Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic: Oficiální fotky nového hatchbacku!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (146)
Honda na severoamerický trh uvádí vedle sedanu a kupé nové generace modelu Civic i jeho pětidveřové provedení, které se neliší od prototypu z letošního autosalonu v Ženevě.

Honda Civic desáté generace byla nejprve uvedena na severoamerický trh v loňském roce jako čtyřdveřový sedan a následně i jako dvoudveřové kupé. Letos je zde doplňuje pětidveřové provedení, jehož se na evropském trhu dočkáme začátkem příštího roku.

Hatchback má být do jisté míry globálním zástupcem své značky. Výroba pro severoamerický trh již byla spuštěna v britském Swindonu, odkud již míří první vozy za oceán, zatímco náběh produkce pro Evropu je zde naplánován na konec letošního roku.

Automobilka již při představení prototypu na autosalonu v Ženevě uvedla, že se jednat o nesportovnější Civic všech dob s nízkými a širokými proporcemi a delším rozvorem. To znamená, že narostl na rovných 4500 mm do délky (+130 mm), na šířku má přesných 1800 mm (+30 mm) a do výšky 1450 m, tam zase pro změnu 20 mm ubylo. Převisy jsou poměrně krátké.

Na severoamerický trh míří nový Civic v pěti stupních výbavy, jimiž jsou LX, Sport, EX, EX-L, a Sport Touring. Všech pět bude spojovat přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru. V případě verzí LX, EX a EX-L má disponovat výkonem 128 kW (174 k) a točivý momentem 220 N.m. Zbývající provedení pak mají mít výkon 132 kW (180 k) a stejný točivý moment jako slabší verze.

Standardem pro všechna provedení hatchbacku na severoamerickém trhu má být převodovka CVT a pro stupně výbavy LX, Sport a EX pak má být na přání k dispozici i šestistupňová manuální převodovka.

Honda zároveň s informacemi o zahájení výroby hatchbacku pro severoamerický trh a zahájení prodeje ve Spojených státech amerických během letošního podzimu potvrdila i uvedení provedení Type R v rámci desáté generace modelové řady Civic právě na základech pětidveřové verze.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (146)
18. 8. 2016 14:17
Re: Pěkné, pěkné......
Reklamni prospekty tedy nebudou tiskout?
Avatar - Emel
18. 8. 2016 08:57
Re: 9G vs 10G
Jo, TypeS.

No to by asi mohli, stačilo na 8G trošku dopilovat detaily. Možná něco bylo dané i snahou o lepší ochranu chodců nebo obecně bezpečnost. Ale kdyby jen pilovali detaily, tak by to pro fanoušky Hondy bylo asi příliš zbabělé a málo ulítlé ;-)
Avatar - Emel
18. 8. 2016 08:55
Re: Japonská hustokára
No dobře, Lexus je jiná liga... ale ono tam Audi třeba časem dospěje taky :-) , nebo takové GLA AMG... :-)
18. 8. 2016 07:06
Re: 9G vs 10G
A já s tím souhlasím. Jen je otázka, jestli toho nemohli dosáhnout, aniž by zkazili to dobré. U 8G pro mne nebyl výhrou ani interiér a nakonec ani podvozek, takže to auto mělo rezervy dostatečné.

Type S?
18. 8. 2016 07:03
Re: Japonská hustokára
Také mám rád starší japonská auta. Asi právě proto, že se moc neodlišovala od "normálu". A při pohledu do historie nemohu říct, že by neměli vkus.

F500 tedy nepovažuji za nějak expresivní, maximálně tak roztomilý. Do toho pojmu jsem se snažil hodit všechny ty kudrlinky, křivky pro křivky, prolisy atp. Vem si třeba predátoří masku Lexusu.