Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD – Sice do zásuvky, ale pořád skvělé

Lukáš Volšický
Diskuze (100)

Nová Honda CR-V se v Česku prodává ve dvou variantách. Spolu se základním full-hybridem je k dispozici i nabíjecí plug-in hybrid, který má pozitiva standardního modelu, vyjma pohonu všech kol, a k tomu umí jezdit i čistě na elektřinu. A reálně i docela daleko.

Design, interiér


Největší SUV japonské značky Honda se letos představilo ve zcela nové šesté generaci přinášející významné novinky. Automobilka jej vyvinula s výraznějším designem, modernějším interiérem a novou elektrifikovanou technikou, která se u nás prodává ve dvou hybridních konfiguracích. V CR-V je nově známý hybrid e:HEV a vůbec poprvé se v Evropě představuje také plug-in hybrid e:PHEV.

S novou šestou generací populární Hondy CR-V jsme vás už seznámili v našem nedávném testu standardního modelu s hybridem e:HEV a teď se v naší redakční garáži objevila i nabíjecí plug-in hybridní motorizace e:PHEV. Základem obou variant je stejný dvoulitrový čtyřválec, ale každý z modelů je zacílený na trochu jinou klientelu. U běžného full-hybridu se o dobíjení nemusíte zajímat, zatímco plug-in hybrid těží z výhod pravidelného nabíjení a nízkoemisní registrační značky EL.

V minulosti Honda CR-V procházela spíše evolučními modernizacemi, ale nejnovější generace je revoluční. Japonská automobilka v minulých letech vsázela na zvláštní kosmické designy, zejména u Civicu, ale u nejnovějších modelů si zakládá na větší eleganci a menší extravaganci. Nejnovější CR-V tak vychází z designu nejmodernějšího Civicu a je jedním z nejlépe vypadajících velkých SUV na evropském trhu.

S předchůdcem má podobnou snad jen boční siluetu, ale celkově je výrazně čistší. Charakteristickým rysem je nová tvář s velkou přední maskou s výrazným emblémem značky a opticky mračícími se světlomety s diodovou technikou. Zejména v bílé barvě je nové „CéeR-Véčko“ vizuálně robustním SUV, a dokonce disponuje aktivní aerodynamikou.

Ve sportovně vypadajícím předním nárazníku najdeme funkční automaticky ovládanou lištu pro regulaci chlazení a aerodynamického odporu vzduchu. I japonské automobilky si evidentně všímají obchodních úspěchů švédského Volva, a tak na zádi nového CR-V najdeme koncová světla s designem ve tvaru písmene L. Automobilka navíc nijak nepřitahuje pozornost k hybridním pohonům, a tak plug-in hybrid poznáte pouze decentního loga e:PHEV na zádi a nabíjecí zásuvky.

Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD

Novinka nejen vypadá větší, ale současně je větší – na délku vůz vyrostl o 106 mm na výsledných 4706 mm. Do šířky narostl o 11 mm na 1866 mm, zatímco výška klesla o 6 mm, takže v případě čtyřkolky na 1684 mm. Rozvor náprav testovaného vozu s pohonem předních kol narostl o 39 mm na 2701 mm, k čemuž se váže i technická zajímavost, že rozvor čtyřkolek o 1 mm kratší a ve výsledku má „jen“ 2700 milimetrů. Ve skutečnosti si toho ani nemůžete všimnout. U plug-in hybridu počítejte s menší světlou výškou 159 mm. Klasická předokolka má 190 a čtyřkolka dokonce 200 mm.

Japonci by některým evropským konkurentům měli dávat lekce ergonomie, protože v kabině nejmodernější Hondy CR-V budete okamžitě jako doma. V japonském automobilovém průmyslu se kdysi říkalo, že technická řešení nemusí být designově nejlépe vypadající, ale musí bezchybně fungovat. Honda je však značkou, která nám ukazuje, že dokonale fungující technika může i vypadat k světu.

Moderní architektura interiéru šesté Hondy CR-V zakládá na stylu poprvé uvedeném v dnešním jedenáctém Civicu a nejvýraznějším designovým prvkem je nepochybně horizontální mřížka ukrývající výdechy ventilace, jejichž proudění vzduchu nastavujete lehce vystouplými páčkami. Až ideální ergonomii pomáhá i klasický ovládací panel klimatizace, kterou můžete ovládat bez nutnosti sahání na dotykový displej infotainmentu.

Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD

Během týdenního soužití s novou Hondou CR-V jsem byl až příjemně překvapen, jak málo mě nutila ovládat auto skrze 9“ dotykovou obrazovku multimediálního systému. Ten je vizuálně už trochu zastaralý a moc toho neumí, ale pokud nepatříte k geekům obdivujícím až nesmyslnou záplavu zbytečných funkcí, nijak vám to nebude vadit. Ostatně, standardně máte k dispozici i konektivitu Apple CarPlay a Android Auto.

Snad na všechno najdete v kabině vozu ovládací tlačítko, a pokud ne, objevíte to v menu nastavení na 10,2“ obrazovce digitálního přístrojového štítu s vysokým rozlišením a snadno čitelnou grafikou bez výstřelků. Celkové soužití s plug-in hybridem zpříjemňuje i mobilní aplikace My Honda+ pro sledování stavu dobití, použití telefonu coby digitálního klíče a provádění obvyklých akcí – odemykání a zamykání, lokalizaci vozidla nebo sledování jízdních dat.

Plug-in hybridní Honda CR-V se nám navíc dostala do redakce v nejvyšší výbavě Advance Tech, která obsahuje snad všechno, co byste kdy mohli potřebovat – vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaný volant, vyhřívaná zadní sedadla, head-up displej, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu se standardem Qi, kamerový systém s více pohledy a parkovacími senzory Honda Parking Pilot, panoramatickou střechu a bezpečnostní technologii Honda Sensing 360 hlídající hrozící nebezpečí ze všech směrů.

A na závěr první části našeho testu jsem si záměrně nechal celkovou prostornost interiéru, protože v tomto velkém SUV je opravdu spousta místa na předních i zadních sedadlech. Zadní lavice s nastavitelným sklonem opěradel je posuvná až o 190 milimetrů a za ní najdeme obrovský zavazadelník. Ten je u plug-in hybridu paradoxně větší než u full-hybridu a disponuje základním objemem 617 litrů, přičemž full-hybrid pojme i tak slušných 596 litrů.

Zavazadlový prostor si současně mezigeneračně polepšil i rychlejším a tišším elektrickým pohonem. A tím se dostáváme k jedné zvláštnosti, kterou jsou zadní dveře na obou stranách, které není jednoduché zabouchnout – působí až příliš lehce a mají lehkou setrvačnost. Ostatně to můžete vidět na přiloženém videu. Musíte je zavírat větším švihem, než jste zvyklí.

Video se připravuje ...

Motor, jízdní vlastnosti


Nová Honda CR-V se v Česku prodává výhradně se dvěma elektrifikovanými motorizacemi – full-hybridem e:HEV a plug-in hybridem e:PHEV. Technickým základem obou modelů je stejný dvoulitrový zážehový čtyřválec 2.0 i-MMD s Atkinsonovým cyklem a přímým vstřikováním paliva, který standardně vyvine maximální výkon 109 kW (148 koní) při 6100 ot./min. a nejvyšší točivý moment 189 Nm při 4500 ot./min.

Plug-in hybridní „CéeR-Véčko“ je k tomu vybaveno jedním elektromotorem na přední nápravě s maximálním výkonem 135 kW (184 koní) a okamžitým točivým momentem 335 Nm. Standardem modelu je výhradní pohon předních kol, protože kvůli baterii by se pohon zadních kol do karoserie nevměstnal. Základní full-hybrid dobíjený pouze jízdou pak je k dispozici i s pohonem všech čtyř kol s hnacím hřídelem a novým managementem pro aktivní rozložení hnací síly.

Vraťme se však k modelu do zásuvky. Plug-in hybrid je vybaven větším lithium-iontovým akumulátorem s aktivním vyhříváním i chlazením s kapacitou 17,7 kWh. Elektrickou energii neumí čerpat „vynuceným“ nabíjením při jízdě a dobít jej můžete pouze skrze nabíjecí konektor typu 2 s maximálním nabíjecím výkonem 6,8 kW. Honda CR-V e:PHEV se při výkonu 6,8 kW nabije z 0 na 100 procent za přibližně 2 a půl hodiny, při nižším výkonu 2,3 kW za zhruba 7,7 hodin.

A pojďme se konečně věnovat jízdním vlastnostem. Plug-in hybridní Honda CR-V se pohybuje hlavně na elektřinu a spalovací motor připojuje podle aktuální potřeby a požadavku řidiče na vyšší výkon – třeba při najíždění na dálnici. Při plném nabití slibuje plně elektrický dojezd až 82 kilometrů, a pokud ji budete využívat „rozumně“, zbývající kilometry vám budou ubývat ruku v ruce s ujetou vzdáleností.

