Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid – Zapomeňte na malý kufr, tady jde o něco jiného!

Lukáš Volšický
Diskuze (81)

Japonci letos v létě vstoupili na evropský trh s novým kompaktním SUV, které sice nevyrazí dech velikostí kufru ve srovnání s hlavním konkurentem na českém trhu, ale zaujme sofistikovanými technologiemi pohonu i jízdními vlastnostmi. Jaká je nová Honda ZR-V?

Design, interiér


Honda počátkem letošního léta začala v Evropě prodávat nové kompaktní SUV, kterým rozšiřuje svou nabídku v obchodně nejlukrativnějším segmentu vozů SUV nižší střední třídy. Hlavním cílem značky je vyplnit pomyslnou mezeru mezi kompaktnějším modelem HR-V a vlajkovým SUV CR-V. V Česku i dalších zemích Evropy se tak začíná prodávat nová Honda ZR-V s technikou převzatou z nejmodernějšího hybridního Civicu.

Vzpomínám si, že když jsem se už letos v červnu poprvé svezl novou Hondou ZR-V po španělských horských silnicích, příjemně mě překvapila jako jeden z řidičsky nejpříjemnějších kompaktních crossoverů dneška. K tomu se však vrátím až později, protože nejprve si „ZR-Véčko“ představíme z hlediska designu, výbavy i technologií. Důležitou skutečností je, že většinu z toho sdílí se zatím nejnovějším českým Autem roku.

Novinka značky naživo působí až „americkým dojmem“. Ano, zřejmě to zní trochu zvláštně, ale asi neexistuje lepší přirovnání. Nové ZR-V totiž vypadá jako skoro všechna japonská auta pro globální trhy, zejména ten severoamerický. Nevypadá špatně, ale na zadek se z toho prostě neposadíte. Je konzervativní a zbytečně nevyčnívá z davu, protože design není to nejdůležitější, co má zákazníkům nabídnout.

Zvenku je nepochybně usedlejší než sourozenec HR-V, ale v kabině působí mnohem hodnotněji. Moderní architektura interiéru se inspiruje tou v nejmodernějším Civicu, která je jednou z těch nejkrásnějších v dnešních normálních autech. Palubní deska s horizontální lištou s výdechy ventilace má jednoduché a elegantní tvary, ovládací prvky jsou situované směrem k posádce na předních sedadlech, a dokonce tu je i klasické ovládání klimatizace.

Japonci stále respektují filozofii, že řidič má při jízdě koukat na silnici. V ZR-V tak komfortní výbavu neovládáte moderním dotykem na centrální displej infotainmentu jako u evropských konkurentů. Multimediální systém Honda Connect+ umí jen základní funkce a v jednoduché grafice, pocitově až zastaralé, se snadno zorientujete. Ve všech výbavách má standardní 9“ obrazovku, kterou v nejvyšší výbavě Advance doplňuje 10,2“ digitální přístrojový štít.

V nižších výbavách Elegance a Sport je přístrojovka „ZR-Véčka“ vybavena pouze 7“ obrazovkou kombinovanou s analogovým rychloměrem. Pro jednodušší život ve městech i na dlouhých cestách je ZR-V standardně vybaveno mobilní konektivitou služeb Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici je vám i bezdrátové nabíjení mobilního telefonu se standardem Qi nebo dva nabíjecí USB porty.

Video se připravuje ...

A jaká je ergonomie a praktičnost? Přední sedadla jsou příjemně pohodlná, ale v zadní části bohužel nejsou šikovná sklopná sedadla Magic Seats, známá z jiných modelů značky. Konstruktéři současně upřednostnili vnitřní prostor pro posádku před zavazadlovým prostorem. Sice se i dozadu komfortně posadí dospělé osoby, ale kufr disponuje základním objemem pouze 380 litrů, který schránka pod podlahou rozšiřuje o dalších 10 litrů.

Automobilka uvádí, že nová Honda ZR-V má o dvacet procent větší zavazadlový prostor než menší sourozenec HR-V. Na největší konkurenci v Česku to však nestačí – Škoda Karoq nabízí solidních 521 litrů, díky nimž japonského vyzyvatele doslova strčí do kapsy. Až když začneme řešit techniku a jízdní vlastnosti, začneme objevovat schopnosti, které Japonci umějí lépe než většina evropských konkurenčních výrobců.

Motor, jízdní vlastnosti


Už v úvodu jsem uvedl, že nová Honda ZR-V je sourozencem nejmodernější jedenácté Hondy Civic. Kompaktní SUV zakládá na stejné podvozkové platformě Honda Architecture a s tradičnějším hatchbackem sdílí také nejmodernější hybridní technologii e:HEV. A teď je ideální příležitost připomenout, že se se jménem HR-V prodává i v Severní Americe a Číně, ale zatímco tam nabízí i čistě spalovací jednotky, v Evropě ji můžete mít pouze elektrifikovanou.

Technickým základem Hondy ZR-V je atmosférický dvoulitrový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu. S přímým vstřikováním benzinu a dvěma elektromotory disponuje kombinovaným maximálním výkonem 135 kW (184 koní) a točivým momentem 315 newtonmetrů. ZR-V je dále vybaveno lithium-ion akumulátorem a automaticky přepíná mezi čistě elektrickým, hybridním nebo konvenčním pohonem bez jakéhokoli zásahu řidiče. A je to jeden z nejlépe fungujících hybridů na dnešním trhu.

Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid

Už v Civicu jsem si všiml, že i zpoza volantu se musíte opravdu soustředit na jízdu, abyste poznali, na jaký typ pohonu zrovna jedete. Dokonce i ZR-V standardně jezdí na elektřinu a k připojování nebo odpojování spalovacího motoru dochází bez sebemenších záškubů. Aktuální práci benzinového dvoulitru poznáte pouze podle akustického projevu. Ve městech většinou jezdíte na elektřinu a spalovací jednotka se připojuje při potřebě většího výkonu nebo vyšší rychlosti, třeba na dálnicích.

V Hondě při vývoji zapracovali na vylepšení spalovacího motoru, aby dosáhli vyšší špičkové tepelné účinnosti 41 procent. S novou strukturou spalovací jednotky dosáhli rychlejšího a účinnějšího spalování pro vyšší točivý moment. Katalyzátor se nově aktivuje v nižších teplotách, tvary sacích kanálů prošly optimalizací a v ZR-V se objevuje i nejnovější verze inteligentní napájecí jednotky IPU a nová řídicí jednotka PCU.

Spojení spalovacího motoru se dvěma elektromotory přináší přijatelnou dynamiku, s jakou budete bezpečně předjíždět, ale opravdu vysokými rychlostmi nikoho neohromíte. Hybridní Honda ZR-V zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jezdí nejvyšší rychlostí pouze 173 km/h. Mnohem důležitější je tady spotřeba paliva, která se pohybuje okolo kombinovaných šesti litrů. Během týdenního testování jsme s cestováním ve městě i po dálnicích dosáhli průměru 5,9 l/100 km.

Evropští zástupci Hondy před našimi prvními jízdami ve Španělsku připomenuli, že kompaktní „ZR-Včko“ je druhým modelem značky s hliníkovými pádly pod volantem. Tím vůbec prvním byl novodobý supersport Honda NSX. Pokud jste se právě nadchli pro svobodnou volbu manuálního řazení, bohužel vás zklamu. Pádla v ZR-V slouží pro nastavení rekuperace elektrické energie a nejčastěji je využijete při sjíždění dlouhých klesání.

Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid

S okamžitým odpichem elektromotoru se přitom můžete pohybovat městským provozem s překvapivým tempem a pomůže vám i při výjezdech ze zatáček. Zejména vedle dnešních emisně otupělých neelektrifikovaných aut hybrid od Hondy působí příjemně svižně a reaguje na přidání plynu bez sebemenších zpoždění.

A to vše zažijete v jednom z řidičsky nejpříjemnějších kompaktních SUV dneška. Inženýři jej vybavili přední nápravou typu McPherson, nezávislým zadním víceprvkovým zavěšením a ve všech výbavách jej obouvají na 18“ kola s pneumatikami o rozměru 225/55. Při plynulé a citlivé jízdě se ani moc nenaklání a ani ve vyšším tempu není přehnaně nedotáčivé. V režimu Sport se mu přiostří reakce na plyn, a když zvolníte, můžete si užít celkově komfortní nastavení podvozku.

Závěr


Nová Honda ZR-V je dalším hráčem v obrovském segmentu kompaktních SUV, v němž už teď najdeme obrovský výběr. Je kultivovaná, komfortní a úsporná, protože je vybavena technologicky sofistikovaným hybridním pohonem s příjemnou spotřebou paliva, která se příliš nemění v závislosti na aktuálním zatížení. Reálných šest litrů dosáhnete velmi snadno, aniž byste se museli snažit jezdit „na spotřebu“.

Ve srovnání s hlavní konkurencí, jakou v Česku je domácí Škoda Karoq, však trochu zklame celkovou praktičností a menším zavazadelníkem. Potenciální zájemce přitom může odradit i vyšší cenou, ale už v základní výbavě má LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní tempomat, parkovací kameru nebo parkovací senzory vpředu a vzadu.

