reklama


Honda HR-V 5D 1,6i VTEC 4WD

Honda HR-V 5D 1,6i VTEC 4WD

 
 

Je tomu již více než rok a půl, co jsme otestovali novinku na trhu - v třídveřovém provedení. Po roce od uvedení třídveřové verze automobilka Honda uvedla na trh praktičtější pětidveřovou verzi, která se svými vlastnostmi podobá modelu , ale je designem více zaměřena na mladé uživatele. Pro test jsme dostali nejlépe vybavenou verzi se silnější ze dvou možných šestnáctistovek...

Je tomu již více než rok a půl, co jsme otestovali novinku na trhu - Hondu HR-V 1,6/77 kW v třídveřovém provedení. Po roce od uvedení třídveřové verze automobilka Honda uvedla na trh praktičtější pětidveřovou verzi, která se svými vlastnostmi podobá modelu CR-V, ale je designem více zaměřena na mladé uživatele. Pro test jsme dostali nejlépe vybavenou verzi se silnější ze dvou možných šestnáctistovek v ceně 719.000,- Kč. Základní cena pětidveřové verze se slabším motorem (1,6/77 kW) je 639.000,- Kč.

Honda HR-V je v pětidveřovém provedení o 100 mm delší než třídveřová verze a také rozvor je zvětšen z 2350 na 2450 mm. Z tohoto zvětšení profitují cestující na zadních sedadlech, kteří mají pro nohy o poznání více místa než v třídveřové verzi. Objem zavazadlového prostoru však zůstal nezměněn a jeho hodnota 285 litrů není na takto velký vůz dostačující. Pomůže pochopitelně sklopení jednoho nebo obou zadních opěradel, ale v tom případě nemůže být vůz samozřejmě obsazen čtyřmi osobami. Co překvapí je přítomnost pouze dvou bezp. pásů vzadu, takže automobil je, přes jeho poměrně slušné vnitřní rozměry, pouze čtyřmístný. Zadní opěradla mají zajímavou funkci, díky které je možné měnit jejich sklon po 5 stupních, což při dlouhé cestě přijde unaveným zádům vhod.

Čtyřválcový zážehový motor 1,6 l se šestnácti ventily se známým systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC dává ve své výkonnější verzi výkon 91 kW/6600 ot/min. Hodnota nejvyššího točivého momentu dosahuje hodnoty 144 Nm při hodně vysokých otáčkách 4900 ot/min. Vysoko položená hodnota nevyššího točivého momentu přesně charakterizuje tento motor. V nižších otáčkách (pod 3500 ot/min) je výkon motoru dosti rozpačitý. Teprve po překročení 4000 otáček se začnou kilowatty výrazněji drát "na povrch" a vůz konečně ukazuje co umí.

Pětistupňová převodovka s lehce a přesně jdoucím chodem řadící páky je "lehce" zpřevodována, tzn. že Honda HR-V je sice dostatečně hbitá v městském provozu, ale na dálnici se již v rychlostech okolo 130 km/h dosahuje příliš velkých otáček motoru. Ve stotřicetikilometrové rychlosti motor na pátý rychlostní stupe®ĺ "točí" již 4200 ot/min a ve 160 km/h je to již 5200 ot/min. Pokud k tomuto připočteme vyšší hluk, který od motoru v těchto otáčkách proniká k posádce není cestování s HR-V po dálnici ideální. Naopak spotřeba motoru 1,6i VTEC je přijatelná a pohybovala se v rozmezí osmi a devíti litrů na 100 km.

Honda HR-V využívá k přenosu výkonu motoru na vozovku systém nazvaný "Real Time 4WD". Princip je takový, že běžně jsou poháněna pouze přední kola a jedině v případě prokluzu přeních kol dojde k automatickému připojení pohonu kol zadních. Výhodou tohoto systému je, že v 99% běžné jízdy pohon všech kol není zapotřebí a ve zbylém procentu se pohon zadních kol automaticky připojí. Princip tohoto řešení (použitý například i v Octavii 4x4) šetří palivo a je levnější, ale na druhou stranu nedosahuje kvalit stálého pohonu všech kol (například systémy Audi nebo Subaru). Škoda je, že pohon všech kol není možné "na přání" připojit zmáčknutím tlačítka na přístrojové desce. Jízdní vlastnosti HR-V jsou v razantně projížděných zatáčkách neutrální, v extrému je pak vůz nedotáčivý. Brzdová soustava je dostatečně dimenzována a její účinek při větším namáhání slábne minimálně.

Honda HR-V je zajímavým zástupcem kategorie SUV (Sport Utility Vehicle). Po třídveřovém provedení je zde tedy i praktičtější pětidveřová verze (za příplatek 30.000,- Kč). Mezi slabší vlastnosti patří pouze čtyřmístné uspořádání, vysoké otáčky motoru ve vyšších rychlostech a vyšší cena. Naopak hlavními klady HR-V 5D na trhu je jeho zajímavý vnější i vnitřní design pohon všech kol, slušný vnitřní prostor a velmi dobrá ovladatelnost.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 719 000 Kč Cena v testované výbavě: 719 000 Kč

Základní výbava:2x airbag, předpínače bezp. pásů, ABS+EBD, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, otáčkoměr, digitální hodiny, sklopná zadní sedadla v poměru 1: 1, nárazníky v barvě vozu, 16" ráfky z lehkých slitin, stěrač zadního okna, Real time 4WD, střešní spoiler

Výbava testovaného vozu:základní

Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí

Společnost Hyundai spustila novou kampaň, v níž rozdává…

Českého lva bude moderovat Banášová Českého lva bude moderovat Banášová

24. ročník Českého lva, výročních cen České filmové a…

Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 91 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 144 / 4900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 7.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 603
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1266 / 374
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4110
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1670
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

 



 
Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Dnes 13:50

Seat věří, že po masivní koncernové investici půjde kupředu lépe, než jeho ambiciózní česká sestra.




Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama