Honda CB500X má v novém provedení výraznější X faktor
Honda uvedla model CB500X spolu se spřízněnými modely CB500F a CBR500R v roce 2013 jako crossover, který má svým stylem velmi blízko k cestovním endurům.
Kombinace atraktivního designu se spolehlivou pohonnou jednotkou a přívětivým podvozkem tomuto modelu zajistila úspěch u zákazníků a první výraznější modernizace přišla až v roce 2016, kdy došlo mimo jiné na úpravy ochrany proti větru a větší palivovou nádrž.
Pro sezónu 2019 si Honda připravila druhou výraznější modernizaci CB500X. Ta přináší zdokonalení techniky, více komfortu pro jezdce i atraktivnější design.
Honda CB500X, jejímž základem je ocelový rám, se ve svém nejnovějším provedení může pochlubit dvouválcem o objemu 471 cm3, poskytujícím nově o čtyři procenta vyšší výkon i točivý moment v rozmezí od tří do sedmi tisíc otáček. Za tímto zlepšením stojí úpravy v časování sacích i výfukovým ventilů spolu s novým výfukovým systémem.
Motor ovšem i nadále disponuje nejvyšším výkonem 35 kW (47,6 k) při 8600 min-1 a točivým momentem 43 N.m při 6500 min-1. Tyto prostřednictvím míří prostřednictvím nové antihoppingové spojky a šestistupňové převodovky k zadnímu kolu.
Modernizace se vedle pohonné jednotky projevuje i kompletním LED osvětlením a přepracovaným LCD přístrojovým displejem se zobrazením zařazeného rychlostního stupně a indikátorem vhodného řazení.
K identifikaci CB500X modelového roku 2019 pak mohou pomoci i robustnější kapoty, které zlepšují ochranu jezdce před nepřízní počasí, užší sedlo nebo nový výfukový systém. Důležitou novinku nejen pro jízdu mimo zpevněné vozovky představuje 19palcového přední kolo a delší zdvihy odpružení předního i zadního kola.
Honda CB500X s rozvorem kol 1445 mm, celkovou délkou 2155 mm, šířkou 825 mm a výškou 1410 až 1445 mm v závislosti na nastavení větrného štítku má sedlo ve výšce 830 mm. Motocykl s pohotovostní hmotností 197 kg je vhodný i pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2.