Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory

David Bureš
Diskuze (21)
Součástí nové generace úsporné rodiny motorů bude 0,66litrový agregát, ale i 3,5litrová V6.

Honda vyvíjí novou generaci motorů, které budou úspornější než ty současné, aniž by ale utrpěl jejich výkon. Sadu technických vylepšení pro nové motory Honda nazývá Earth Dreams Technology. Japonská automobilka dále vyvíjí tři verze převodovky CVT, určené pro miniauta, kompaktní vozy a automobily střední velikosti.

Součástí nové řady motorů budou benzinové i dieselové jednotky. Kompaktní vznětové motory mají být co nejlehčí. Agregáty mají být také kombinovány i s účinnou převodovkou CVT, chystají se také další hybridní Hondy. Elektromotory pro elektrické Hondy budou co nejmenší a co nejúčinnější.

Jako první novou řadu motorů využije model N Box, představený na právě probíhajícím tokijském autosalonu. Pod kapotou malého minivanu je jednotka o objemu 660 cm3, nejmenší agregát nové řady.

Už motor o objemu 660 cm3 disponuje variabilním časováním ventilů a rozvodem DOHC. Díky tenčímu bloku válců a vačkové hřídeli je tato jednotka o desetinu lehčí, její spotřeba paliva má být o 15 % nižší.

Větší agregáty mají kvůli nižší spotřebě přímé vstřikování paliva, nechybí ani časování VTEC. Motory o objemu 1,3 litru až 2,0 litru jsou schopny pracovat v Atkinsonově cyklu.

Dvoulitrový motor bude určen i pro hybridní modely. Jeho zvláštnosti je elektrické vodní čerpadlo, díky kterému není nutné jej pohánět klínovým řemenem.

Nová zážehová jednotka bude menší než současný 2,2litr, disponovat bude lepším chladicím systémem a účinnějším turbodmychadlem. Honda slibuje, že motor bude lehký, sníženo bude i tření.

Pro rok 2012 Honda chystá plug-in hybrid střední velikosti, o rok později bude následovat hybridní model. Jejich výkon se má pohybovat okolo 120 kW.

Velké hybridní modely budou kombinovat 3,5litrový vidlicový šestiválec pohánějící přední kola s dvěma elektromotory, přičemž každé z nich bude pohánět zadní kolo. Výkon každého elektromotoru má být vyšší než 20 kW. Tyto hybridní Hondy použijí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou doplněnou o další elektromotor s výkonem více než 30 kW. Honda tento systém nazývá SH-AWD.

Budoucí elektrické Hondy budou vybaveny vysokokapacitními lithium-iontovými bateriemi, díky nimž se má dojezd těchto elektromobilů pohybovat okolo 210 km na jedno dobití. Akumulátory se mají pomocí 240V zásuvce nabít za méně tři hodiny.

Cílem Hondy je mít v každém segmentu ten nejúspornější automobil. Do roku 2020 se emise CO2 všech na světě prodávaných aut značky Honda mají ve srovnání s rokem 2000 snížit o třetinu.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - Choochoo
7. 12. 2011 07:49
Re: Atkinsonův cyklus
Ja si pod pojmem downsizing predstavuji to ze pro auta kde byl bezny objem 1,6 - 1,8 se najednou dela 1,2. Napr. uvedena cca 650 byla asi uz od roku 1990 v Honde Beat,... a to uz tehdy byl trivalec, ktery mel pak vykon k 50kw a byla snad i oturbena verze. Vypada to, ze dnes evropani objevili ameriku, s trivalci a turbem >:D
7. 12. 2011 01:04
Re: Atkinsonův cyklus
Jinými slovy Japonci objevili downsizing davno před ostatními. Jenom je nenapadlo z toho udělat marketingový pojem. Možná proto ti to uniklo :-) .
Avatar - Choochoo
6. 12. 2011 16:27
Re: Atkinsonův cyklus
Mysleno na vyrobce, ted porovnej spotreby cos uvedl s tema co udavaj vyrobci a kde kdo se s nima ohani. Je to take o tom, kdo, kde a jak s autem jezdi. U Civic 1,8 se dostat na 8 litru prichazi v uvahu jen pri hodne castych jizdach po meste. Mimo mesto to nezere vic jak 5,5-6l.
Jak uvadi spravne Ham. 0,2 l, to je o nicem.
Kolegovi to s 1,2 TSI 63kW zere 6l a me 1,8 104kW 5,9l. Tak a ted se budem hadat, treba i o spotrebe na 1kW ;-)
Avatar - Choochoo
6. 12. 2011 16:19
Re: Atkinsonův cyklus
pro jaky auticko? Jestli se nepletu, tak 600 uz dela min 20 let pro japonsky trh pro nejake malinke auticko ;-) Nic co by nedelala, Az bude delat 1,0 pro Civic muzem diskutovat ;-)
6. 12. 2011 15:15
Re: Atkinsonův cyklus
Opravdu jsi si žádného downsizingu nevšiml? V článku se píše o Hondí šestistovce ( a to nikoliv do motorek ).