Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Civic
Technicistně pojatý interiér ladí se zevnějškem, některé materiály ale mohly být odolnější. Elektrickou parkovací brzdu měly všechny verze, multimediální systém Honda Connect s navigací se dodával až od úrovně výbavy Elegance.
Variabilita zadních sedadel začíná i končí sklopnými opěradly. Před koleny je místa dost, vyšší cestující ale musí pod nízkým stropem sklánět hlavu. Sedan uměl nabídnout i vyhřívaná zadní sedáky. Středové výdechy ventilace vzadu nenajdete nikdy.
Přední sedadla často vržou kvůli tření pěnové výplně o kostru. Pod těžší posádkou se někdy bortí bočnice a v extrému se může rozvrzat i ocelová kostra sedadla za zhruba 20 000 Kč. Bederní opěrky mají vyšší výbavy, výškově stavitelné je jen řidičovo sedadlo.
39 Fotogalerie

Ojetá Honda Civic 10G (2016-2022): Nejmenší motor je past

Marek Oborník

Minulá, desátá generace Hondy Civic je úžasně jezdícím autem, v kterém nenajdete slabý motor. Už základní tříválcový litr táhne lépe než atmosférická osmnáctistovka v předchůdci. Zrovna tříválec je tu ale netypicky problémový a to je také důvod, proč v bazarech narazíte hlavně na něj.

Generační skok mezi devátou a desátou generací civiku byl skutečně tygří. Změnilo se všechno. Designový styl, podvozková platforma (už v základu s víceprvkovou zadní nápravou) i motorová paleta, v Evropě složená už jen z turbomotorů. Model má díky fantasticky naladěnému podvozku výrazně sportovnější vyznění, ale i přes zvětšené rozměry trochu slevil z předchozí praktičnosti. Kvůli konvenčně řešené podlaze s palivovou nádrží před zadní nápravou v něm už nenajdete někdejší magická zadní sedadla s výklopnými sedáky. Také nasedání do vozu vyžaduje ohebnější tělo, vpředu se sedí nízko jako ve formuli.

Už bez kombi

Kombi Tourer už v této generaci nenajdete. Desátý civic byl navržen jako jednotný globální model, který vypadá stejně v Evropě, Americe i Asii. Ze tří existujících karosářských variant se v Evropě prodávaly jen dvě: 5D hatchback a 4D sedan. Evropské verze hatchbacku se vyráběly ve Velké Británii (s výjimkou modelu Type R po faceliftu, který se dovážel z Japonska), sedany v Turecku. Sedanů se u nás prodalo málo a v bazarech jsou velice vzácné. Protože měly v detailech lepší kvalitu a ani se u nich nevyskytuje rizikový základní tříválec, jsou celkově dobrou koupí bez ohledu na verzi. Jen se musíte smířit s malým vstupním otvorem kufru a tím, že na sedany nepřipevníte střešní nosič (stejně jako na hatchbacky vybavené panoramatickým střešním oknem).

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!