Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory

Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory

 
 

Součástí nové generace úsporné rodiny motorů bude 0,66litrový agregát, ale i 3,5litrová V6.

Honda vyvíjí novou generaci motorů, které budou úspornější než ty současné, aniž by ale utrpěl jejich výkon. Sadu technických vylepšení pro nové motory Honda nazývá Earth Dreams Technology. Japonská automobilka dále vyvíjí tři verze převodovky CVT, určené pro miniauta, kompaktní vozy a automobily střední velikosti.

Součástí nové řady motorů budou benzinové i dieselové jednotky. Kompaktní vznětové motory mají být co nejlehčí. Agregáty mají být také kombinovány i s účinnou převodovkou CVT, chystají se také další hybridní Hondy. Elektromotory pro elektrické Hondy budou co nejmenší a co nejúčinnější.

Jako první novou řadu motorů využije model N Box, představený na právě probíhajícím tokijském autosalonu. Pod kapotou malého minivanu je jednotka o objemu 660 cm3, nejmenší agregát nové řady.

Už motor o objemu 660 cm3 disponuje variabilním časováním ventilů a rozvodem DOHC. Díky tenčímu bloku válců a vačkové hřídeli je tato jednotka o desetinu lehčí, její spotřeba paliva má být o 15 % nižší.

Větší agregáty mají kvůli nižší spotřebě přímé vstřikování paliva, nechybí ani časování VTEC. Motory o objemu 1,3 litru až 2,0 litru jsou schopny pracovat v Atkinsonově cyklu.

Dvoulitrový motor bude určen i pro hybridní modely. Jeho zvláštnosti je elektrické vodní čerpadlo, díky kterému není nutné jej pohánět klínovým řemenem.

Nová zážehová jednotka bude menší než současný 2,2litr, disponovat bude lepším chladicím systémem a účinnějším turbodmychadlem. Honda slibuje, že motor bude lehký, sníženo bude i tření.

Pro rok 2012 Honda chystá plug-in hybrid střední velikosti, o rok později bude následovat hybridní model. Jejich výkon se má pohybovat okolo 120 kW.

Velké hybridní modely budou kombinovat 3,5litrový vidlicový šestiválec pohánějící přední kola s dvěma elektromotory, přičemž každé z nich bude pohánět zadní kolo. Výkon každého elektromotoru má být vyšší než 20 kW. Tyto hybridní Hondy použijí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou doplněnou o další elektromotor s výkonem více než 30 kW. Honda tento systém nazývá SH-AWD.

Budoucí elektrické Hondy budou vybaveny vysokokapacitními lithium-iontovými bateriemi, díky nimž se má dojezd těchto elektromobilů pohybovat okolo 210 km na jedno dobití. Akumulátory se mají pomocí 240V zásuvce nabít za méně tři hodiny.

Cílem Hondy je mít v každém segmentu ten nejúspornější automobil. Do roku 2020 se emise CO2 všech na světě prodávaných aut značky Honda mají ve srovnání s rokem 2000 snížit o třetinu.

Honda.auto.cz: Vše o značce Honda na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Earth Dreams Technology: Honda chce…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…