Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory

Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory

 
 
1.12. 2011 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Součástí nové generace úsporné rodiny motorů bude 0,66litrový agregát, ale i 3,5litrová V6.

Honda vyvíjí novou generaci motorů, které budou úspornější než ty současné, aniž by ale utrpěl jejich výkon. Sadu technických vylepšení pro nové motory Honda nazývá Earth Dreams Technology. Japonská automobilka dále vyvíjí tři verze převodovky CVT, určené pro miniauta, kompaktní vozy a automobily střední velikosti.

Součástí nové řady motorů budou benzinové i dieselové jednotky. Kompaktní vznětové motory mají být co nejlehčí. Agregáty mají být také kombinovány i s účinnou převodovkou CVT, chystají se také další hybridní Hondy. Elektromotory pro elektrické Hondy budou co nejmenší a co nejúčinnější.

Jako první novou řadu motorů využije model N Box, představený na právě probíhajícím tokijském autosalonu. Pod kapotou malého minivanu je jednotka o objemu 660 cm3, nejmenší agregát nové řady.

Už motor o objemu 660 cm3 disponuje variabilním časováním ventilů a rozvodem DOHC. Díky tenčímu bloku válců a vačkové hřídeli je tato jednotka o desetinu lehčí, její spotřeba paliva má být o 15 % nižší.

Větší agregáty mají kvůli nižší spotřebě přímé vstřikování paliva, nechybí ani časování VTEC. Motory o objemu 1,3 litru až 2,0 litru jsou schopny pracovat v Atkinsonově cyklu.

Dvoulitrový motor bude určen i pro hybridní modely. Jeho zvláštnosti je elektrické vodní čerpadlo, díky kterému není nutné jej pohánět klínovým řemenem.

Nová zážehová jednotka bude menší než současný 2,2litr, disponovat bude lepším chladicím systémem a účinnějším turbodmychadlem. Honda slibuje, že motor bude lehký, sníženo bude i tření.

Pro rok 2012 Honda chystá plug-in hybrid střední velikosti, o rok později bude následovat hybridní model. Jejich výkon se má pohybovat okolo 120 kW.

Velké hybridní modely budou kombinovat 3,5litrový vidlicový šestiválec pohánějící přední kola s dvěma elektromotory, přičemž každé z nich bude pohánět zadní kolo. Výkon každého elektromotoru má být vyšší než 20 kW. Tyto hybridní Hondy použijí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou doplněnou o další elektromotor s výkonem více než 30 kW. Honda tento systém nazývá SH-AWD.

Budoucí elektrické Hondy budou vybaveny vysokokapacitními lithium-iontovými bateriemi, díky nimž se má dojezd těchto elektromobilů pohybovat okolo 210 km na jedno dobití. Akumulátory se mají pomocí 240V zásuvce nabít za méně tři hodiny.

Cílem Hondy je mít v každém segmentu ten nejúspornější automobil. Do roku 2020 se emise CO2 všech na světě prodávaných aut značky Honda mají ve srovnání s rokem 2000 snížit o třetinu.

Honda.auto.cz: Vše o značce Honda na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
V Arménii odstoupil po masových protivládních protestech premiér V Arménii odstoupil po masových protivládních protestech premiér

Arménský premiér Serž Sargsjan dnes oznámil, že odstoupí…

Škoda Auto v Číně představí další SUV, zdvojnásobí dodávky Škoda Auto v Číně představí další SUV, zdvojnásobí dodávky

Automobilka Škoda Auto představí do konce letošního roku…

Tak trochu jiný Favorit. Rusko daruje Asadovi protiletadlové baterie Tak trochu jiný Favorit. Rusko daruje Asadovi protiletadlové baterie

Rusko už v nejbližší době dodá do Sýrie zdarma…

Poměr vládního dluhu k HDP je v Česku jedním z nejnižších v Evropské unii Poměr vládního dluhu k HDP je v Česku jedním z nejnižších v Evropské unii

Zadlužení členských zemí Evropské unie loni kleslo na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Earth Dreams Technology: Honda chce…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

TEST: Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

Dnes 13:51

V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.




Blesk.cz

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Zasmát se, uronit slzu, vypátrat zločince nebo se setkat s UFO? Díky knížkám žádný problém! Za pár desítek korun…

Při hororové nehodě přišla o dcerku: Holčičku (†18 měs.) zavalil plyšák a udusil ji

Při hororové nehodě přišla o dcerku: Holčičku (†18…

Noční můru každé matky si prožila 23letá Dexy Leigh Walsh ze skotského Dundee. V noci uložila svou 18měsíční…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Je to kluk! Vévodkyně Kate a princ William mají třetího potomka

Je to kluk! Vévodkyně Kate a princ William mají…

Očekávaný třetí porod vévodkyně Kate (36) je tu. Vévodkyně v pondělí porodila třetího potomka, druhého syna. Na…

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…