Uživatelsky příjemná je i jízda s vybitou trakční baterií, kdy plug-in hybrid e:PHEV chováním připomíná fullhybrid e:HEV.

Systém si za všech okolností ponechává potřebné minimum elektrické energie, aby CR-V mohlo v městských kolonách jet čistě na elektřinu bez nutnosti spalovacího motoru. To současně pomáhá celkové dynamice, která není pocitově mdlá. Výhodou je i fakt, že ve standardním módu D vás „neomezuje“ rekuperací, kterou si svobodně zapnete režimem převodovky B a následně upravujete její sílu pádly pod volantem.

Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD

Honda uvádí, že CR-V do zásuvky akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a vyvine maximální rychlosti 195 kilometrů v hodině. Na dálnici umí nabrat slušné cestovní tempo a i s častějšími přesuny vás nijak nesežere. Během testovacího týdne jsem chvíli záměrně jezdil se „úplně vybitou“ baterií a i při častých cestách po dálnicích a v kolonách jsem nepřesáhl kombinovanou spotřebu 6,5 litru na 100 kilometrů.

Když budete vaše CR-V pravidelně nabíjet a využívat všech výhod elektrického pohonu, může se vaše kombinovaná spotřeba propadnout až ke 2 litrům na 100 kilometrů. Plug-in hybrid má menší nádrž než full-hybrid (46,5 vs. 57 litrů) a nemusíte se bát za něj zapřáhnout vlek, protože Honda uvádí, že zvládá maximální hmotnost nebrzděného přívěsu 600 kilogramů a maximální hmotnost brzděného přívěsu 1500 kilogramů.

V dnešním světě módních SUV na velkých kolech s nízkoprofilovými pneumatikami pak CR-V zaujme i standardními „osmnáctkami“. Obě motorizace ve všech výbavách obouvají pouze 18“ kola s pneumatikami o rozměru 235/60 R18, jejichž vysokou bočnici si doslova zamilujete. Nejenže díky balónovému tvaru je při parkování jen těžko odřete o obrubník, ale také významně přispívají k lepšímu jízdnímu komfortu.

Plug-in hybridní CR-V se prodává výhradně s adaptivním odpružením, a ačkoli v jednotlivých jízdních režimech najdete jen minimální rozdíly, za všech okolností mu zůstávají vynikající jízdní vlastnosti. I takto obrovské SUV může být překvapivě agilní a čitelné, takže se nemusíte bát ani rychlejšího tempa na okreskách. V kombinaci s velkými pneumatikami na osmnáctipalcových kolech pak skvěle filtruje nerovnosti a pluje městskými ulicemi i krajinou.

A pokud stále váháte, zda sáhnout po standardním full-hybridu e:HEV, nebo plug-in hybridu e:PHEV, rozhodující může být i dynamika. Full-hybrid je při sprintu na stovku o desetinu sekundy pomalejší a má nejvyšší rychlost pouze 187 kilometrů v hodině. Jaká z variant by ale nakonec skončila v mojí garáži? Akcelerace a rychlost totiž nejsou u rodinných SUV rozhodující.

Závěr


Nová Honda CR-V aktuálně bojuje o titul českého Auta roku 2024, a pokud vyhraje, naváže na loňský úspěch nejmodernějšího Civicu. Je však natolik inovativní a fantastická, aby na letošní vítězství dosáhla? O tom musí rozhodnout komise vybraných českých motoristických novinářů. Osobně si myslím, že naději má, zejména při zohlednění pro CR-V nového plug-in hybridu.

Ten je příjemným každodenní společníkem, a když jej budete pravidelně nabíjet z externího zdroje elektrické energie, odvděčí se vám solidním čistě elektrickým dojezdem i reálnou spotřebou paliva. Pro majitele žijící ve městech je zajímavým lákadlem i nárok na nízkoemisní registrační značku ve formátu EL. Honda CR-V e:PHEV papírově produkuje pouze 18 gramů CO2 na kilometr.

Když se na to však podívám z hlediska mých zájmů, osobně bych si vystačil se standardním full-hybridem e:HEV. Ten si žije vlastním životem, automaticky se dobíjí při jízdě a rekuperaci a nepotřebuje nabíjení z externího zdroje. Rozdíl v dynamice obou modelů je pak pouze minimální, a navíc si u full-hybridu můžete připlatit 50.000 Kč za pohon všech kol. A ten je u velkých SUV snad až potřebným standardem.

Plug-in hybrid je navíc dostupný pouze s nejvyšší výbavou Advance Tech a jedinými volitelnými příplatky jsou barvy, metalický/perleťový lak za 17.900 Kč a prémiový lak za 22.900 Kč, a jiné designy kol – CR1802 za 32.360 Kč a CR1801 za 35.961 Kč. To nepochybně prodražuje jeho cenovou dostupnost.

Nejlevnější verze modelu 1.119.900 Kč (CR-V e:HEV Elegance 2WD)
Základ s testovaným motorem 1.394.900 Kč (CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD)
Testovaný vůz bez příplatků 1.394.900 Kč (CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD)
Testovaný vůz s výbavou 1.417.800 Kč (CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD)

Plusy

  • Prostornost kabiny
  • Elektrický dojezd 82 kilometrů
  • Velký zavazadlový prostor
  • Příjemný jízdní komfort
  • Tažná kapacita plug-in hybridu

Minusy

  • Absence pohonu všech kol
  • Nutnost pravidelného nabíjení pro co nejlepší spotřebu
  • Pro někoho pouze 18“ kola
Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (100)

Doporučujeme

Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD
Cena základní sestavy 1 394 900 Kč
Výbava základní sestavy Honda Sensing 360, LED světlomety s adaptivními dálkovými světly, elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru s funkcí Walk Away, panoramatická střecha, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, kamera s více pohledy, Honda Parking Pilot, Honda Connect, bezklíčový přístup Smart Entry & Start, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu se standardem Qi, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaný kožený volant, vyhřívaná zadní sedadla, aplikace My Honda+, head-up displej, 10,2” digitální přístrojový štít, 9” dotykový displej infotainmentu, regenerativní brzdění pomocí páček pod volantem, Premium Audio BOSE Kč
Cena testované sestavy 1 417 800 Kč
Výbava testované sestavy perleťový bílý lak Diamond Dust (+22.900 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 109 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 189 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 0.8
Emise CO2: 18
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 617 / 1728
Objem nádrže (l): 47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1916 / 0
Rozměr pneu: Continental 235/60 R18
Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4706
b) šířka (mm): 1942
c) výška (mm): 1684
d) rozvor (mm): 2701
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 725 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - JirkaVejrazka
10. 12. 2023 19:33
Re: Honda - drahá
Nemyslim, ze existuje PHEV, kde by elektronika zavelila a zacala se za jizdy nabijet baterka "z prazdna do plna". Vetsina nabije z prebytku jen trochu a pak ji zase vybije kdykoli to spalovaku pomuze (nebo jede chvili bez spalovaku, pokud to jde".

Dobijeni baterky lze obvykle zvolit, ale realne to moc nedava smysl. Na plne dobiti nestaci ty drobne prebytky ktere spalovak obcas muze mit a elektronika ten rezim bere jako pokyn ke zvyseni zateze (a spotreby) spalovaku, aby se baterka dobila rozumnou rychlosti. A to ekonomicky nedava smysl.
10. 12. 2023 17:44
Re: Honda - drahá
Bohužel EU a její nesmyslné emisní povolenky zdražili auta a zároveň do EU Honda nedováží motor 1.5T, který u předchozí generace fungoval skvěle...Existuje možnost si jí nechat dovézt z USA, ale to vyjde na 1395000 o hodně slabší výbavě než jsou nabízeny hybridy...
Jsem zvědavý jak se bude prodávat nová generace za tyhle peníze...Né každý potřebuje mít kožené a vyhřívané sedadla za 1249000...
10. 12. 2023 17:32
Re: revoluční generace
převodovka u obou verzí ( motor - elektromotor )je bezesptupňová...Prodejce mi říkal, že to uměle řadí...
10. 12. 2023 17:11
Re: Honda - drahá
Dle slov prodejce Hondy baterie u hybridu CRV předešlé generace vydrží 300 tis km a pak je potřeba koupit novou za 200 tis + její výměna...U nové to tipuji na podobnou výdrž i když doby šla s bateriemi kupředu...
Avatar - Jaros 00071
10. 12. 2023 10:21
Diesel
Do SUV patří diesel. Honda zrušila skvělý motor 2.2 Diesel. Tohle je zoufalé a povede dál do propasti dějin. :no: Mazda CX60 JE ÚPLNĚ JINDE S NOVÝM 6 válcovým DIESELEM!!