Hlavní konkurent: Škoda Karoq Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
Typ motoru zážehový čtyřválec + 2x elektromotor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem (ccm) 1993 1984
Nejvyšší výkon (kW) 135 140
Nejvyšší toč. moment (Nm) 315 400
Maximální rychlost (km/h) 173 211
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) 7,9 7
Spotřeba kombinovaná (l/100 km) 5,8 7,8
Emise CO2 (g/km) 104 - 165 176
Zavazadlový prostor (l) 380 521
Cena (Kč) 939.900 1.015.900

Za nejlevnější Hondu ZR-V ve standardní výbavě Elegance zaplatíte 939.900 Kč. Pokročilejší prostřední výbava Sport stojí od 989.900 Kč a za vrcholnou specifikaci Advance zaplatíte minimálně 1.039.900 Kč.

Nejlevnější verze modelu 939.900 Kč (2.0 i-MMD/135 kW Elegance)
Základ s testovaným motorem 939.900 Kč (2.0 i-MMD/135 kW Elegance)
Testovaný vůz bez příplatků 1.039.900 Kč (2.0 i-MMD/135 kW Advance)
Testovaný vůz s výbavou 1.057.800 Kč (2.0 i-MMD/135 kW Advance)

Plusy

  • Efektivní hybrid
  • Prostorný interiér
  • Příjemné jízdní vlastnosti
  • Bohatá základní výbava

Minusy

  • Zastaralý infotainment
  • Malý zavazadlový prostor
  • Absence praktických zadních sedadel Honda Magic Seats
  • Vyšší základní cena
Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (81)

Doporučujeme

Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid
Cena základní sestavy 1 039 900 Kč
Výbava základní sestavy Airbagy pro přední cestující - čelní, boční, hlavové, kolenní a středový, Airbagy pro zadní cestující - boční a hlavové, Stabilizační systém, Systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, Systém uchycení dětské sedačky ISOFIX (vnější zadní sedadla), eCall, Pokročilý systém podpory řízení Honda SENSING: Varování před čelní srážkou, systém pro udržování v jízdním pruhu, systém pro zmírnění následků nehody, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, asistent pro jízdu v kolonách, asistent pro jízdu v dopravní zácpě, protikolizní systém při nízké rychlosti, systém pro zmírnění rizika vyjetí z komunikace, adaptivní tempomat, Volič jízdních režimů, Bezklíčkový vstup a zapalování, Multiinformační displej 10,2", Páčky rekuperace pod volantem, Asistent pro rozjezd v kopci / sjíždění z kopce, Elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru s funkcí Walk Away, Vyhřívaná přední sedadla, Multimediální LCD displej Honda CONNECT + navigace, DAB radio, Ovládání autorádia na volantu, Android Auto / Apple CarPlay, Bluetooth Hands Free Telephone, Stěrače s dešťovým senzorem, Parkovací senzory (vpředu a vzadu), Zadní parkovací kamera, LED denní svícení, LED světlomety, Automatické spínání světel při setmění, Automatické přepínání dálkových světel, 18" litá kola Kč
Cena testované sestavy 1 057 800 Kč
Výbava testované sestavy Příplatková perleťová barva White Platinum (+17.900 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 315 / 0
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.8
Emise CO2: 104
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 0
Objem nádrže (l): 57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1529 / 0
Rozměr pneu: Dunlop 225/55 R18
Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4568
b) šířka (mm): 1898
c) výška (mm): 1620
d) rozvor (mm): 2657
e) rozchod vpředu (mm): 1595
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
k) šířka vpředu (mm): 1485
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Barrichello
14. 10. 2023 22:59
Re: Vůbec nevidím důvod
V česku frčí ojetiny lojzíku, dneska za mnou byli 3 kamrádi s V8 :-) Na hybridní R4 ti jebe bílej tesák, servis na to stojí 4x tolik jak na tu V8 :-)
10. 10. 2023 10:02
Re: Pohon
105kW spalovacich a dejme tomu 90KW elektrickejch na kolech po vsech ztratach by na tu dvoustovku stacit melo
Avatar - Emel
10. 10. 2023 09:26
Re: Pohon
To přece právě evidentní není :-), ta auta mají parametry jaké mají a žádné elektronické omezení na 182 tam fakt není...
10. 10. 2023 08:43
Re: Pohon
motoricky evidentne ne
Avatar - Emel
9. 10. 2023 14:58
Re: Pohon
No evidentně to problém je...