Honda HR-V 5D 1,6i VTEC 4WD

Honda HR-V 5D 1,6i VTEC 4WD

 
 
5.3. 2001

Je tomu již více než rok a půl, co jsme otestovali novinku na trhu - v třídveřovém provedení. Po roce od uvedení třídveřové verze automobilka Honda uvedla na trh praktičtější pětidveřovou verzi, která se svými vlastnostmi podobá modelu , ale je designem více zaměřena na mladé uživatele. Pro test jsme dostali nejlépe vybavenou verzi se silnější ze dvou možných šestnáctistovek...

Je tomu již více než rok a půl, co jsme otestovali novinku na trhu - Hondu HR-V 1,6/77 kW v třídveřovém provedení. Po roce od uvedení třídveřové verze automobilka Honda uvedla na trh praktičtější pětidveřovou verzi, která se svými vlastnostmi podobá modelu CR-V, ale je designem více zaměřena na mladé uživatele. Pro test jsme dostali nejlépe vybavenou verzi se silnější ze dvou možných šestnáctistovek v ceně 719.000,- Kč. Základní cena pětidveřové verze se slabším motorem (1,6/77 kW) je 639.000,- Kč.

Honda HR-V je v pětidveřovém provedení o 100 mm delší než třídveřová verze a také rozvor je zvětšen z 2350 na 2450 mm. Z tohoto zvětšení profitují cestující na zadních sedadlech, kteří mají pro nohy o poznání více místa než v třídveřové verzi. Objem zavazadlového prostoru však zůstal nezměněn a jeho hodnota 285 litrů není na takto velký vůz dostačující. Pomůže pochopitelně sklopení jednoho nebo obou zadních opěradel, ale v tom případě nemůže být vůz samozřejmě obsazen čtyřmi osobami. Co překvapí je přítomnost pouze dvou bezp. pásů vzadu, takže automobil je, přes jeho poměrně slušné vnitřní rozměry, pouze čtyřmístný. Zadní opěradla mají zajímavou funkci, díky které je možné měnit jejich sklon po 5 stupních, což při dlouhé cestě přijde unaveným zádům vhod.

Čtyřválcový zážehový motor 1,6 l se šestnácti ventily se známým systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC dává ve své výkonnější verzi výkon 91 kW/6600 ot/min. Hodnota nejvyššího točivého momentu dosahuje hodnoty 144 Nm při hodně vysokých otáčkách 4900 ot/min. Vysoko položená hodnota nevyššího točivého momentu přesně charakterizuje tento motor. V nižších otáčkách (pod 3500 ot/min) je výkon motoru dosti rozpačitý. Teprve po překročení 4000 otáček se začnou kilowatty výrazněji drát "na povrch" a vůz konečně ukazuje co umí.

Pětistupňová převodovka s lehce a přesně jdoucím chodem řadící páky je "lehce" zpřevodována, tzn. že Honda HR-V je sice dostatečně hbitá v městském provozu, ale na dálnici se již v rychlostech okolo 130 km/h dosahuje příliš velkých otáček motoru. Ve stotřicetikilometrové rychlosti motor na pátý rychlostní stupe®ĺ "točí" již 4200 ot/min a ve 160 km/h je to již 5200 ot/min. Pokud k tomuto připočteme vyšší hluk, který od motoru v těchto otáčkách proniká k posádce není cestování s HR-V po dálnici ideální. Naopak spotřeba motoru 1,6i VTEC je přijatelná a pohybovala se v rozmezí osmi a devíti litrů na 100 km.

Honda HR-V využívá k přenosu výkonu motoru na vozovku systém nazvaný "Real Time 4WD". Princip je takový, že běžně jsou poháněna pouze přední kola a jedině v případě prokluzu přeních kol dojde k automatickému připojení pohonu kol zadních. Výhodou tohoto systému je, že v 99% běžné jízdy pohon všech kol není zapotřebí a ve zbylém procentu se pohon zadních kol automaticky připojí. Princip tohoto řešení (použitý například i v Octavii 4x4) šetří palivo a je levnější, ale na druhou stranu nedosahuje kvalit stálého pohonu všech kol (například systémy Audi nebo Subaru). Škoda je, že pohon všech kol není možné "na přání" připojit zmáčknutím tlačítka na přístrojové desce. Jízdní vlastnosti HR-V jsou v razantně projížděných zatáčkách neutrální, v extrému je pak vůz nedotáčivý. Brzdová soustava je dostatečně dimenzována a její účinek při větším namáhání slábne minimálně.

