reklama


Honda HR-V 5D 1,6i VTEC 4WD

Honda HR-V 5D 1,6i VTEC 4WD

 
 

Je tomu již více než rok a půl, co jsme otestovali novinku na trhu - v třídveřovém provedení. Po roce od uvedení třídveřové verze automobilka Honda uvedla na trh praktičtější pětidveřovou verzi, která se svými vlastnostmi podobá modelu , ale je designem více zaměřena na mladé uživatele. Pro test jsme dostali nejlépe vybavenou verzi se silnější ze dvou možných šestnáctistovek...

Je tomu již více než rok a půl, co jsme otestovali novinku na trhu - Hondu HR-V 1,6/77 kW v třídveřovém provedení. Po roce od uvedení třídveřové verze automobilka Honda uvedla na trh praktičtější pětidveřovou verzi, která se svými vlastnostmi podobá modelu CR-V, ale je designem více zaměřena na mladé uživatele. Pro test jsme dostali nejlépe vybavenou verzi se silnější ze dvou možných šestnáctistovek v ceně 719.000,- Kč. Základní cena pětidveřové verze se slabším motorem (1,6/77 kW) je 639.000,- Kč.

Honda HR-V je v pětidveřovém provedení o 100 mm delší než třídveřová verze a také rozvor je zvětšen z 2350 na 2450 mm. Z tohoto zvětšení profitují cestující na zadních sedadlech, kteří mají pro nohy o poznání více místa než v třídveřové verzi. Objem zavazadlového prostoru však zůstal nezměněn a jeho hodnota 285 litrů není na takto velký vůz dostačující. Pomůže pochopitelně sklopení jednoho nebo obou zadních opěradel, ale v tom případě nemůže být vůz samozřejmě obsazen čtyřmi osobami. Co překvapí je přítomnost pouze dvou bezp. pásů vzadu, takže automobil je, přes jeho poměrně slušné vnitřní rozměry, pouze čtyřmístný. Zadní opěradla mají zajímavou funkci, díky které je možné měnit jejich sklon po 5 stupních, což při dlouhé cestě přijde unaveným zádům vhod.

Čtyřválcový zážehový motor 1,6 l se šestnácti ventily se známým systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC dává ve své výkonnější verzi výkon 91 kW/6600 ot/min. Hodnota nejvyššího točivého momentu dosahuje hodnoty 144 Nm při hodně vysokých otáčkách 4900 ot/min. Vysoko položená hodnota nevyššího točivého momentu přesně charakterizuje tento motor. V nižších otáčkách (pod 3500 ot/min) je výkon motoru dosti rozpačitý. Teprve po překročení 4000 otáček se začnou kilowatty výrazněji drát "na povrch" a vůz konečně ukazuje co umí.

Pětistupňová převodovka s lehce a přesně jdoucím chodem řadící páky je "lehce" zpřevodována, tzn. že Honda HR-V je sice dostatečně hbitá v městském provozu, ale na dálnici se již v rychlostech okolo 130 km/h dosahuje příliš velkých otáček motoru. Ve stotřicetikilometrové rychlosti motor na pátý rychlostní stupe®ĺ "točí" již 4200 ot/min a ve 160 km/h je to již 5200 ot/min. Pokud k tomuto připočteme vyšší hluk, který od motoru v těchto otáčkách proniká k posádce není cestování s HR-V po dálnici ideální. Naopak spotřeba motoru 1,6i VTEC je přijatelná a pohybovala se v rozmezí osmi a devíti litrů na 100 km.

Honda HR-V využívá k přenosu výkonu motoru na vozovku systém nazvaný "Real Time 4WD". Princip je takový, že běžně jsou poháněna pouze přední kola a jedině v případě prokluzu přeních kol dojde k automatickému připojení pohonu kol zadních. Výhodou tohoto systému je, že v 99% běžné jízdy pohon všech kol není zapotřebí a ve zbylém procentu se pohon zadních kol automaticky připojí. Princip tohoto řešení (použitý například i v Octavii 4x4) šetří palivo a je levnější, ale na druhou stranu nedosahuje kvalit stálého pohonu všech kol (například systémy Audi nebo Subaru). Škoda je, že pohon všech kol není možné "na přání" připojit zmáčknutím tlačítka na přístrojové desce. Jízdní vlastnosti HR-V jsou v razantně projížděných zatáčkách neutrální, v extrému je pak vůz nedotáčivý. Brzdová soustava je dostatečně dimenzována a její účinek při větším namáhání slábne minimálně.

Honda HR-V je zajímavým zástupcem kategorie SUV (Sport Utility Vehicle). Po třídveřovém provedení je zde tedy i praktičtější pětidveřová verze (za příplatek 30.000,- Kč). Mezi slabší vlastnosti patří pouze čtyřmístné uspořádání, vysoké otáčky motoru ve vyšších rychlostech a vyšší cena. Naopak hlavními klady HR-V 5D na trhu je jeho zajímavý vnější i vnitřní design pohon všech kol, slušný vnitřní prostor a velmi dobrá ovladatelnost.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 719 000 Kč Cena v testované výbavě: 719 000 Kč

Základní výbava:2x airbag, předpínače bezp. pásů, ABS+EBD, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, otáčkoměr, digitální hodiny, sklopná zadní sedadla v poměru 1: 1, nárazníky v barvě vozu, 16" ráfky z lehkých slitin, stěrač zadního okna, Real time 4WD, střešní spoiler

Výbava testovaného vozu:základní

Češi v cizině? Pivo i krásky v krojích. Prohlédněte si činnost krajanských spolků Češi v cizině? Pivo i krásky v krojích. Prohlédněte si činnost krajanských spolků

Folklorní festivaly, pivní slavnosti, volby královen…

Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty

S čepičkou vzdělanců na hlavě se děti sklánějí před…

O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička

Švédské děti bude o falešných zpráv a nutnosti kriticky…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 91 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 144 / 4900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 7.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 603
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1266 / 374
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4110
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1670
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

 



 
Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Dnes 08:00

V zimních měsících se občas stává, že dopravní značení je zakryto sněhem. Víte, zda je v takovém případě značka platná?




Blesk.cz

Na Národní třídě postaví zpomalovací prahy. Aby lidé mohli přecházet

Na Národní třídě postaví zpomalovací prahy. Aby lidé…

Na Národní třídě vyrostou široké zpomalovací prahy určené pro přecházení. Radnice Prahy 1 na úpravy úseku mezi…

Na hory bez pojistky? Víme, kolik vás bude stát ošetření v zahraničí

Na hory bez pojistky? Víme, kolik vás bude stát…

Zima potěšila lyžaře, ale zároveň přidělává starosti záchranářům. Úrazů na horách stále přibývá, koncem minulého…

 

iSport.cz

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále, nestačil na Zvereva

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále,…

Světová jednička Andy Murray z Británie vypadl senzačně v osmifinále tenisového Australian Open po prohře 5:7,…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Krásy Česka z pohledu dronu. Podívejte se

Krásy Česka z pohledu dronu. Podívejte se

Drony jsou fenoménem dnešní doby. Ještě před několika málo lety se o těchto “hračkách” takřka nemluvilo, nebyly…

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený aktivismus minulostí?

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený…

Donald Trump po svém nástupu do funkce nechal z webu Bílého domu smazat aktivistické žvásty o globálním…

 
 
reklama