Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Hlavní trumfy v boji s konkurencí (Toyota RAV4 5D, Kia Sportage, Suzuki Vitara 5D) má CR-V ve výbavě, která obsahuje ABS, 2x airbag, centrální zámek s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna i zpětná zrcátka, imobilizér, litá kola, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, automatickou převodovku a také klimatizaci.

O pohon se stará jediný dodávaný motor. Jde o zážehový čtyřválcový dvoulitr se 16-ti ventily, podávající nejvyšší výkon 94 kW při 5500 otáčkách. Největší točivý moment 182 N.m je položen poněkud výše, než by se dalo očekávat - 4200 ot/min. Ve spojení se 4-stupňovou automatickou převodovkou s tzv. fuzzy logikou podává motor slušný výkon, řazení je plynulé, kick down (rychlé podřazení při prudkém sešlápnutí plynu) reaguje bez prodlevy. Samozřejmě, že automat nějaký ten kW ubírá, ale pro svižné uhánění po našich silnicích je to ve spojení se zážehovým dvoulitrem dostačující.

Pozoruhodný je systém zapojení pohonu všech kol. Za normálních podmínek jsou poháněna jen přední kola. Když přední kola začnou prokluzovat, dvě hydraulická čerpadla, která normálně stále vytvářejí shodné tlaky, vytvoří tlak rozdílný. Vzniklý rozdíl dá pokyn k připojení zadních kol přes vícelamelovou spojku. To vše ve zlomku sekundy. Jakmile prokluz kol skončí, pohon zadní nápravy se zase odpojí. Podle mého názoru jde o výborný systém vhodný právě pro rekreační vozy typu CR-V. Pokud uvážím, že pohon všech kol bude u většiny případů využit minimálně, jde v konečném důsledku o nezanedbatelnou úsporu paliva díky nižším ztrátám. Dalším pozitivním prvkem tohoto systému je plné automatizování těchto operací, takže i když si tento vůz koupí netechnický typ, přesto střední terén hravě překoná. Do většího terénu však CR-V rozhodně nelze doporučit, jelikož nemá vůbec chráněné spodní části a nemá redukci.

Díky nezávislému zavěšení kol jsou jízdní vlastnosti na běžné silnici velmi slušné. V zatáčkách se dosti vysoký (1705 mm) vůz moc nenaklání. Brzdy se seriově montovaným ABS podávají standardní výkon. Nejsou to ani jedovky , ani výrazně neslábnou.

Ovládání vozu je velmi pohodlné, vše jde lehce, tak jako bývá u osobních vozů Honda zvykem. Jedinou výtku bych měl k řadicí páce automatické převodovky pod volantem. Samotné umístění pod volantem by ani tak nevadilo, jako spíše to, že pro zvolení patřičného programu je třeba vyvinout dosti síly.

Interiér vozu je velmi prostorný vepředu i na zadních sedadlech. U zadních sedadel je možnost regulovat sklon sedadla, což má výhodu hlavně při velmi dlouhých jízdách, kdy už záda ve stále stejné poloze začínají bolet. Výhradu bych měl k některým lacině působícím plastům na přístrojové desce, např. plasty obalující tyč řízení obsahují řadu otřepů a ostrých hran. Naopak výborně je posádka zabezpečena, co se týče odkládacích ploch. Jen na přístrojové desce je jich asi pět.

Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný díky velkým dveřím, které se otevírají do boku. Na dveřích zavazadlového prostoru je vtipně umístěn háček, na který si můžete pověsit např. šaty při převlékání u vody... Základní objem je 374 litrů. Sklopením sedadel ho lze zvětšit až na 668 litrů. To však není vše. Deska zavazadlového prostoru je zároveň použitelná jako stolek. Po vyjmutí stolku z vozu stačí jen narovnat nohy stolku - a je to. To ale není vše. Pod tímto stolkem se v kufru vozu nalézá ještě malý „lavórek , ve kterém je možno např. umýt nádobí po pikniku v přírodě.

Celkové hodnocení je tedy více než dobré, jde o povedený automobil ve své kategorii. Jen cena 739.900,- (10/97) je na „rekreační vůz trošku vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 739 900 Kč Cena v testované výbavě: 739 900 Kč

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1973
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 182 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 8.5 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 374 / 668
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 460
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1705
d) rozvor (mm): 2620
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video) Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video)

Během jízd pro veřejnost se na Severní smyčce stala již…

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tajemství Markéty Procházkové z Tváře: Před 13 lety už televizní soutěž vyhrála!

Tajemství Markéty Procházkové z Tváře: Před 13 lety…

Rodiče Markéty Procházkové (30) chtěli mít z dcerky studovanou akademičku. Rozhodně nebyli nadšeni, že se dcerka…

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…