Ojetá Honda Civic 10G (2016-2022): Nejmenší motor je past
Minulá, desátá generace Hondy Civic je úžasně jezdícím autem, v kterém nenajdete slabý motor. Už základní tříválcový litr táhne lépe než atmosférická osmnáctistovka v předchůdci. Zrovna tříválec je tu ale netypicky problémový a to je také důvod, proč v bazarech narazíte hlavně na něj.
Generační skok mezi devátou a desátou generací civiku byl skutečně tygří. Změnilo se všechno. Designový styl, podvozková platforma (už v základu s víceprvkovou zadní nápravou) i motorová paleta, v Evropě složená už jen z turbomotorů. Model má díky fantasticky naladěnému podvozku výrazně sportovnější vyznění, ale i přes zvětšené rozměry trochu slevil z předchozí praktičnosti. Kvůli konvenčně řešené podlaze s palivovou nádrží před zadní nápravou v něm už nenajdete někdejší magická zadní sedadla s výklopnými sedáky. Také nasedání do vozu vyžaduje ohebnější tělo, vpředu se sedí nízko jako ve formuli.
Už bez kombi
Kombi Tourer už v této generaci nenajdete. Desátý civic byl navržen jako jednotný globální model, který vypadá stejně v Evropě, Americe i Asii. Ze tří existujících karosářských variant se v Evropě prodávaly jen dvě: 5D hatchback a 4D sedan. Evropské verze hatchbacku se vyráběly ve Velké Británii (s výjimkou modelu Type R po faceliftu, který se dovážel z Japonska), sedany v Turecku. Sedanů se u nás prodalo málo a v bazarech jsou velice vzácné. Protože měly v detailech lepší kvalitu a ani se u nich nevyskytuje rizikový základní tříválec, jsou celkově dobrou koupí bez ohledu na verzi. Jen se musíte smířit s malým vstupním otvorem kufru a tím, že na sedany nepřipevníte střešní nosič (stejně jako na hatchbacky vybavené panoramatickým střešním oknem).
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!