Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Hlavní trumfy v boji s konkurencí (Toyota RAV4 5D, Kia Sportage, Suzuki Vitara 5D) má CR-V ve výbavě, která obsahuje ABS, 2x airbag, centrální zámek s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna i zpětná zrcátka, imobilizér, litá kola, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, automatickou převodovku a také klimatizaci.

O pohon se stará jediný dodávaný motor. Jde o zážehový čtyřválcový dvoulitr se 16-ti ventily, podávající nejvyšší výkon 94 kW při 5500 otáčkách. Největší točivý moment 182 N.m je položen poněkud výše, než by se dalo očekávat - 4200 ot/min. Ve spojení se 4-stupňovou automatickou převodovkou s tzv. fuzzy logikou podává motor slušný výkon, řazení je plynulé, kick down (rychlé podřazení při prudkém sešlápnutí plynu) reaguje bez prodlevy. Samozřejmě, že automat nějaký ten kW ubírá, ale pro svižné uhánění po našich silnicích je to ve spojení se zážehovým dvoulitrem dostačující.

Pozoruhodný je systém zapojení pohonu všech kol. Za normálních podmínek jsou poháněna jen přední kola. Když přední kola začnou prokluzovat, dvě hydraulická čerpadla, která normálně stále vytvářejí shodné tlaky, vytvoří tlak rozdílný. Vzniklý rozdíl dá pokyn k připojení zadních kol přes vícelamelovou spojku. To vše ve zlomku sekundy. Jakmile prokluz kol skončí, pohon zadní nápravy se zase odpojí. Podle mého názoru jde o výborný systém vhodný právě pro rekreační vozy typu CR-V. Pokud uvážím, že pohon všech kol bude u většiny případů využit minimálně, jde v konečném důsledku o nezanedbatelnou úsporu paliva díky nižším ztrátám. Dalším pozitivním prvkem tohoto systému je plné automatizování těchto operací, takže i když si tento vůz koupí netechnický typ, přesto střední terén hravě překoná. Do většího terénu však CR-V rozhodně nelze doporučit, jelikož nemá vůbec chráněné spodní části a nemá redukci.

Díky nezávislému zavěšení kol jsou jízdní vlastnosti na běžné silnici velmi slušné. V zatáčkách se dosti vysoký (1705 mm) vůz moc nenaklání. Brzdy se seriově montovaným ABS podávají standardní výkon. Nejsou to ani jedovky , ani výrazně neslábnou.

Ovládání vozu je velmi pohodlné, vše jde lehce, tak jako bývá u osobních vozů Honda zvykem. Jedinou výtku bych měl k řadicí páce automatické převodovky pod volantem. Samotné umístění pod volantem by ani tak nevadilo, jako spíše to, že pro zvolení patřičného programu je třeba vyvinout dosti síly.

Interiér vozu je velmi prostorný vepředu i na zadních sedadlech. U zadních sedadel je možnost regulovat sklon sedadla, což má výhodu hlavně při velmi dlouhých jízdách, kdy už záda ve stále stejné poloze začínají bolet. Výhradu bych měl k některým lacině působícím plastům na přístrojové desce, např. plasty obalující tyč řízení obsahují řadu otřepů a ostrých hran. Naopak výborně je posádka zabezpečena, co se týče odkládacích ploch. Jen na přístrojové desce je jich asi pět.

Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný díky velkým dveřím, které se otevírají do boku. Na dveřích zavazadlového prostoru je vtipně umístěn háček, na který si můžete pověsit např. šaty při převlékání u vody... Základní objem je 374 litrů. Sklopením sedadel ho lze zvětšit až na 668 litrů. To však není vše. Deska zavazadlového prostoru je zároveň použitelná jako stolek. Po vyjmutí stolku z vozu stačí jen narovnat nohy stolku - a je to. To ale není vše. Pod tímto stolkem se v kufru vozu nalézá ještě malý „lavórek , ve kterém je možno např. umýt nádobí po pikniku v přírodě.

Celkové hodnocení je tedy více než dobré, jde o povedený automobil ve své kategorii. Jen cena 739.900,- (10/97) je na „rekreační vůz trošku vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 739 900 Kč Cena v testované výbavě: 739 900 Kč

Veolia Energie podala žalobu na OKD, kvůli dluhům. Za dodávané služby chce čtvrt miliardy Veolia Energie podala žalobu na OKD, kvůli dluhům. Za dodávané služby chce čtvrt miliardy

Společnost Veolia Energie podala žalobu na těžební firmu…

Putin je podle průzkumu důvěryhodnějším politikem než Trump Putin je podle průzkumu důvěryhodnějším politikem než Trump

Vladimir Putin je v zemích mnoha amerických spojenců…

Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu

Vyjednávači Spojených států, Kanady a Mexika zahájili…

Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem

Do módy přišel dlouhý sestřih trávníku. Ne, není řeč…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1973
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 182 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 8.5 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 374 / 668
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 460
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1705
d) rozvor (mm): 2620
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 



Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video) Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video)

Během jízd pro veřejnost se na Severní smyčce stala již…

Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

 



 
Ojetá Toyota Yaris II (P9): Skvělé auto ještě lepší?

Ojetá Toyota Yaris II (P9): Skvělé auto ještě lepší?

Dnes 08:00

Původní yaris z roku 1999 byl trefou do černého. Technicky i tvarově přesvědčivý vůz zaznamenal na evropském trhu obrovský úspěch. Druhá generace již nebyla tak průkopnická, avšak souhrnně nabídla ve všech směrech více.




Blesk.cz

Bolí vás záda? Možná děláte těchto 7 chyb!

Bolí vás záda? Možná děláte těchto 7 chyb!

Bolesti zad jsou civilizačním problémem. Mnohým problémům ale můžete předcházet. Přečtěte si, zda neděláte…

Policisté z kauzy vražedkyně z Anděla před soudem: Podle GIBS nezabránili vražednému řádění

Policisté z kauzy vražedkyně z Anděla před soudem:…

Michelle Sudků si loni v červenci v supermarketu v OC na Smíchově mezi regály náhodně vybrala oběť a usmrtila ji…

 

iSport.cz

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart přišel k výhře

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart…

Fotbalisté Hapoelu Beer Ševa se střídajícím útočníkem Tomášem Pekhartem v úvodním utkání čtvrtého předkola Ligy…

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

 

Reflex.cz

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…

Středoafrický Čad: Země plná byrokracie a korupce, kde si za peníze koupíte témeř vše

Středoafrický Čad: Země plná byrokracie a korupce,…

Čad rozhodně nepatří k vyhledávaným turistickým destinacím a jakákoli zmínka o něm spíše nahání strach. Když…