reklama


Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Hlavní trumfy v boji s konkurencí (Toyota RAV4 5D, Kia Sportage, Suzuki Vitara 5D) má CR-V ve výbavě, která obsahuje ABS, 2x airbag, centrální zámek s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna i zpětná zrcátka, imobilizér, litá kola, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, automatickou převodovku a také klimatizaci.

O pohon se stará jediný dodávaný motor. Jde o zážehový čtyřválcový dvoulitr se 16-ti ventily, podávající nejvyšší výkon 94 kW při 5500 otáčkách. Největší točivý moment 182 N.m je položen poněkud výše, než by se dalo očekávat - 4200 ot/min. Ve spojení se 4-stupňovou automatickou převodovkou s tzv. fuzzy logikou podává motor slušný výkon, řazení je plynulé, kick down (rychlé podřazení při prudkém sešlápnutí plynu) reaguje bez prodlevy. Samozřejmě, že automat nějaký ten kW ubírá, ale pro svižné uhánění po našich silnicích je to ve spojení se zážehovým dvoulitrem dostačující.

Pozoruhodný je systém zapojení pohonu všech kol. Za normálních podmínek jsou poháněna jen přední kola. Když přední kola začnou prokluzovat, dvě hydraulická čerpadla, která normálně stále vytvářejí shodné tlaky, vytvoří tlak rozdílný. Vzniklý rozdíl dá pokyn k připojení zadních kol přes vícelamelovou spojku. To vše ve zlomku sekundy. Jakmile prokluz kol skončí, pohon zadní nápravy se zase odpojí. Podle mého názoru jde o výborný systém vhodný právě pro rekreační vozy typu CR-V. Pokud uvážím, že pohon všech kol bude u většiny případů využit minimálně, jde v konečném důsledku o nezanedbatelnou úsporu paliva díky nižším ztrátám. Dalším pozitivním prvkem tohoto systému je plné automatizování těchto operací, takže i když si tento vůz koupí netechnický typ, přesto střední terén hravě překoná. Do většího terénu však CR-V rozhodně nelze doporučit, jelikož nemá vůbec chráněné spodní části a nemá redukci.

Díky nezávislému zavěšení kol jsou jízdní vlastnosti na běžné silnici velmi slušné. V zatáčkách se dosti vysoký (1705 mm) vůz moc nenaklání. Brzdy se seriově montovaným ABS podávají standardní výkon. Nejsou to ani jedovky , ani výrazně neslábnou.

Ovládání vozu je velmi pohodlné, vše jde lehce, tak jako bývá u osobních vozů Honda zvykem. Jedinou výtku bych měl k řadicí páce automatické převodovky pod volantem. Samotné umístění pod volantem by ani tak nevadilo, jako spíše to, že pro zvolení patřičného programu je třeba vyvinout dosti síly.

Interiér vozu je velmi prostorný vepředu i na zadních sedadlech. U zadních sedadel je možnost regulovat sklon sedadla, což má výhodu hlavně při velmi dlouhých jízdách, kdy už záda ve stále stejné poloze začínají bolet. Výhradu bych měl k některým lacině působícím plastům na přístrojové desce, např. plasty obalující tyč řízení obsahují řadu otřepů a ostrých hran. Naopak výborně je posádka zabezpečena, co se týče odkládacích ploch. Jen na přístrojové desce je jich asi pět.

Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný díky velkým dveřím, které se otevírají do boku. Na dveřích zavazadlového prostoru je vtipně umístěn háček, na který si můžete pověsit např. šaty při převlékání u vody... Základní objem je 374 litrů. Sklopením sedadel ho lze zvětšit až na 668 litrů. To však není vše. Deska zavazadlového prostoru je zároveň použitelná jako stolek. Po vyjmutí stolku z vozu stačí jen narovnat nohy stolku - a je to. To ale není vše. Pod tímto stolkem se v kufru vozu nalézá ještě malý „lavórek , ve kterém je možno např. umýt nádobí po pikniku v přírodě.

Celkové hodnocení je tedy více než dobré, jde o povedený automobil ve své kategorii. Jen cena 739.900,- (10/97) je na „rekreační vůz trošku vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 739 900 Kč Cena v testované výbavě: 739 900 Kč

Daimler začne v Rusku vyrábět mercedesky, do továrny investoval čtvrt miliardy eur Daimler začne v Rusku vyrábět mercedesky, do továrny investoval čtvrt miliardy eur

Německý koncern Daimler postaví svou první továrnu na…

Kraft se svou strategií narazil, neúspěšná fúze s Unileverem ukazuje její limity Kraft se svou strategií narazil, neúspěšná fúze s Unileverem ukazuje její limity

Pro potravinářský gigant Kraft Heinz může být zajímavé…

Majitel Burger Kingu koupí takřka za dvě miliardy dolarů síť Popeyes Majitel Burger Kingu koupí takřka za dvě miliardy dolarů síť Popeyes

Společnost Restaurant Brands International, která je…

Bursík vrací úder Zemanovi: Směju se. V jeho myšlenkových pochodech se neorientuji Bursík vrací úder Zemanovi: Směju se. V jeho myšlenkových pochodech se neorientuji

Prezident Miloš Zeman se ve svém projevu ve sněmovně, ve…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1973
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 182 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 8.5 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 374 / 668
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 460
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1705
d) rozvor (mm): 2620
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video) Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video)

Během jízd pro veřejnost se na Severní smyčce stala již…

Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

 



 
Čísla a písmena na pneumatikách. Víte, co znamenají?

Čísla a písmena na pneumatikách. Víte, co znamenají?

Dnes 18:56

Výrobci pneumatik pomocí kombinace čísel a písmen popisují jejich rozměry a zátěž. Co jaké označení znamená?




Blesk.cz

Děsivá nehoda: Mladík nezvládl své BMW a vyletěl ze zatáčky. Od pádu do propasti ho zachránilo křoví

Děsivá nehoda: Mladík nezvládl své BMW a vyletěl ze…

K nehodě došlo v pondělí krátce po poledni. Dvaadvacetiletý mladík tu na sjezdu z dálnice směrem na Prostějov se…

Za zřícením haly v České Třebové je nejspíš chybné uchycení vazníků, míní znalci

Za zřícením haly v České Třebové je nejspíš chybné…

Střecha sportovní haly v České Třebové se zřítila zřejmě kvůli vadě v uchycení dřevěných vazníků. Policejní…

 

iSport.cz

VIDEO: Důležité výhry. Sparta útočí na Třinec, Zlín se přiblížil desítce

VIDEO: Důležité výhry. Sparta útočí na Třinec, Zlín…

SOUHRN | Důležitou výhru v boji o nejlepší desítku si v dohrávce 42. kola připsali hokejisté Zlína, kteří se po…

Dočkal už vyrazil do Číny. Odchod ze Sparty je na spadnutí

Dočkal už vyrazil do Číny. Odchod ze Sparty je na spadnutí

Přestup Bořka Dočkala do čínského klubu Che-nan Ťi-na-jie je na spadnutí. Podle informací serveru iSport.cz dnes…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama