Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Honda Civic 10G (2016-2022): Nejmenší motor je past

Marek Oborník
Diskuze (30)

Minulá, desátá generace Hondy Civic je úžasně jezdícím autem, v kterém nenajdete slabý motor. Už základní tříválcový litr táhne lépe než atmosférická osmnáctistovka v předchůdci. Zrovna tříválec je tu ale netypicky problémový a to je také důvod, proč v bazarech narazíte hlavně na něj.

Generační skok mezi devátou a desátou generací civiku byl skutečně tygří. Změnilo se všechno. Designový styl, podvozková platforma (už v základu s víceprvkovou zadní nápravou) i motorová paleta, v Evropě složená už jen z turbomotorů. Model má díky fantasticky naladěnému podvozku výrazně sportovnější vyznění, ale i přes zvětšené rozměry trochu slevil z předchozí praktičnosti. Kvůli konvenčně řešené podlaze s palivovou nádrží před zadní nápravou v něm už nenajdete někdejší magická zadní sedadla s výklopnými sedáky. Také nasedání do vozu vyžaduje ohebnější tělo, vpředu se sedí nízko jako ve formuli.

Už bez kombi

Kombi Tourer už v této generaci nenajdete. Desátý civic byl navržen jako jednotný globální model, který vypadá stejně v Evropě, Americe i Asii. Ze tří existujících karosářských variant se v Evropě prodávaly jen dvě: 5D hatchback a 4D sedan. Evropské verze hatchbacku se vyráběly ve Velké Británii (s výjimkou modelu Type R po faceliftu, který se dovážel z Japonska), sedany v Turecku. Sedanů se u nás prodalo málo a v bazarech jsou velice vzácné. Protože měly v detailech lepší kvalitu a ani se u nich nevyskytuje rizikový základní tříválec, jsou celkově dobrou koupí bez ohledu na verzi. Jen se musíte smířit s malým vstupním otvorem kufru a tím, že na sedany nepřipevníte střešní nosič (stejně jako na hatchbacky vybavené panoramatickým střešním oknem).

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (30)

Doporučujeme

25. 4. 2024 12:24
Re: Za mě super auto
Podepisuju. Motor 1,0 byla za mě největší slabina auta, ale to bylo dáno jeho zkurveně mdlým spodkem, a když se to konečně rozjelo, člověk byl už v omezovači. Nejelo to ale vůbec pomalu, jen tomu motoru prostě chyběl charakter. Dokázal bát i úsporný, když člověk chtěl jet na spotřebu. Za 1,5 o 200 tyček dražší jsem připlácet nechtěl, to je motor, který k tomu autu opravdu sedí. Podvozek je totiž fenomenální. Jízdy jsem si tak užíval v zatáčkách, na rovinkách to byl souboj s Fobiemi 1,0 TSI.
1. 3. 2024 14:00
Re: 1,5 turbo
U Hondy by vás problém strašně řídký, takže je rozdíl takový popis u Hondy a jiné značky.
1. 3. 2024 13:59
Re: Litrove trojvalce
Ten 3 válec v Civiku není od Hondy. A to je ten problém.
6. 2. 2024 12:44
Re: Litrove 3valce v turbe
Nevím kterýho pitomce to taky napadlo. Tak když to chci mít v oleji, tak tam dám řetěz nebo to udělám nasucho s řemenem. Oni udělají takový bastl. Vtipný na tom je, že tenhle příšernej motor vyhrál spoustu ocenění "motor roku" Sorry od motoru roku bych očekával víc než jen nízký emise a vysokou účinnost. To že se vysype po pár desítkách tisíc km je za mě vlastnost koledující si o ocenění "šmejd roku"
6. 2. 2024 11:58
Re: Litrove 3valce v turbe
Přesně tak...rozvodový řemen máčený v oleji, který rychle degraduje. Není ho ani možné zkontrolovat jaku u 1.2 Pure Tech od Frantíků. Sám jsem se toho motoru zbavil, po radě že jediná dobrá servisní rada je často měnit rozvodový řemen. Jenže ten nejde vyměnit jen tak. je to složitá operace za cca 35 000,- kč. Škoda, ten nápad s rozvodovými řemeny máčenými v oleji koukám nevyšel nikomu, ani PSA, ani Fordu a dokonce ani Hondě. To jsem si myslel, že si to Honda pohlídá.....