio Prototype: Budoucnost pro thajské silnice
Japonská Honda chce posílit svoje postavení na rozvíjejících se trzích jihovýchodní Asie. Tržní potenciál těchto lidnatých zemí – konkrétně se jedná o Thajsko a Indii – chce využít s modelem Brio, který je navržen podle potřeb místních zákazníků. Honda tak následuje příkladu svých japonských a korejských konkurentů, jmenovitě především Suzuki a Hyundai.
Honda Brio, která debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Bangkoku zatím s přívlastkem Prototype, je sériovým provedením studie Honda New Small Concept, představené v lednu na autosalonu v New Delhi. Brio zachovává proporce i tvary předchůdce, jednotlivé detaily ale byly upraveny pro sériovou výrobu.
Vnější rozměry vozu jsou 3610 mm x 1680 mm x 1475 mm. Honda slibuje v těchto proporcích dostatečný vnitřní prostor, a to díky adaptaci filozofie man maximum, machine minimum, která znamená zvětšení prostoru pro cestující na úkor místa zabraného mechanickými komponenty.
Auto je určeno především do městského provozu. Japonská automobilka s ním chce v Thajsku a Indii nabídnout hodnotnější alternativu ke svým motocyklům, na zdejších cestách velmi rozšířeným.
Oficiální tisková zpráva se nezmiňuje o použitém motoru, omezuje se jen na konstatování normované spotřeby paliva „do 5 l/100 km“, což novince na cílových trzích zaručí výhodnější daňové sazby. Neoficiální místní zdroje zmiňují trojici motorů: jako pravděpodobnou motorizaci čtyřválec 1,2 i-VTEC (66 kW), který známe z Hondy Jazz, jako téměř jistou nový odvozený tříválec 0,9 l o výkonu kolem 50 kW a jako možnou 1,5litrový turbodiesel.
Prodej pětidveřového modelu Brio bude zahájen v březnu 2011. Cena v Thajsku bude začínat na necelých 400.000 bahtů, což je téměř čtvrt milionu korun. Honda však ujišťuje, že v kontextu zdejšího trhu se jedná o dobrý poměr ceny k užitné hodnotě a výkonu.