Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V 2013 v nové rozsáhlé fotogalerii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Několik desítek fotografií zveřejnila japonská automobilka jen pár týdnů před premiérou evropské verze nové generace modelu CR-V na autosalonu v Paříži.

Veřejnosti se představil první koncept čtvrté generace Hondy CR-V v loňském roce na Orange County International Auto Show pořádané od 22. do 25. září v Kalifornii. Premiéra sériového provedení pro severoamerický trh se odehrála v listopadu v Los Angeles.

Letošní autosalon v Ženevě byl místem představení předsériového konceptu nové CR-V. První fotografie sériové podoby čtvrté generace japonského SUV byly zveřejněny v polovině července a nyní je zde nová rozsáhlá sada, která předchází výstavní premiéře naplánované na přelom září a října do Paříže.

Ve své čtvrté generaci je Honda CR-V v provedení pro evropský trh dlouhá 4.570 mm, široká 1.819 mm a vysoká 1.685 mm. Rozvor náprav má 2.630 mm a světlou výšku 165 mm.

Při uvedení na evropský trh bude CR-V k dispozici s turbodieselem 2,2 l ve spojení s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát bude disponovat výkonem 110 kW (150 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 350 Nm při 2000 min-1.

Honda CR-V se vznětovým motorem dosáhne maximální rychlosti 190 km/h a bude akcelerovat z 0 na 100 km/H za 9,7 s, resp. za 10,6 s s automatickou převodovkou. Díky start-stopu bude mít v kombinovaném cyklu spotřebu paliva 5,6 l nafty na 100 km s manuální převodovkou a 6,6 l na 100 km s automatickou převodovkou.

Zážehové motory zastupuje dvoulitrový čtyřválec, který bude možné kombinovat s pohonem předních i všech kol. Tato motorizace nabídne výkon 114 kW (155 k) při 6500 min-1 a točivý moment 192 Nm při 4300 min-1. Pro pohon všech kol budou k dispozici obě výše zmíněné převodovky a verze s pohonem předních kol bude spojena výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou.

Benzinová CR-V má s manuální převodovkou maximální rychlost 190 km/h a s automatickou převodovkou 182 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,0 s s pohonem předních kol, 10,2 s s pohonem všech kol a za 12,3 s s pohonem všech kol. V kombinovaném cyklu spotřebuje čtyřkolka 7,4 l benzinu na 100 km, resp. 7,5 l na 100 km a předokolka 7,2 l na 100 km.

Příští rok v létě doplní nabídku pohonných jednotek malý přeplňovaný diesel 1,6 l s výkonem asi 88 kW (120 k).

Pohon všech kol je sice stále elektronický, ovšem nezabírá až při prokluzu kol jako doposud. Je funkční již od spuštění motoru, jen točivý moment přenáší výhradně dopředu, pokud si senzory nevynutí změnu. Nový systém zlepšuje trakci, snižuje tření, hmotnost i konzumaci paliva. Alespoň to uvádí samotná automobilka.

Pomocník pro sjezdy z prudkých kopců bude k dostáním pro modely s automatem. Nové SUV od Hondy není prosté ani dalších elektronických asistentů. Ať už se jedná o udržování v jízdním pruhu (LKA), adaptivní tempomat nebo předcházení kolizím s automatickým brzděním.

Zavazadlový prostor se oproti předchůdci v základním uspořádání zvětšil z 556 na 589 l. Pokud je zadní lavice sklopená (jde do roviny), jeho objem dosáhne 1.669 l (+147 l). Přístrojová deska dostala měkčené materiály. Tlumící hmota ve dveřích je dvojitá, což přispělo k lepšímu odhlučnění interiéru.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Avatar - Choochoo
27. 8. 2012 23:47
Re: CR-V
Nechapu jak muze byt koncernovy vwerk posledni, kdyz v kazdem nemecky placenem testu je vzdy prvni >:-[]
27. 8. 2012 21:38
Re: Dynamizace v ploše
Ale tady jde do špičky a celé to koresponduje se zadními světly. :-!
Jinak už jsem to komentoval zde: [odkaz]

Chce to čas. Napoprvý mě to také nenadchlo.

BMW, VW a kočkopsům zdar
27. 8. 2012 21:31
Re: podla mna jedno z najdokonalejsich SUV
Souhlasím.

Jen myslím že Santa je o třídu výš..
27. 8. 2012 21:19
Re: CR-V
Taky jeden test: [odkaz]
Avatar - PeterLuk
27. 8. 2012 13:02
CR-V
Čo sa týka CR-V... Nie to najkrajšie ani najškaredšie SUV. Mne sa niak extra nepáči, ale v garáži si ho predstaviť viem a neprekážal by mi tam, ktovie, možno sa mi auto, keď si ho pozriem naživo začne páčiť...
Každopádne, CR-V treba pochváliť zato, že vyzerá originálne. :yes:
Zatiaľ pre mňa zostáva jednotkou v segmente CX5 (porovnanie by bolo zaujímavé) a páči sa mi tiež Subaru XV. ;-)
Ináč tu je zaujímavý porovnávací test, kde nové CR-V (US verzia) porazila novú Kugu (Escape) - [odkaz]
Tento americký server - insideline.com - musím pochváliť za super články, grafiku ale hlavne za vynikajúce fotky. :yes: :yes:
PS : Tu je ďalšie zaujímavé porovnanie z insideline.com - [odkaz]