reklama


Honda FR-V – další kompaktní MPV

Honda FR-V – další kompaktní MPV

 
 

Model Stream si v Evropě moc příznivců nezískal, na našem trhu se nabízel pouze se zážehovým dvoulitrem a ne každý si zvykl na poněkud výstřední tvary. Proto se Honda rozhodla jej velmi brzy vyměnit za pozoruhodný model označený FR-V.

Honda představila poměrně radikálního nástupce modelu Stream.

Model Stream si v Evropě moc příznivců nezískal, na našem trhu se nabízel pouze se zážehovým dvoulitrem a ne každý si zvykl na poněkud výstřední tvary. Proto se Honda rozhodla jej velmi brzy vyměnit za pozoruhodný model označený FR-V. Že půjde o stylisticky i koncepčně výstřední model bylo jasné už v době, kdy vyšlo najevo, že bude vycházet ze studie Bulldog, předvedené na autosalonu v Tokiu 2001, skutečnost však zřejmě předčila očekávání. FR-V (Flexible Recreational Vehicle) má s konceptem hodně společného.Robustní a vysoká příď se šípovitými světlomety vyhlíží velmi agresivně, oproti bulldogu je jen „navíc“ maska chladiče. Ještě výraznější je však FR-V z profilu, kterému dominuje zvýrazněný práh a zadní blatník spolu s výrazným prolisem začínajícím na předním blatníku. Zakončení spodní linie oken si Honda asi vypůjčila od BMW X3, z bulldogu opět pochází nezvyklá svislá záď, zakřivená až v polovině zadního okna. Kategorie kompaktních MPV má prostě po altee další výraznou individualitu, i když tahle asi bude vzbuzovat přece jen více protichůdných reakcí.

Revoluce proběhla také uvnitř, a to nemluvíme zdaleka jen o nezvyklém stylistickém řešení přístrojové desky. Jako u Fiatu Multipla v interiéru totiž najdete šest sedadel ve dvou řadách, přičemž to prostřední je vždy o trochu skromnější a lze jej posunout zad kvůli zachování komfortu v oblasti ramen. I v šestimístné konfiguraci má zavazadlový prostor objem 439 l, což je v současnosti bezkonkurenční kombinace, kupříkladu pětimístný Focus C-Max, kterému spolu se Seatem Altea hodlá lifestylové FR-V konkurovat nejvíc, disponuje místem jen o 21 l větším. Zadní řada sedadel se dá pochopitelně sklopit do podlahy a vznikne tak zcela rovná plocha a prostor o objemu 1049 l. Vůz by měl být vybaven šesti airbagy a dětské sedačky bude možné umístit i na prostřední sedadla.

FR-V bude mít také další věc, kterou Stream neměl – turbodiesel. A to rovnou v současnosti zřejmě nejlepší naftový čtyřválec 2.2 i-CTDi s výkonem 103 kW. Ten bude zřejmě představovat pilíř prodejů, minimálně v ekonomicky vyspělých zemích, alternativou bude zážehová sedmnáctistovka s 92 kW a dvoulitr se 110 kW.

Premiéru bude mít FR-V v září na autosalonu v Paříži, k nám se dostanou zážehové verze v listopadu a na turbodiesel si budete muset počkat do roku 2005.

Spolupracujeme s TipCars.com
Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 




Honda FR-V: Výroba japonského MPV skončí v srpnu, bez nástupce Honda FR-V: Výroba japonského MPV skončí v srpnu, bez nástupce

Britské zastoupení Hondy dnes oznámilo, že výroba modelu…

Modernizovaná Honda FR-V Modernizovaná Honda FR-V

Japonské kompaktní MPV Honda FR-V prošlo pro modelový rok…

 



 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama