Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory

Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory

 
 

Součástí nové generace úsporné rodiny motorů bude 0,66litrový agregát, ale i 3,5litrová V6.

Honda vyvíjí novou generaci motorů, které budou úspornější než ty současné, aniž by ale utrpěl jejich výkon. Sadu technických vylepšení pro nové motory Honda nazývá Earth Dreams Technology. Japonská automobilka dále vyvíjí tři verze převodovky CVT, určené pro miniauta, kompaktní vozy a automobily střední velikosti.

Součástí nové řady motorů budou benzinové i dieselové jednotky. Kompaktní vznětové motory mají být co nejlehčí. Agregáty mají být také kombinovány i s účinnou převodovkou CVT, chystají se také další hybridní Hondy. Elektromotory pro elektrické Hondy budou co nejmenší a co nejúčinnější.

Jako první novou řadu motorů využije model N Box, představený na právě probíhajícím tokijském autosalonu. Pod kapotou malého minivanu je jednotka o objemu 660 cm3, nejmenší agregát nové řady.

Už motor o objemu 660 cm3 disponuje variabilním časováním ventilů a rozvodem DOHC. Díky tenčímu bloku válců a vačkové hřídeli je tato jednotka o desetinu lehčí, její spotřeba paliva má být o 15 % nižší.

Větší agregáty mají kvůli nižší spotřebě přímé vstřikování paliva, nechybí ani časování VTEC. Motory o objemu 1,3 litru až 2,0 litru jsou schopny pracovat v Atkinsonově cyklu.

Dvoulitrový motor bude určen i pro hybridní modely. Jeho zvláštnosti je elektrické vodní čerpadlo, díky kterému není nutné jej pohánět klínovým řemenem.

Nová zážehová jednotka bude menší než současný 2,2litr, disponovat bude lepším chladicím systémem a účinnějším turbodmychadlem. Honda slibuje, že motor bude lehký, sníženo bude i tření.

Pro rok 2012 Honda chystá plug-in hybrid střední velikosti, o rok později bude následovat hybridní model. Jejich výkon se má pohybovat okolo 120 kW.

Velké hybridní modely budou kombinovat 3,5litrový vidlicový šestiválec pohánějící přední kola s dvěma elektromotory, přičemž každé z nich bude pohánět zadní kolo. Výkon každého elektromotoru má být vyšší než 20 kW. Tyto hybridní Hondy použijí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou doplněnou o další elektromotor s výkonem více než 30 kW. Honda tento systém nazývá SH-AWD.

Budoucí elektrické Hondy budou vybaveny vysokokapacitními lithium-iontovými bateriemi, díky nimž se má dojezd těchto elektromobilů pohybovat okolo 210 km na jedno dobití. Akumulátory se mají pomocí 240V zásuvce nabít za méně tři hodiny.

Cílem Hondy je mít v každém segmentu ten nejúspornější automobil. Do roku 2020 se emise CO2 všech na světě prodávaných aut značky Honda mají ve srovnání s rokem 2000 snížit o třetinu.

Honda.auto.cz: Vše o značce Honda na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Earth Dreams Technology: Honda chce…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…