reklama


Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Hlavní trumfy v boji s konkurencí (Toyota RAV4 5D, Kia Sportage, Suzuki Vitara 5D) má CR-V ve výbavě, která obsahuje ABS, 2x airbag, centrální zámek s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna i zpětná zrcátka, imobilizér, litá kola, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, automatickou převodovku a také klimatizaci.

O pohon se stará jediný dodávaný motor. Jde o zážehový čtyřválcový dvoulitr se 16-ti ventily, podávající nejvyšší výkon 94 kW při 5500 otáčkách. Největší točivý moment 182 N.m je položen poněkud výše, než by se dalo očekávat - 4200 ot/min. Ve spojení se 4-stupňovou automatickou převodovkou s tzv. fuzzy logikou podává motor slušný výkon, řazení je plynulé, kick down (rychlé podřazení při prudkém sešlápnutí plynu) reaguje bez prodlevy. Samozřejmě, že automat nějaký ten kW ubírá, ale pro svižné uhánění po našich silnicích je to ve spojení se zážehovým dvoulitrem dostačující.

Pozoruhodný je systém zapojení pohonu všech kol. Za normálních podmínek jsou poháněna jen přední kola. Když přední kola začnou prokluzovat, dvě hydraulická čerpadla, která normálně stále vytvářejí shodné tlaky, vytvoří tlak rozdílný. Vzniklý rozdíl dá pokyn k připojení zadních kol přes vícelamelovou spojku. To vše ve zlomku sekundy. Jakmile prokluz kol skončí, pohon zadní nápravy se zase odpojí. Podle mého názoru jde o výborný systém vhodný právě pro rekreační vozy typu CR-V. Pokud uvážím, že pohon všech kol bude u většiny případů využit minimálně, jde v konečném důsledku o nezanedbatelnou úsporu paliva díky nižším ztrátám. Dalším pozitivním prvkem tohoto systému je plné automatizování těchto operací, takže i když si tento vůz koupí netechnický typ, přesto střední terén hravě překoná. Do většího terénu však CR-V rozhodně nelze doporučit, jelikož nemá vůbec chráněné spodní části a nemá redukci.

Díky nezávislému zavěšení kol jsou jízdní vlastnosti na běžné silnici velmi slušné. V zatáčkách se dosti vysoký (1705 mm) vůz moc nenaklání. Brzdy se seriově montovaným ABS podávají standardní výkon. Nejsou to ani jedovky , ani výrazně neslábnou.

Ovládání vozu je velmi pohodlné, vše jde lehce, tak jako bývá u osobních vozů Honda zvykem. Jedinou výtku bych měl k řadicí páce automatické převodovky pod volantem. Samotné umístění pod volantem by ani tak nevadilo, jako spíše to, že pro zvolení patřičného programu je třeba vyvinout dosti síly.

Interiér vozu je velmi prostorný vepředu i na zadních sedadlech. U zadních sedadel je možnost regulovat sklon sedadla, což má výhodu hlavně při velmi dlouhých jízdách, kdy už záda ve stále stejné poloze začínají bolet. Výhradu bych měl k některým lacině působícím plastům na přístrojové desce, např. plasty obalující tyč řízení obsahují řadu otřepů a ostrých hran. Naopak výborně je posádka zabezpečena, co se týče odkládacích ploch. Jen na přístrojové desce je jich asi pět.

Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný díky velkým dveřím, které se otevírají do boku. Na dveřích zavazadlového prostoru je vtipně umístěn háček, na který si můžete pověsit např. šaty při převlékání u vody... Základní objem je 374 litrů. Sklopením sedadel ho lze zvětšit až na 668 litrů. To však není vše. Deska zavazadlového prostoru je zároveň použitelná jako stolek. Po vyjmutí stolku z vozu stačí jen narovnat nohy stolku - a je to. To ale není vše. Pod tímto stolkem se v kufru vozu nalézá ještě malý „lavórek , ve kterém je možno např. umýt nádobí po pikniku v přírodě.

Celkové hodnocení je tedy více než dobré, jde o povedený automobil ve své kategorii. Jen cena 739.900,- (10/97) je na „rekreační vůz trošku vysoká.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 739 900 Kč Cena v testované výbavě: 739 900 Kč

Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu

Těžařské státy stojící mimo Organizaci zemí vyvážejících…

Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat

Syrské vládní síly, které bombardují město Halab, jsou…

"Africká Barbie" brání práva homosexuálů, hrozí jí vězení

Nigérii se homosexualita trestá 14 lety vězení, to však…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1973
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 182 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 8.5 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 374 / 668
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 460
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1705
d) rozvor (mm): 2620
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video) Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video)

Během jízd pro veřejnost se na Severní smyčce stala již…

Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

 



 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Dnes 17:26

Jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu. Syrská armáda vyslala posily

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu.…

Radikálové z takzvaného Islámského státu (IS) v sobotu vstoupili do historického syrského města Palmýra, kam…

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a jde do čela

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a…

Fotbalisté Lipska poprvé v sezoně prohráli. V 14. kole německé ligy podlehli na hřišti posledního Ingolstadtu…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama