Honda má novou značku elektromobilů pro Čínu. Je to Ye
Japonci se vrhají na čínský trh, který stále více dává přednost elektrickým autům. Honda si pro ně proto přichystala novou značku Ye a hned tři nové modely.
Čínský trh je se zhruba 26 miliony prodanými auty za loňský rok největším na světě. Tamní zákazníci se v posledních letech přeorientovávají ze zahraniční produkce k domácím výrobcům, kterým se skvěle podařilo zachytit elektromobilní vlnu, díky čemuž se v téhle oblasti vyšvihli na samotnou špičku.
Postupný přesun Číňanů od spalovacích motorů k elektřině se projevuje i na nabídce evropských, amerických, korejských a japonských automobilek. Honda kvůli tomu dokonce v Číně spouští novou značku s prostým názvem Ye, jež vzniklo transkripcí čínského znaku 烨, který v překladu znamená zářivě zářit. Modely Ye se stanou doplňkem současné řady japonské automobilky, která v Číně aktuálně nabízí lokálně bezemisní vozy řady e:N.
Trojice novinek stojí na nové architektuře pro elektrické vozy, která byla vyvinuta přímo v Číně. Vozy jsou nabité moderní elektronikou a nabízejí třeba integrovaného asistenta spolupracujícího s umělou inteligencí.
Základem nabídky se stane dvojice elektrických SUV P7 a S7, jež do prodeje zamíří koncem tohoto roku. Jedná se de facto o totožné vozy s trochu odlišným designem přední části, které mohou mít jeden elektromotor vzadu, případně přídavnou elektrickou jednotku pro přední nápravu. Zatímco modré P7 podle Hondy představuje sofistikovanost, oranžové S7 více působí na emoce.
Vedle toho Honda představila také koncept Ye GT, který představuje atraktivní gran turismo s větším důrazem na jízdní zážitky. Na čínský trh by se měl tenhle model dostat koncem příštího roku.
Značka Ye do roku 2027 představí další tři modely, portfolio by se tudíž mělo rozšířit na šest modelů. Čtyři další elektrické novinky přidá Honda pod vlastním jménem.

Mimochodem i na čerstvě představených elektromobilech Ye vpředu najdeme typické „Háčko“, příbuznosti se zavedenou japonskou automobilkou se proto nový brand nezříká.