Honda HR-V je zajímavým zástupcem kategorie SUV (Sport Utility Vehicle). Po třídveřovém provedení je zde tedy i praktičtější pětidveřová verze (za příplatek 30.000,- Kč). Mezi slabší vlastnosti patří pouze čtyřmístné uspořádání, vysoké otáčky motoru ve vyšších rychlostech a vyšší cena. Naopak hlavními klady HR-V 5D na trhu je jeho zajímavý vnější i vnitřní design pohon všech kol, slušný vnitřní prostor a velmi dobrá ovladatelnost.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 719 000 Kč Cena v testované výbavě: 719 000 Kč

Základní výbava:2x airbag, předpínače bezp. pásů, ABS+EBD, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, otáčkoměr, digitální hodiny, sklopná zadní sedadla v poměru 1: 1, nárazníky v barvě vozu, 16" ráfky z lehkých slitin, stěrač zadního okna, Real time 4WD, střešní spoiler

Výbava testovaného vozu:základní

Polský Abris Capital prodává autobazary AAA Auto Polský Abris Capital prodává autobazary AAA Auto

Investiční skupina Abris Capital Partners si najala…

FT: Trumpova administrativa zmařila Siemensu velký kontrakt v Iráku FT: Trumpova administrativa zmařila Siemensu velký kontrakt v Iráku

Naděje německého průmyslového konglomerátu Siemens na…

Prodej aut v Evropě klesl skoro o čtvrtinu. Na vině jsou nové emisní normy Prodej aut v Evropě klesl skoro o čtvrtinu. Na vině jsou nové emisní normy

Počet registrací nových osobních aut v Evropské unii v…

 

Štítky Honda Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 91 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 144 / 4900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 7.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 603
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1266 / 374
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4110
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1670
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Jedno z nejprodávanějších SUV světa má po modernizaci. Jak změnila Hondu HR-V? Jedno z nejprodávanějších SUV světa má po modernizaci. Jak změnila Hondu HR-V?

V době uvedení na trh bude modernizovaná Honda HR-V…

Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

 



 
BMW X7 oficiálně. Největší SUV značky uveze až sedm dospělých a zvládne samo couvat

BMW X7 oficiálně. Největší SUV značky uveze až sedm dospělých a zvládne samo couvat

Dnes 08:10

Novinka v nabídce BMW chce kombinovat všestrannost SUV s impozantním vzhledem a prostorností luxusního automobilu.




Blesk.cz

Setkání Rytmusových žen Dary a Jasminy se nepovedlo: Úřadoval strach?!

Setkání Rytmusových žen Dary a Jasminy se nepovedlo:…

Už takhle napjaté vztahy mezi expartnery Darou Rolins (45) a rapperem Patrikem Vrbovským (41) ještě víc…

Sbalili děti a rozjeli se do světa. Mladá rodina prozradila, jaké je žít na cestách

Sbalili děti a rozjeli se do světa. Mladá rodina…

Tracy (35) a Rob (38) se rozhodli, že nechtějí, aby jejich děti vyrůstaly v rušném Sydney. Všechno prodali a…

 

iSport.cz

Sparťan Juliš plakal na svatbě, kouč Hašek mu zakázal zapít dceru

Sparťan Juliš plakal na svatbě, kouč Hašek mu…

Ačkoliv je mu teprve 23 let, má toho fotbalista Lukáš Juliš za sebou poměrně dost. Kromě toho, že ve Spartě…

Šilhavý po prohře: Efektivita chyběla. Ale hráli jsme líp než na Slovensku!

Šilhavý po prohře: Efektivita chyběla. Ale hráli…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Výsledek s Ukrajinou (0:1) ho zklamal, výkon nesmírně potěšil. Reprezentační kouč Jaroslav…

 

Reflex.cz

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co má teď lucemburská politika společné s tou českou?

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co…

Ve stínu českých senátních a bavorských zemských voleb u nás o víkendu zůstaly volby v nejbohatší zemi Evropské…

Krucifix není náboženský symbol, hidžáb a jarmulka ano: V Québecu jsou si někteří rovnější

Krucifix není náboženský symbol, hidžáb a jarmulka…

Nově zvolený guvernér kanadské provincie Québec Franois Legault navrhuje zakázat státním zaměstnancům „okázalé…