Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Honda Civic 10G (2016-2022): Nejmenší motor je past

Honda Civic
Technicistně pojatý interiér ladí se zevnějškem, některé materiály ale mohly být odolnější. Elektrickou parkovací brzdu měly všechny verze, multimediální systém Honda Connect s navigací se dodával až od úrovně výbavy Elegance.
Variabilita zadních sedadel začíná i končí sklopnými opěradly. Před koleny je místa dost, vyšší cestující ale musí pod nízkým stropem sklánět hlavu. Sedan uměl nabídnout i vyhřívaná zadní sedáky. Středové výdechy ventilace vzadu nenajdete nikdy.
Přední sedadla často vržou kvůli tření pěnové výplně o kostru. Pod těžší posádkou se někdy bortí bočnice a v extrému se může rozvrzat i ocelová kostra sedadla za zhruba 20 000 Kč. Bederní opěrky mají vyšší výbavy, výškově stavitelné je jen řidičovo sedadlo.
39 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (30)

Minulá, desátá generace Hondy Civic je úžasně jezdícím autem, v kterém nenajdete slabý motor. Už základní tříválcový litr táhne lépe než atmosférická osmnáctistovka v předchůdci. Zrovna tříválec je tu ale netypicky problémový a to je také důvod, proč v bazarech narazíte hlavně na něj.

Generační skok mezi devátou a desátou generací civiku byl skutečně tygří. Změnilo se všechno. Designový styl, podvozková platforma (už v základu s víceprvkovou zadní nápravou) i motorová paleta, v Evropě složená už jen z turbomotorů. Model má díky fantasticky naladěnému podvozku výrazně sportovnější vyznění, ale i přes zvětšené rozměry trochu slevil z předchozí praktičnosti. Kvůli konvenčně řešené podlaze s palivovou nádrží před zadní nápravou v něm už nenajdete někdejší magická zadní sedadla s výklopnými sedáky. Také nasedání do vozu vyžaduje ohebnější tělo, vpředu se sedí nízko jako ve formuli.

Už bez kombi

Kombi Tourer už v této generaci nenajdete. Desátý civic byl navržen jako jednotný globální model, který vypadá stejně v Evropě, Americe i Asii. Ze tří existujících karosářských variant se v Evropě prodávaly jen dvě: 5D hatchback a 4D sedan. Evropské verze hatchbacku se vyráběly ve Velké Británii (s výjimkou modelu Type R po faceliftu, který se dovážel z Japonska), sedany v Turecku. Sedanů se u nás prodalo málo a v bazarech jsou velice vzácné. Protože měly v detailech lepší kvalitu a ani se u nich nevyskytuje rizikový základní tříválec, jsou celkově dobrou koupí bez ohledu na verzi. Jen se musíte smířit s malým vstupním otvorem kufru a tím, že na sedany nepřipevníte střešní nosič (stejně jako na hatchbacky vybavené panoramatickým střešním oknem).

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (30)